Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Reklam sektörünün önemli dergisi Marketing Türkiye, ‘En beğenilen diziler’ başlığıyla bir araştırma yaptırmış. Türkiye’nin televizyon resmi de çıkıyor bir oranda. 450 kişiyle ‘online’ olarak yapılmış, Sosyo Ekonomik Statü (SES) oranları temel alınmış. 2018 yılının en çok izlenen kanalı Kanal D (yüzde 50), FOX (yüzde 47), atv (yüzde 45), Star (yüzde 29), TRT 1 (yüde 27) ve TV 8 (yüzde 27) olmuş.
En çok takip edilen ilk beş dizi
‘Çukur’ (yüzde 11), ‘Arka Sokaklar’ (yüzde 10.6), ‘Vatanım Sensin’ (yüzde 7.6), ‘Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz’ (yüzde 6.4) ve ‘Bir Zamanlar Çukurova’ (Yüzde 6.3) en çok izlenen beş yapım.
Evde TV izleme devri bitiyor
İnternetten dizi izleme alışkanlığının TV’den izlenme alışkanlığının önüne geçtiğini bu araştırma gösteriyor. ‘Yayın saatinde izleme’ yüzde 73’le ilk sırada. YouTube’dan, dizi sitelerinden, TV web sitelerinden, ücretli TV hizmetlerinden izleme gibi internet üzerinden takip şıklarının toplamı yüzde 85 ediyor.
İnternet kendi işlerini yarattı
“Türk dizileri de artık internetten izleniyor” diyebiliriz. Yüzde 60 oranında durum böyle. İnternet yerli diziler arasında ilk dört şöyle: ‘Sıfır Bir’, ‘Bartu Sen’, ‘Yaşayamayanlar’ ve ‘Şahsiyet’. Blu TV, bu alanda etkili. TV ile internet dizileri arasındaki beğenileri örtüşüyor izleyicinin. ‘Çukur’ ve ‘Sıfır Bir’ birbirlerine benziyor diyebilir miyiz? İnternet ortamında dizi seyretme, en çok izlesene.com adresinde yapılıyormuş. Bilmem yapımları yayınlayan kanallar bu işe ne diyor?
İzleyicinin kafası karışık
“Şiddete karşıyım” diyor bizim izleyici... Fakat ‘Çukur’, ‘Sen Anlat Karadeniz’(Katılanların çoğu bu projeyi sürekli izlediğini söylemiş), ‘EDHO’ ve internette ‘Sıfır Bir’i ilk sıralarda severek izliyorlar.
Dram işleri ilk sırada. ‘Talep edilen diziler’ sıralamasında ise ilk sırada komedi, ardından da polisiye var.
‘Dram dizilerinden bıktık, fakat komedi ve polisiye de bizi tatmin etmiyor’, bunu mu demek istiyorlar? Ya da bizim dizi sektörü bu iki alanda üretemiyor! Beğeni yelpazesini oluşturan yüzde 87’lik sosyo-ekonomik kitlenin yaşam, eğitim durumlarına bakmakta fayda var. Türkiye’nin genelinden çok mu uzakta? Sanmıyorum.