Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Ev ahalisi, “Misafir geldiği şehirde soruşturmaya nasıl katılır?” diye sordu. Tam bu lafın üstüne geldi. ‘Sadakatsiz’ dizisinde Melih (Ali İl), Gönül’ün erkek kardeşi olarak Tekirdağ’da bulunuyor. Misafir yani bir yerde. Öyle bir evde ki, olaylar bir gün bile ara vermiyor. Vukuatı bol. Kendisi de polis olunca, karışıyor. Bu karışma sorgulara girmeye kadar varıyor.
Asya son bölümde isyan etti; “Melih Bey, acaba siz Derin’in dayısı olma sıfatı ile biraz fazla ileri gidiyor olabilir misiniz? Bu sorguda olmanız bile doğru değil.” Melih operasyonlar, sorgular her yerde mevcut. Bir de gönül işine girmeye kalktı, yüzüne gözüne bulaştırdı. Neyse o ayrı konu.
Senaryo kendi öz eleştirisini yapmış oldu bu şekilde!

Haberin Devamı

Kadınlar idare ediyor

Ev ahalisi ‘Masumiyet’ te bir sahneyi izlerken, “Kadınların panik halinde erkekleri idare ettiği diziler var” dedi. Örnekler arka arkaya gelmişti. İsmail’in olay gecesi panik hali ve Beril’in söyledikleri... “İsmail sakin ol. Bırak artık kızı” diyor. İsmail ambulans çağırmak istiyor. “Kendimizi kurtarmak zorundayız. (...) Sen herhangi biri değilsin, sen yaşayan efsanesin...”
Benzer panik durumu ‘Kağıt Ev’de de oluyor. Cihan artık sıkıldığını ve panik halinde yaşamak istemediğini söylüyor Aylin’e onun bürosundaki konuşmalarında. Aylin, “Git anlat Bülent’e içeri tıkılalım” diyor. Cihan suçu üzerine alacağını söylüyor. Aylin karşı çıkıyor ve onsuz olamayacağını anlatıyor. Aylin kendi açılarından durumu toparlıyor. Cinayetin işlendiği an itibarıyla evde Aylin ‘durumu toparlama’, Cihan ‘polise gidelim’ niyetinde.
Bakalım kadınların dümenin başında olmaları, olayları nereye götürecek? Ya da senaryolar ‘adaleti’ nerede bulacak?