Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

RTÜK’ün, Show TV’de 2011 yılında yayınlanan ‘Türk Malı’ dizisiyle ilgili verdiği durdurma cezasını, ‘Çukur’un sezon finalinin yayınlanacağı gün uygulayacağını açıkladığını, Habertürk’ten Sevilay Yılman yazdı.

“O tarihlerde alınan bu karara karşı, Show TV mahkemeye müracaat etmiş ve yürütmeyi durdurma kararı almış. Dava önce Show TV’nin lehine sonuçlanmış, daha sonra ise Danıştay tarafından karar bozulmuş ve dava reddedilmiş. Ancak söz konusu davanın daha karar düzeltme aşaması sürerken, RTÜK nasıl bir yerden ateş aldıysa, alelacele haftaya, tam da finalinin olacağı günde neden ‘Çukur’un yayın saatinde uygulamaya karar vermiş?” diye de soruyor Yılman...

Haberin Devamı

‘Çukur’ dizisi yayınlanacak mı

Ben de “Nedir bu durum?” diye RTÜK’e sordum. Tüm hukuki aşamaları doğruladılar. “Karar düzeltme aşamasında devam ediyor. Henüz dosya açık” dediler. Ben de, “Bu durumda ne oluyor, ceza uygulanabilir mi?” diye sordum. Yanıt, “Yürütmeyi durdurmazlarsa, uygulanır” oldu. “Yani cezanın uygulanıp uygulanmaması buna mı bağlı? Yoksa, ‘Çukur’un sezon finali yayınlanabilir mi bu durumda” diye yineledim. “Tabii ki” dediler. Yani şu anda net bir durum yok. Malum, 11 Haziran’da ‘Çukur’un sezon finali, Haliç Kongre Merkezi’nde yapılacak. Tüm hazırlıklar tamam...

Buradan hareketle, finalin yayınlanmasında bir sorun olmayacağı kanaatindeyim.

TÜRKİYE, DOKUZ ÖNEMLİ PAZARDAN BİRİ

2014 yılında Pricewater House Coopers, ‘Global Entertainment and Media Outlook’ raporu hazırlamış (2017-2021). İnternet, televizyon, kitap, gazete, radyo ve sinema gibi başlıkların dört yıl sonrasının öngörüleri yer alıyor... Dünyanın en prestijli yönetim danışmanlığı markası. 1981’den bu yana Türkiye’de de hizmet veriyor. Raporda, ‘eğlence endüstrisi ve iletişim araçlarında dokuz pazarın artış göstereceği’ yazılmış. Çin, Brezilya, Rusya, Hindistan, Meksika, Güney Afrika, Arjantin ve Türkiye’nin, dizi ve sinema sektörleri pek bir hareketli... Bu listenin içinde olmak, çok uluslu eğlence endüstrisi nezdinde Türkiye’yi (mesela Netflix) ‘stratejik öneme sahip ülke’ konumuna sokuyor. Raporda, bu dokuz pazarın, dünyadaki toplam eğlence ve medya gelirinin 2018 yılında yüzde 21.7’sini elinde tutacağı da yer almış. 2009‘da bu oranın, yüzde 12.4 olduğu belirtilmiş. (Kaynak: Rapid TV News)