CNN Türk’te bir haber dikkatimi çekti: ‘İnternet reklamlarına düzenleme’. Bundan böyle ‘sosyal medya ünlüleri’ denemediği, bilmediği ürünü sanki kullanmış gibi reklamını yapamayacak. Doktor, veteriner, sağlık kuruluşu hizmetleriyle ilgili reklam vs. olmayacak.
Ürün reklamını yaptıranlar sanırım bundan pek hoşlanmamışlardır. Özellikle kozmetik ürün tanıtımları için!
TikTok deyip geçme!
CNN Türk bu durumu ‘fenomen’lere soruyor haberde. Yeşim Sevinç kardeşimizin 3.5 milyon takipçisi var. Bizim gibi ‘kuşak adı eskimiş kuşak’ içinde yer alanlar için hayli uzak bir dünya TikTok. Bu alem bir başka. Bayağı bir yaşam biçimi oluyor.
Yeşim kardeşimiz ile bir söyleşi yapılmış, denk geldim. “TikTok’tan önce ne yapıyordunuz?” diye soruluyor. “Hiiiç okula gidip,
eve geliyordum, başka bir şey yapmıyordum.” Derken bir şey yapayım demiş 1-2 mimik denemesi yapmış tutmuş. Sonra? Sabah akşam danstı, montajli klipler ne varsa...
‘Bol takipçisi olan’ fenomenlerin okulu da var; Boom Club. Tesadüf, konu ile ilgili bir habere denk geldim. 18-22 yaşları arasında sekiz ‘çok takipçisi olan’ kişi burada eğitim alıyor. Amaç oyuncu olmak. Dizide oynayınca bu kadar takipçi ile tabii ki ‘reyting’ tavan yapacak. Özetle durum bu. İlaveten, ‘diplomalı fenomen’ sertifikası alıyorsunuz! Dedim ya bize uzak işler.
Hemen altını çizeyim, yabana atmamakta fayda var, iyi oyuncular çıkabilir. Hem de bir sıfır önde başlayan!
YAKIN ÇEKİM DİZİLER
Dizilerde yakın çekim yapılıyor. Hatta neredeyse burun kıllarını sayacak yakınlığa giriyorlar. ‘Kağıt Ev’ en son ve çarpıcı örneği...
BU İŞİN PİRİ AMERİKA!
‘Teşkilat’ dizisi ile ilgili, “Ajitasyon yapıyor” eleştirileri geldi. Amerikan menşeili ‘politik diziler’de ‘emperyal politikaların senaryoları’ yazılır. Türk imajı nasıldır? Türkiye haritası nasıl çizilir? Birçok örnek var. ‘Homeland’ mesela... Bu tarz yapımların raconu böyle galiba! Ev ahalisi, “Suriye sınırında zamanında mayınları kim temizledi, dizide bu konu olur mu?” diye sordu bu arada!