Japon bir mühendisin geliştirdiği mastürbasyon aleti Tenga, anti-seksi formuyla seks algısını değiştiriyor. Türkiye’ye gelen Tenga, adını sanat sponsorlukları ve sosyal sorumluluk projeleriyle duyurmaya çalışıyor
Mastürbasyon birçok toplumda tabu olarak görülse de antik çanak/çömlek üzerindeki tasvirler, hatta bazı mağara resimleri binlerce yıl önce bu eylemin ilahi bir olgu olarak kutsandığını kanıtlıyor. Sümer’de seks gücünü artırmak için başvurulan mastürbasyon, eski Yunan’da sağlıklı bir rahatlama formülü olarak değerlendiriliyormuş. Antik Hindu metni Kama Sutra’ysa en iyi mastürbasyon tekniğini detaylı bir şekilde anlatır.
Yıllar ilerleyip, zaman geçtikçe birçok toplumda tabulaşır mastürbasyon. 19’uncu yüzyılda erkek çocuklarının mastürbasyon yapmasını önlemek için bekaret kemerini andıran düzenekler bile geliştirilir.
Bugün de bu eylemin genel olarak bir tabu olduğu söylenebilir. Yıllar önce enerjisini bilgisayarların USB’sinden alan bir vibratör setine ilişkin küçücük bir yazımın, haberi okuyan bir çocuğun “Anne vibratör ne?” şeklindeki olası sorusunu tetiklememesi için veto yediğini hatırlarım da...
Japon işi! Bakalım yol almış mıyız?
Japonya’da spor otomobil tasarımcısı Koici Matsumoto’nun geliştirip, piyasaya sürdüğü Tenga isimli erkek mastürbasyon aletleri seksüel bir obje yerine ikonlaşan bir trend olma yolunda ilerliyor. Yani tabuları yıkan bir fonksiyonu da var Tenga’nın.
Forbes’da 2007’de çıkan bir makaleye göre Matsumoto’nun otomotiv sektöründeki uzmanlık alanı piston ve silindirler; önemli bir ayrıntı.
Yedi yılda 20 milyon satan Tenga şimdi de Türkiye’de. Mayıstan beri seks dükkanlarında değil, eczanelerde, kozmetik marketlerinde, tasarım butiği ‘Harikalar Dükkanı’nda ve internette satılıyor.
Türkiye henüz böyle bir zımbırtının test yazısına hazır değil, “Satırlarım buna izin vermez” diyerek, Tenga’yı bu topraklara kazandıran Fırat Cankat’ın ilettiği verileri aktarmakla yetiniyorum:
Kadınlar da alıyor
Tenga’yı pazarlayan ‘Heristedigimde.com’a göre:
* Antalya toplam Tenga satışlarında yüzde 18 paya sahip. Daha sonra yüzde 16.4’le Adana, yüzde 12.2’yle Mersin geliyor.
* İstanbul’un toplam online satışlardaki oranı sadece yüzde 8 ve sıralamada yedinci.
* İstanbul siparişlerinin büyük kısmı Beşiktaş, Beyoğlu ve Şişli ilçelerine ait.
* Müşterilerin yüzde 38’i kadın. Cinsel bir imge barındırmaması, kadınların da Tenga’yı sevgilileri veya eşleri için rahatça satın almasını sağlıyor.
Birkaç hafta önce LG’nin gözlüksüz 3D telefonu Optimus 3D’yi denemiş ve ne kadar beğendiğimi yazmıştım. Fırsat bu fırsat LG’nin Electronics’in Türkiye Başkanı Calvin Cho’yla ‘bire bir’ sohbet için buluştum. Bay Cho’nun anlattıklarını satır başlarıyla aktarıyorum:
* Türkiye’deki 3D pazar büyüklüğü 2010’da yüzde 0,1 idi. Bu oran, toplam 1,5 milyon adetlik tahmini toplam talebin çok küçük bir bölümünü oluşturuyor. LG, ileri teknoloji ve kullanıcı dostu ‘LG Cinema 3D’yle, 3D televizyona yönelik talebi artırarak, şirketi 3D sektöründe liderlik konumuna taşımayı planlıyor.
*2011’de 3D televizyon talebinin artarak toplam televizyon pazarının yüzde 15’ine varmasını bekliyoruz. LG olarak, Türkiye’deki 3D pazarının yüzde 50’sini hedefliyoruz.
*LG yakın gelecekte, komple bir yeni nesil 3D paketi çıkaracak. Bu paket ‘Cinema 3D’ monitörler, 3D dizüstü bilgisayarlar, 3D projektörler ve 3D ev eğlence sistemlerini içeriyor.
*Mobil iletişim tarafında da Optimus Black, Optimus 3D Pad ve Optimus 3D telefon gibi yeni ürünlerimizle büyük başarı elde etmeyi planlıyoruz.
*Türkiye, dünyada tüm büyük perakendecilerle çokuluslu markaların bir araya geldiği nadir ülkelerden biri.
*LG olarak planlarımızın önemli bir kısmını akıllı teknoloji ve ürünler geliştirmek oluşturuyor. Smart Thinq olarak adlandırılan ve Smart Manager, Smart Diagnosis, Smart Access, Smart Adapt ve Smart Grid özelliklerini içeren akıllı çözümlerle tüketicilere kullanım kolaylığı ve enerji tasarrufu sağlıyoruz.
*Smart Manager (Akıllı Yönetici), buzdolabında saklanan gıdaların envanterini tutuyor. LG’nin Smart Diagnosis (Akıllı Tanımlama) özelliği, teknik servis elemanlarının mekanik sorunları hızla ve etkili bir biçimde bulup çıkarmalarına yardımcı oluyor.
*Smart Access (Akıllı Erişim) tüketicilerin akıllı telefon gibi mobil cihazlar aracılığıyla beyaz eşyalarına uzaktan kumanda edebilmelerine olanak tanıyor. Smart Adapt (Akıllı Uyarlama), tüketicinin ihtiyacına göre uyarlanmış pişirme yönergeleri ve çamaşır yıkama döngüleri öneriyor.