Yeni dizi ‘Hayat Bazen Tatlıdır’da bütün eleştirilerin, konuşmaların ortak noktası şuydu: “Ama bu dizi ‘Hayat Bilgisi’nin aynısı.”
‘Hayat Bazen Tatlıdır’da bazı sahnelerin bire bir olduğu da yazılmış. Dikkatimi çeken ‘kantinde tostun içine koyulan kaşarın zar gibi ince olması sahnesi, ‘Hayat Bilgisi’nden ‘esinlenme’ymiş! Ev ahalisinin özeti de şöyle oldu: “Dizi başladı pek bağırıyorlardı. Ne zaman ki okul sahneleleri başladı toparladı. Aralarda fena espriler olmuyor.”
Bence ekip iyi
Birce Akalay’ın zaman zaman abartılı da olsa sahneleri izleniyor. İddialı bir yorum ama oyunculuğunu ‘Perran Kutman ile Demet Akbağ arasında’ bulanlar bile var. Ev ahalisi: “Önceki dizisinde böyle değildi, yönetmen önemli anlaşılan” dedi. Kanbolat Görkem Arslan, ‘Poyraz Karayel’ Sefer’den sıyrılmayı başarmış. Yönetmen (Hamdi Alkan) ve senaryo (Gani Müjde) başarısı olabilir mi? Sevilen ve belleklerde taze bir karakterin üzerine toprak serpmek kolay değil. Lale Başar (Nazan) ve Zehra (Esin Gündoğdu) geçenlerde beraber oynuyorlardı ‘Aşk Yeniden’ dizisinde. Dumanı tütmeden geçmişler yeni diziye. ‘Doktorlar’ dizisinden Gamze Topuz, şimdi Birtanem mesela, Ufuk Özkan’la
muhabbetleri diziye tat veriyor.
Vine kahramanı
Vine (Twitter’ın hizmete sunduğu ücretsiz video uygulaması) ‘fenomeni’ olarak ün salmış Emoloji rolünde Zeynep Alkan. Dizinin ‘izlenme oranına’ etkisi vardır mutlaka. Genç oyuncuların pek ‘liseli’ olmadıkları hallerinden, bakışlarından ve ‘baktığım’ geçmişlerinden anlaşılıyor. Ama kendi rol alanlarında görevlerini yapıyorlar. Dilli (Metin Zakoğlu), Kaşarlı (Emrah Özdilek) Müstehak (Hamdi Kahraman) okul kantin ve müstahdem kadrosu halinde diziyi şimdilik izlenir kılıyorlar. Çekirdek çitletmeye devam ederse dizi, bu sezonu rahat götürür.
OYUNCULUK DEDİKLERİ...
‘Arkadaşlar İyidir’de Ayşe, eşinin kendisini aldattığını öğrenmiş, yıkılmış bir halde Candan’ın evine gitti. “Gidiyoruz, dağıtıyoruz” diyerek geldikleri meyhanede ikilinin diyalogları ekrana geldi.
Ayşe’nin sarhoş bir halde Tarık’la Boğaz’da bir bankta karşılaşma görüntüleri verildi. Didem İnselel, Neslihan Yeldan ve Emre Karayel üçlüsünün sahneleri tek başına diziden bağımsız bir
oyunculuk gösterisiydi. Candan’ın aslında Ayşe’nin yıkılışına sevinir ama belli etmez hali. Ayşe’nin tüm olan bitenden en son haberi olan ve dağıttığı gecenin ertesi, yatağının üzerinde “Ben bunları hak etmedim” ağlayışı ne kadar sahiciydi. Banktaki buluşmanın ‘senaryo almış bunları bir araya getirmiş’ yapmacıklığından kendini bu kadar uzak tutabilmesi oyunculuk yeteneği kadar, yönetmen (Zeynep Günay Tan, Deniz Koloş iş
birliği) zekası olarak görmek lazım.
Dizi ‘hak ettiği’ ilgiyi görmüyor, bakalım ne olacak?