Dünyanın önemli yelken yarışlarından ‘Extreme Sailing Series’in İstanbul ayağı çarşamba günü düzenlenen antrenman turlarıyla başladı. Bugün ve yarın heyecanın doruğa ulaşacağı mücadelenin perşembe etabında Cadde’den iki isim, Çağdaş Ertuna ve ben, Emirates Team New Zealand takımında 4+1’inci kişi olarak usta yelkencilerin arasında yer aldık. Toplam beş yarışın yapıldığı günü, Emirates Team New Zealand, Artemis Racing’in ardından 52 puanla ikinci olarak kapadı. Sonuç, Çağdaş ve benim katamaranda yarışçılara ayak bağı olmama ve doğru yerde durma fonksiyonlarını layıkıyla yerine getirdiğimizi gösteriyordu.
Katamaranın iki gövdesi arasında, ekibin üzerinde hareket ettiği trambolin isimli ağ üzerinde takıma ayak uydurmak adına bir o tarafa, bir bu tarafa ‘resmen’ yuvarlanırken, yine de “Bu işin sonu Haliç’in siyah sularının dibini boylamak olabilir mi acaba?” diye hayati bir muhasebeye girmedim dersem de yalan olur.
Sağlı sollu muhteşem İstanbul manzarasının eşlik ettiği yarışın ardından konuştuğum Emirates Team New Zealand’ın usta kaptanı Dean Barker parkurun oldukça zorlu olduğunu söyledi. Nitekim İstanbul’da hızı saatte 40 km.’yi bulan poyraz, yarışın heyecan katsayısını artıran en önemli faktördü.
Katamaranların saatte 40 knot’a (74 km.) ulaşan hızları sayesinde, mücadele ‘Denizlerin Formula’sı diye anılıyor.
Konuğun takımla uyumu, durduğu yer yarışın selameti için hayati
önemde. Bu bilinçle, yarışta bir o yana, bir bu yana yuvarlandım.YARIŞ YENiDEN TANIMLANIYOR* Extreme 40 sınıfı katamaranların ulaştığı saatte
40 knot’a kadar hız ve denizde yelkenlilerin birbiriyle çok yakın seyretmesi, her an yaşanan çarpışma tehlikesi, bu mücadeleyi ekstrem kılıyor.
* Hakemler yarışı denizde katamaranların hemen yanında takip ediyor. Bu sayede daha adil bir yönetim sağlanıyor. Tehlikeye neden olan ve centilmenlik dışı hareketlerde bulunan takımlar hakkında anında diskalifiye kararı veriliyor.
* Dört gün üst üste düzenlenen mücaledede her gün 20 dakikalık en az beş en fazla sekiz yarış yapılıyor.
* Her teknede dört kişilik mürettebatın yanında beşinci adam olarak özel bir misafir yer alıyor. Böylece mücadelenin takipçileri yarışın içinde de yer alarak eşsiz bir deneyim yaşıyor.
* Eurasia Sports’un Türkiye’ye getirmek için iki yıl uğraştığı ‘Extreme Sailing Series’in, en az beş yıl Türkiye etabı olacak.
* Takımlar, İstanbul’dan sonra 30 Haziran’dan itibaren Boston’da yarışacak.
TEZAHÜRAT YENi ZELANDA’YAExtreme Sailing Series’de bu yıl 17 farklı ülkeden
44 denizcinin yer aldığı
11 takım mücadele ediyor. CADDE’den iki kişiyi de aralarına aldıkları için okuyucularımıza destek çağrısında bulunduğumuz Team New Zealand, 2000 yılında America’s Cup’ı kazanan ekibin kilit üyesi Dean Barker’ın kaptanlığında yarışıyor. Barker’ın yanı sıra James Dagg, Jeremy Lomas ve Glen Ashby’den oluşan takımın her bir üyesinin uluslararası başarıları bulunuyor.
Katamaranlar aynı tezgahta üretiliyorYarışan katamaranlar, aynı tezgahta üretiliyor.
12.2 metre uzunluğundaki katamaranların kanat profil direk yüksekliğiyse 18.9 metre.
Çelik gibi sinirler gerekiyorExtreme 40 sınıfı katamaranlar basit yapılarına rağmen güçlü tekneler. Yelkenleri kullanmak için idare yeteneğinin yanında çelik gibi sinirler gerekiyor. Yarışta bitiş hattını ilk geçen kazanıyor; bu kadar basit!