Dünyanın dört bir yanından 5 bin Harley-Davidson sürücüsü Coliseum’u geçerken, turistlerin alkışları iyice yükseldi. Halk sanki kente zaferle giren ‘centurion’ları selamlıyordu. Amerikan efsanesinin Roma’daki 110’uncu yıl kutlamasında CADDE ön saflardaydı
Harley-Davidson (H-D), 110’uncu yaşını, tarihinde ABD’de dışında düzenlediği en büyük organizasyonla Roma’da kutladı. 3 bini kayıtlı, 5 bine yakın Harley-Davidson’cı ve 100 bin hayranı, 13-16 Haziran’da 4 gün boyunca İtalya’nın tarihi başkentini Amerikan efsanesinin de başkenti haline getirdi.
Roma’nın denize açılan kapısı Ostia ve Roma Olimpiyat Stadı’nın gölgesinde Foro Italico’da kurulan iki ayrı kampta düzenlenen etkinliklerde, onbinlerce kişi Harley-Davidson kardeşliğini iliklerine kadar hissetti.
Binlerce motosikletin Ostia’dan 2000 yıllık Coliseum’u da geçerek Roma’ya yaptığı yolculuk ve Vatikan’da Papa Francis’in, kurayla seçilen 800 H-D’ciyi kutsaması organizasyonun iki ayrı zirvesiydi. Milliyet Cadde de Türkiye’den davetli tek gazete olarak, bütün etkinlikleri izlemekle kalmadı, bizzat tam ortasında yer aldı. Organizasyon boyunca bana, H-D Güneydoğu Avrupa yöneticisi Eleftheria Kallitsa ve Yunan Elefteros Typos gazetesinden Despina Savvopoulou eşlik etti.
Roma’nın 40 km. dışındaki Ostia’daki etkinlikler müzik ve eğlence odaklıydı. İki ayrı sahnede Adam Ant, Bonnie Tyler ve Mike and the Mechanics’in de bulunduğu onlarca sanatçı ve grup, H-D’cilerin yanı sıra kasaba sakinlerine de unutamayacakları geceler yaşattı. Kitleler H-D’nin en yeni modellerini deneme fırsatı bulurken, rehberler eşliğinde grup sürüşleri yaptı.
Sürüşün sonunda, yaşadığımı tarif edecek kelime bulamadım. Fotoğrafları, bir Harley’de pilyon Elefteria Kallitsa cep telefonuyla çekti.
HARLEY-DAVIDSON AİLESİ
Harley-Davidson, 110’uncu yıl şerefine bir dizi ‘limited edition’ motosiklet çıkardı. Böylece kullanıcılarını tarihinin bir parçası yapan Harley-Davidson’ın bu özel motosikletlerinin her birinde, onu daha da farklı kılan ve serinin kaçıncı motosikleti olduğunu gösteren özel bir plaka yer alıyor. Harley-Davidson Ailesi’nde kemikleşmiş altı tip motosiklet bulunuyor. Bunlar:
SPORTSTER: 1957’den beri yollarda olan model, bir klasik. Kontrolü kolay olan kıvrak Sportster’ı ‘giriş seviyesi’ diye tanımlayanlar olsa da, büyük keyifle yıllardır onu kullananlar var. Iron 883 ve XR1200X modelleriyle Sportster, gerçek bir Amerikan ikonu.
SOFTAIL: Eski moda arka süspansiyonsuz chopper’ların görünüme sahip Softail serisi, Twin Cam 103B motoruyla, tork bağımlılarının beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. Rahat kontrol edilebilen Softail, alçak selesiyle, binicisini başka hiçbir motosikletin sağlayamadığı kadar yola bağlıyor.
TOURING: Tarz ve fonksiyonun tek bir bünyede buluşmuş hali. Büyüklüğüne bakmayın, sağladığı konfor, yüzlerce kilometreyi tek solukta almanızı sağlayacak kudrette. Geniş rüzgarlık, rahat sele, geniş yan çantalar, ABS, elektronik seyir kontrol, say say bitmeyen özelliklerinden birkaçı.
DYNA: 1971’de yola çıkan Dyna’nın işlenmemiş hali, onu custom sevdalıları için biçilmiş kaftan yapıyor. Bunda, motosikletin erişilebilir fiyatının da etkisi büyük. Roma’da 40 km. kadar denediğim Dyna Street Bob, Sportster gibi kolay kullanımıyla dikkat çekici.
V-ROD: Diğer H-D’lerin aksine sıvı soğutmalı 1250 Revolution motor, 240 mm.’lik dev arka tekerleğe 125 beygir güç iletiyor. Standart ABS’yle gelen V-ROD serisi, gücünün yanı sıra tasarımıyla da hız meraklılarının aklını başından alıyor.
CVO: İlk kez 1999’da yola çıkan bu model, Harley-Davidson işçiliğinin zirvesi. Her makine, saatlerce işçilikle tek bir teknisyen tarafından bir araya getiriliyor. En son teknoloji ve en iyi parçaların buluştuğu CVO serisinin her bir modeli sınırlı sayıda üretiliyor.
BiLiYOR MUYDUNUZ?
2012’de dünya çapında 249 bin 849 yeni Harley-Davidson satıldı.
İlk Harley-Davidson’ın karbüratörü bir domates konservesi tenekesinden yapılmıştı.
Harley-Davidson’ı kişiselleştirmenin 9 binin üzerinde yolu var, olasılıklarsa sonsuz...
Fat Bob’un (Şişko Bob), ‘şişko’su modeldeki çifte yakıt deposundan geliyor. Bob’sa kısa kesilmiş (bobbed) çamurluktan.
Harley-Davidson’ın kült olmasını sağlayan filmse, Peter Fonda ve Dennis Hopper’ın üzerinde boy gösterdiği 1969 yapımı ‘Easy Rider’.
Bin ‘chapter’ında 1 milyon üyesiyle H.O.G., dünyanın en büyük fabrika destekli motosiklet kulübü. Harley Owners Group (Harley Sahipleri Grubu) ya da kısaca H.O.G.’u tek bir ortak ihtiras birleştirir: Harley-Davidson rüyasını bir yaşam biçimi yapmak.
YARIN: H-D hakkında ne düşünüyorlar. Bir kardeşlik hikayesi.