Nişantaşı’nda kendinizi müşteri değil, misafir gibi hissedeceğiniz sıcak bir ortam arıyorsanız Kav Şarap Butiği’ne mutlaka uğrayın derim
Yıllarını Teşvikiye’de geçiren biri olarak, 1.5-2 yıl öncesine kadar Atiye Sokak’ın benim için anlam ve önemi Taksim dolmuşları ve bir kestirme yol olmasından ibaretti. Sokaktan her geçişimde gözüm gayriihtiyari, raflarında çeşit çeşit yüzlerce şarap barındıran Kav Şarap Butiği’ne takılır, şaraptan iyi anlayan biri olmanın hayalini kurardım.
Sonra sokak değişti; Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül’ün trafiğe kapatmasının ardından, yıllardır faaliyet gösteren House Cafe, Casita, Salomanje gibi mekanların yanına Elio, Hardal gibi restoran ve kafeler eklenti. Kav Şarap Butiği de sokağın yeni ruhuna uygun şekilde evrim geçirdi.
Geçen hafta, Kav Şarap Butikleri’nin dört yıldır koordinatörlüğünü yapan Cenk Çöteli’yle, mekânında sohbet ettim.
100 yıla yaklaşan tarihiyle Türkiye’nin en eski şarap üreticilerinden Kavaklıdere’nin ilk kez 1988’de Ankara’nın Tunus Caddesi’nde açtığı Kav Şarap Butiği, Ankara, Nişantaşı, Uçhisar (Kapadokya) ve Alsancak olmak üzere dört şubeyle şarapseverlere hizmet veriyor. Butiklerde Kavaklıdere’nin tüm şaraplarının yanı sıra yerli ve yabancı üreticilerin üst segment şarapları, aksesuarları, dolapları, yani şarapla ilgili her şey satılıyor.
Fiyatlar 12 TL-13 bin TL arasında
Atiye Sokak’taki şube, diğer butiklerden farklı bir konseptte. Bu işin mutfağından gelen, yıllarca ABD’de yaşayan Cenk, özellikle İstanbul’da alıştığımız restoran-kafelerde uygulanan fiyat politikalarının dışında, tamamen misafir memnuniyeti odaklı, sıcak bir mekân yaratmış. Tecrübe ettim; kendinizi müşteriden çok misafir gibi hissediyorsunuz.
Kav Butik’in mutfağı yok, mönü Nişantaşı ahalisinin pek sevdiği Zanzibar’ın; yemekler özel kaplarla getiriliyor.
Cenk anlatıyor; “Burada Kavaklıdere’nin dünyada ödül almış şaraplarının yanında diğer yerli üreticilerin şarapları ve dünyanın en iyi şaraplarından oluşan 800-1000 çeşit şarap bulunuyor. Bu şaraplardan beğendiğinizi ister evinize alabiliyorsunuz, isterseniz etiket fiyatının üzerine 35 TL ekleyerek burada oturup içebiliyorsunuz. Aynı şarapları başka restoranlarda ancak etiket fiyatının üzerine bire üç, bire dört fiyatlara içebilirsiniz. Butikteki şarapların fiyatları 12 TL-13 bin TL arasında değişiyor. En çok rağbet gören şaraplar, Kavaklıdere’nin uluslararası ödüllü Pendore, Egeo ve Prestige serileri. Dünyaca ünlü Gaja, Brunello, Lodali de çok rağbet gören şaraplardan...”
Mekânda votka, viski gibi yüksek alkol dereceli içkiler de diğer restoran ve kulüplere oranla çok daha hesaplı şekilde servis ediliyor. Mesela Jack Daniels 250, Chivas 300, Belvedere 300, Beluga 400 TL’ye açılabiliyor.
Öncelik müşteri memnuniyeti
Cenk’e neden böyle bir konsept kurguladığını sorduğumda verdiği yanıt; “Tüm dünyada işleyen sistem bu; uygun fiyat, kaliteli ürün. Türkiye, dünyada hizmet konusunda ön sıralarda. Fiyatlarsa diğer ülkelere kıyasla pahalı. İşletmeler, yalnızca ciro mantığıyla işletiliyor; bu da müşteriye yansıyor. Oysa öncelikler müşteri memnuniyeti, kalite ve uygun fiyat olmalı” oldu.
Edindiğim izlenim şu, Cenk Çöteli müşterileleriyle arkadaş oluyor. Mekânında dışarıda oturduğum sürede gelip geçen çok sayıda insanın ona selam vermesi, Cenk’in masaları dolaşıp misafirleriyle tek tek ilgilenmesi bu tespitimin teminatı.
Kav’ın müdavimleri arasında Ata Demirer, Emre Altuğ, Çağla Şıkel, Bengü, Yıldız Çağrı Atiksoy, Hakan Akkaya, Tümer Metin, Kıvanç Tatlıtuğ, Azra Akın, Merve Boluğur, Mustafa Sarıgül, Ceyla Aysal gibi isimler bulunuyor.
Dergiciliğin yerlerde süründüğü Türkiye’de son zamanlarda hiçbir yayın ‘Toys’ oyuncak dergisi kadar heyecanlandırmamıştı. Kendisini ‘teknolojik oyuncak takipçisi’ diye tanımlayan derginin hedefi, oyun ve oyuncaklara ilgili dünyada ne dönüyorsa, okuyucusuna ulaştırmak. Toys yetişkinlere, hem kendilerine hem de çocuklarına oyuncak alırken etkili bir rehber işlevi görürken bilinçlendiriyor da.
Geleneksel dergicilik anlayışının dışına çıkan Toys, Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) teknolojisiyla okurlarına oyuncak videoları izletebiliyor. Okur, bir yazıyı okuduktan sonra mobil cihazına kurduğu uygulamayla dergi sayfaları üzerinde oyuncağın videosunu izleyip, oyuncağı satın almadan önce doğru karar verme şansına sahip oluyor.
3 MiLYON ÜYELi SiTEYE EURO YATIRIM
Bilimsel araştırmalara dayanan kişilik analiz testi ve yenilikçi eşleştirme metoduyla bilinen ciddi ilişki sitesi eÇift.com, 3TS Capital Partners’tan 3 milyon euro yatırım aldı. Elit Teknoloji Hizmetleri İnternet A.Ş.’nin eseri eÇift.com, ideal çift metoduyla hem uzun vadeli, mutlu ve ciddi bir ilişki arayan bekarların hem de yatırımcıların ilgisini çekiyor.
Daha önce İsviçre ve Almanya’dan çeşitli yatırımcıların desteğini alan eÇift‘e, son olarak, büyümeye yönelik sermaye yatırımcısı 3TS Capital Partners, Cisco Büyüme Fonu’ndan 3 milyon Euro yatırım yaptı. Yatırımcılarından aldığı güçlü destekle büyümeye devam eden eÇift’in hizmet verdiği üye sayısıysa 3 milyona ulaştı.