‘Zalim İstanbul’un erken final yapacağı yazıldı. Yani yaz boyu devam edecekti, vazgeçtiler. Merak ettim, sordum. “Erken bitirme diye bir şey yok. Normal yayınımıza devam ediyoruz. Biz henüz bir tarih belirlemedik. Hiçbir kanalın mayıs ve haziran prototipi belli değil. Bütün yapımlar, bayram öncesi tatile giriyor” yanıtını aldım. Bu arada dizinin bir ‘dinlenme zamanı’ olacak tabii ki...
İSRAİL, TÜRK DİZİSİNİ PAZARLIYOR
İsrail’in en büyük medya kuruluşu, Keshet’ten bahsetmek gerek. 1993 yılında kuruldu. Medya bünyesinde açılan Keshet Broadcasting, önemli dizilere ve yarışmalara formatlar üretti. Mesela Meşhur ‘Homeland’ın fikir babası onlar. Giderek televizyon sektörüne ağırlığını koyuyor, dizileri ve yarışmalarıyla... Keshet Media Group bünyesinde, 2012 yılında kurulan Keshet International, pazarla ve dağıtımla ilgileniyor. Şimdi listesinde bir Türk dizisi var; ‘7 Yüz’... Sektörün yüz akı işlerinden biri olarak değerlendirilen dizi, uluslararası pazarda. Bizim ‘Türk telenovela’ kategorisinin dışındaki işlerden biri... Cannes’daki televizyon fuarında büyük ilgi görmüş. Keshet International, ‘7 Yüz’ün ilk satışını Avusturalya’nın SBS kanalına yaptı. Bu projenin özellikle Avrupa pazarında da ilgi göreceğine inanıyorum. Neden önemli? Çünkü; ‘telenovela’ işlere alışmış müşteriye, ‘Türkiye’den kaliteli dizi de çıkar’ örneklerinden biri olduğu için...
ARAŞTIRMA EZBERİ BOZDU
Televizyon karşısında saatlerce oturmak, bir şablondur. Araştırma, bunun öyle olmadığını gösteriyor. Çalışmayı, Washington Üniversitesi Tıp Okulu Öğretim Üyelerinden Yin Cao yapmış. ABD’de gençler, günde ortalama 8.2 saat ekran başındaymış. Bu, bilgisayar ekranı. Yetişkinlerde süre, altı saatten fazlaymış. 10 yılda yaklaşık 1 saat artış göstermiş. Bizim ev ahalisinin durumu da öyle... Bilgisayar, televizyon ekranını geçti. Bizde de ortalama günde yedi saat vatandaş ekran başında... (Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü 2017 verileri)