Öncelikle şunu belirtelim; üç dizi için de ortak eleştiri; basmakalıp iş. Zengin adam, fakir kız, Yeşilçam hikayesi... Evet öyle, hep de öyle olacak bu yazlık romantikler... Hayatın kendisi de öyle değil mi? Kademe kademe fakirlik, bir önceki sıra bir alttakinden daha az fakir, öyle bir piramidin içinde, kendi dizimizi oynuyoruz zaten. Bir de tabii işin gerçeklerini rafa kaldırma durumu var. Zengin adamın fakir kızı sevebileceğini görüp, sınıf farkının olmadığına da bir süre olsa da, inanıyorsun. Hoş bir pembe düş! Hikaye şu; bir derdin var mı anlatacak, basmakalıp da olsa. Ayrıntılarda, gözlemleri nasıl senaryonun mesela?
‘Afili Aşk’ (Kanal D), ‘Benim Tatlı Yalanım’ (Star TV) ve ‘Her Yerde Sen’ (FOX) yarışıyor. Ev ahalisi izledi. Sıralama şöyle oldu; ‘Afili Aşk’, ‘Her Yerde Sen’ ve ‘Benim Tatlı Yalanım’. Hemen izlenimleri de aktarayım; ‘Afili Aşk’ baştan sona izlendi. ‘Bu kadar kadına şiddet eziyet varken, niye kız kardeşe eziyet eden abi karakteri yapılır?’ diye bir keyifsizlik oldu o kadar. ‘Her Yerde Sen’ bir süre izlendi. Oyuncu kadrosu hürmetine... Fakat senaryo bir türlü gitmedi dediler. ‘Sıkıldılar’ yani. ‘Benim Tatlı Yalanım’a başladılar. Romantik komediden çok, dram ön plana çıkınca, sanırım psikolojik olarak sevmediler.
Yan kadro gerçeği...
Malum romantik komedilerde, başrol oyuncuları üzerine döner hikaye. Öyle olmaz, bir bakarsın şap diye ortada kalmış iki romantik genç, yan rollerin hikayesi yok ortada! Ne olur? İş biter. Bu üç dizinin de farkı aslında yan kadrolarda. ‘Afili Aşk’ta Hulusi Kentmen (Altan Erkekli), Hülya Koçyiğit (Burcu Özberk) ve Tarık Akan ya da Ediz Hun (Çağlar Ertuğrul), 2000’li yılların hali olmuş. Kopya, e tamam oturmamış mı? ‘Benim Tatlı Yalanım’da kaynaşma bir türlü olmamış görünen. Aslı Bekiroğlu’nu (Suna) ‘Gülümse Yeter’de pek bir beğenmiştik. İş, senaryo ve yönetmende. Oyuncu, aynı oyuncu. ‘Her Yerde Sen’de mimarlık bürosunun kadrosu fazla sırıtmıyor, orta karar gidiyor. İleride daha etkili olur mu ya da hikayeleri merak uyandırır mı, onu bilemem.