20.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Orkun Bulut - Altıncı duyu
80 milyonluk nüfusun, 30 milyonu yer değiştirecek bu bayram. Aslında bu sene turizm için rekorlar yılı. Yeni açılacak lüks tesislerin sayısı hızla artıyor. Başta Independent olmak üzere, yabancı basında kur dalgalanmasını sebep göstererek, “Türkiye’ye gidin” içerikli yayınlar çıkıyor. Bu haberlerdeki ‘hesaplı’ vurgusu dışında da zengin turist, tekrar bizi tercih etmeye başladı.
Lüks marka ilgisi
Four Seasons zinciri, İstanbul’daki iki otelin ardından, Türkiye’de ilk kez sıcak denizlere iniyor! Markanın dünyanın dört bir yanındaki gezgin takipçisi akın akın buraya gelecektir. Duyduğuma göre, otelde Michael Phelps’in yüzme akademisi de hizmet verecekmiş. Eğer bu gerçekleşirse, rekortmen yüzücü belli tarihlerde Bodrum’da olacak. Yalıçiftlik mevkiinde otelin açılış tarihiyle ilgili, 2020 yılı konuşuluyor.
Bir diğer markaysa Uzak Doğulu Banyan Tree. Yalıkavak Net Reserve içinde açılacak otel, Michelin yıldızlı şefleri mutfağına konuk edecek.
Bulunduğumuz coğrafyadaki karışıklık ve uluslararası medyada oluşturulan kötü Türkiye algısına rağmen, lüks segment otel grupları da pazara daha agresif giriyor. Hiçbir marka Türkiye’den çekilmediği gibi, Ege ve Akdeniz sahillerine de ‘çok büyükler’ sırasıyla açılıyor.
Turizmin sendelediği geçtiğimiz iki yılda dünyanın en iyi resort işletmelerinden biri olan Lux, Avrupa’daki ilk otelini Bodrum’da açtı. Hollywood’un en büyük yapım şirketlerinden Paramount, ilk turizm deneyimini yine Bodrum Torba’da geçtiğimiz yıl hayata geçirdi. Mandarin, Kempinski, Swiss Otel ve Edition gibi markalar da, Ege sahillerinde kalıcı olarak faaliyetlerini sürdürüyor.
Megayatlar teğet geçiyor
Bu yılın üzücü olayı, eskisi gibi içinden ünlülerin indiği megayatların kıyılarımıza gelmemesi... Mesela Giorgio Armani, geçtiğimiz hafta Symi ve Rodos gibi Yunan Adaları’na özel tasarım yatı Main’le gelirken, Türkiye’ye uğramadı. Birçok ünlü isim, yine kıyılarımızı teğet geçiyor. Bunun sebebinin, denizcilik sigortasında ülkemizin güvenlik durumunun seviye 1’e düşürülmesi olduğu tahmin ediliyor. Demirlenecek harika koylara ve profesyonel marina işletmelerimize rağmen, ‘sigorta lobisi’ bizi geride bırakıyor.
Türk usulü her şey dahil
Dünyada değişen turizm trendlerinde şu sıralar en ilgi çeken konsept, iyi hizmet veren, pahalı ama sabit fiyatlı sistemler. Sırtına çantasını takıp, 20 dolar’a ülke ülke gezmeye çalışan ve otostopla yol parası vermeyen gezginleri parlatan yayınlara bakmayın! Gelecek, pahalı ‘her şey dahil’ uygulamaları yapan tesislerin…Yıllar içinde eleştirdiğimiz bu sistemi birçok Antalya oteli rafine tercihlerle uygulamayı, daha doğrusu lükse devşirmeyi başardı. Golf oynayan, transferini helikopterle yapan sağlık ve sporu tatil programına da dahil eden turist, Antalya’yı benimsedi.
Mükemmel servis, iyi hizmet ve eşsiz lezzetlerin olduğu bu anlayış, turist profilini de değiştirdi. Dev otel zinciri Hilton, Dalaman ve Bodrum’da başarıyla uyguladıkları ‘her şey dahil’ sistemlerinin provasını yapıp, geleceğe hazırlanıyor. Dünyadaki birçok turizm grubu, bu sistemlerini Türk usulü geliştiriyor.