‘Organize İşler Sazan Sarmalı’nın halen gösterimde olduğu dönemde Netflix’te yayınlanmasını konuştuk tüm hafta sonu.
Pazartesi günü de ‘Recep İvedik 6’ için önerilen 3.5 milyon euro’nun haberi geldi.
Bizim en fazla seyirci çeken filmlerimiz aslında çok küçük rakamlar platform için.
Mesela ‘The Crown’ dizisinin, 10 bölümlük maliyeti 130 milyon dolar, yani bölüm başı maliyeti 13 milyon dolar...
Yine bir Netflix dizisi olan ‘House Of Card’ın bölüm başı maliyeti, 4.5 milyon dolar.
Bir başka projesi ‘Sense 8’in 9 milyon dolar ama tüm kıtalarda çekim yapan bir diziden söz ediyoruz.
Benim beğenmediğim ‘Get Down’a da 11 milyon dolar para ödedi.
Bu paraları sadece Netflix ödemiyor, ABD’de dizi sektörü rakamları son derece yüksek.
1993’te ABD’de reyting rekorları kıran ‘Acil Servis’in bölüm başı maliyeti, 13 milyon dolardı.
‘Roma’ dizisine HBO, bölüm başına 9 milyon dolar ödedi.
Türkiye’de ‘Sıkı Dostlar’ adıyla ekrana gelen ‘Friends’in maliyeti de, 10 milyon dolardı.
Bu bölüm başı rakamlara bakınca bizim filmler çok ucuz.
Evet, bu saydığım diziler gibi tüm dünyada seyirci toplayan filmler değil bizim filmlerimiz ama bir de Netflix açısından düşünün.
Tek bir filmi satın alarak
80 milyon nüfuslu bir ülkede, herkes tarafından bilinen bir marka haline geldi.
Binlerce yeni üye kazandı ki, bunların bir kısmı aylık bedel ödeyerek üye olarak kalacaklar sistemde.
Yani bize çok yüksek gelen rakamlar maliyet-fayda analizi yapıldığında sudan ucuza geliyor platform için.
‘Geceyarısı Ekspresi’ duruyorNetflix, ABD’li komedyen Hasan Minhaj’ın sunduğu ‘Patriot Act’ adlı programın bir bölümünü yayından kaldırdı.
Çünkü programda Cemal Kaşıkcı cinayeti ve Yemen savaşı nedeniyle Riyad yönetimi eleştiriliyordu.
Suudi Arabistan’ın ricasını hemen yerine getiren Netflix, çekenlerin bile “Türkiye karşıtı ırkçı bir film” dedikleri ‘Geceyarısı Eskpresi’ni halen yayında tutuyor.
Üstelik aylar önce bana “Kaldırma için yöntemi araştırıyoruz” demişlerdi.
Suudi Arabistan’ın gerçek suçlarından söz eden programı kaldır, yapanların bile utandıklarını söyledikleri filmi halen yayında tut.
Bravo Netflix...
BİR
MODACI
ÖLMEDİ SADECE...Bir insan düşünün, çok sevdiği bir tasarımcının koleksiyonlarını giyebilmek için, 68 yaşında,13 ayda tam 40 kilo versin.
Bir insan düşünün, katalog çekiminde tartıştığı fotoğrafçının yerine geçsin ve sonra dünyanın en ünlü markalarından birinin kataloglarını çeken adam olsun.
Bir insan düşünün, çok meşhur bir gazlı içecek ya da daha çok orta sınıfın kullandığı bir araba modeli için de tasarım yapabilsin.
Bir insan düşünün,
73 yaşında ‘sevdiğim müzikler albümü yapsın, 74 yaşında
belgeseli çekilsin.
Bir insan düşünün, anlaşılır derecede sigara ve cep telefonu düşmanı ama aynı zamanda peynir nefretiyle de ünlü olsun.
Bir insan düşünün, dünyanın en pahalı markalarından birinin tasarımcısı olsun ama kendi adına herkesin satın alabileceği bir kreasyon yaratsın.
Dün 86 yaşında ölen Karl Lagerfeld, bu anlattığım insan...
Reklama uygun diye soyadının sonundaki t harfini hiç düşünmeden atan Karl Lagerfeldt aslında.?
Hadise’nin kürkü mü söylediği mi?“Müdür beyin yeşil kürkü” diye başlayan türküyü bilir misiniz?
Güzel türküydü ama o da bir sürü türkü gibi unutulmaya yüz tuttu, gitti...
Şimdilerde Hadise’nin kürklü tartışması var Türkiye’de. Şaka yapmıyorum, gerçekten var böyle bir tartışma.
Neymiş şarkıcı önce kürk giymiş, sonra da gelen tepkiler üzerine “Bu sahte kürk” demiş ama aslında tavşan kürküymüş.
Hadise’nin hayvan sevgisi ya da kürk hayvanlarının çektiği acıya dair bir fikri ya da konuyla ilgisi olmayabilir.
O zaman “Pardon bilmiyordum” deyip, krizi yönetebilirdi.
Oysa doğru olmayan bir açıklama yaptığınızda kürk giymekten çok daha beter bir iş yapmış oluyorsunuz.
Çünkü kürk hayvanlarının çektiği acıyı duymamış olabilirsiniz ama sizi takip eden insanlara doğru olmayan şeyler söylemenin kötü olduğunu insan çocuk yaşta öğrenir.
Çok para eşittir çok reyting değil‘Kurt Seyit ve Şura’... 2014 yılı parasıyla bölüm başı maliyeti 2 milyon TL’yi buldu, tam bir fiyasko oldu. Çok başarılı işlere imza atan Ay Yapım tecrübesi de yetmedi projeyi yaşatmaya.
‘Gecenin Kraliçesi’... 2015 rakamlarıyla bölüm başına maliyeti 1 milyon 200 bin TL.
Seyirciyi tanımayan bir senaryodan ilerledi ve haliyle battı. Altında O3 Medya imzası vardı.
Fatih Sultan Mehmet dizi olarak iki kere denendi. İlkini Med Yapım çekti, toplam 10 milyon dolar zarar etti. İkinci denemede Fatih Sultan Mehmet’i Kenan İmirzalıoğlu oynadı.
Bölüm başı maliyeti 2.2 milyon TL’yi bulan bir dizi oldu. Onun altında da O3 Medya imzası vardı. Yani çok para harcamış olmak bir dizi ya da filmin başarısını garanti etmiyor.