Netflix, Ramazan ayında izleyici durumuna ilişkin bir araştırma yaptırmış. Bu ay içinde, Orta Doğu ülkelerinde (Suudi Arabistan, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri) TV izleyicisi sayısı, yüzde 78’lik bir artış göstermiş. Bizdeyse özellikle sahur saatlerinde ve sonrasında izlenme oranı çok artmış. Bu oran, en çok 02.00- 04.00 arasında yükseliyor.
Netflix’in yürüttüğü sondajda, 02.00- 05.00 saatleri arasında izleyicinin, fazladan üç saat TV seyrettiği ortaya çıkıyor. 30 gün boyunca, 90 saat fazla izleme söz konusu... Arap dünyasında bu süre diliminde, 60 film ve 180 program takip ediliyor.
Peki bizde durum nasıl?
TİAK (Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş.) verilerine göre, 9-15 Mayıs (Ramazan öncesi) ve 16-22 Mayıs (Ramazan’ın ilk haftası) tarihleri arasındaki veriler karşılaştırıldığında, toplam izleyici sayısı bakımından durum şöyle: Ramazan günlerinde 02.00 - 04.00 saatlerinde bir önceki haftaya nazaran, yaklaşık 2.5 katlık bir izleyici artışı var. Saat 04.00-06.00 arasında ise bu oran, Ramazan öncesi döneme göre 1.5 kat yükselmiş.
Yine aynı verilere göre, 06.00-10.00 arasında izleyici sayısında, Ramazan öncesine göre az sayıda da olsa bir azalma olmuş. Sanırım bu saatlerde uyku süreci başlıyor. İzleyici sayısı Ramazan öncesi döneme göre, yaklaşık yüzde
30 oranında bir düşüş gösteriyor.
İNTERNET, TV’Yİ GEÇTİ
Amerikan medya yatırım grubu Group M, yıllık ‘State of Digital’ adıyla yaptığı bir araştırmada ilginç bir bilgiyi aktardı. Buna göre, bu sene ilk defa çevrimiçi medyada geçen zaman, televizyon önünde harcanan vakti geçti, hem de yüzde 38’lik bir payla... Bu, aslında gelecekte televizyonla internet arasındaki rekabetin hangi düzeyde olacağının da ilk göstergesi oldu. Bugüne kadar ‘Bir gün internet, televizyonu bitirecek’ deniyordu.
Galiba o gün, bugün! Yine de unutmamak lazım, ekran başında yüksek çözünürlü bir televizyonla maç izleme keyfi, akıllı telefonlarda izlemekle kıyaslanabilir mi?