HTC CEO’sunun “Başarılı olmazsa istifa ederim” dediği One’ı, Tayvan şirketinin Güneydoğu Avrupa Direktörü Nikitas Glykas’a sorduk.
Nisan sonu, akıllı telefon pazarında kıyasıya bir rekabete sahne olacak. Samsung, çoktan fanatik kitlesini oluşturan Galaxy serisinin en gelişmiş modeli S4’ü piyasaya sürecek. Pazarda üst sıralarda yer almayı hedefleyen HTC de S4’le aynı günlerde bazılarının ‘Android’in Yeni Süperkahramanı’ diye tanımladığı One’ı çıkaracak.
Wall Street Journal’ın haberine göre HTC CEO’su Peter Chou, üst düzey yöneticileriyle yaptığı bir toplantıda, One’ın başarılı olamaması durumunda istifa edeceğini söylemiş. Çoktan hazır olan HTC One’ın, nisan sonu gibi geç bir tarihte piyasaya çıkmasına neden olarak, üretim için gerekli malzemenin eksikliği gösteriliyor.
HTC’nin İstanbul’da üslenen Güneydoğu Avrupa Direktörü Nikitas Glykas’a birkaç soru yönelttim.
*HTC One, nasıl bir yaşam tarzını hedefliyor.
HTC One, 18-34 yaş arası genç, cesur, anında içerik oluşturma ve paylaşmayı seven; yaratıcı, eğlenceli, sosyal, tutkulu, keşfetmeyi seven ve lider kişiler için tasarlandı.
* HTC One’ı rakiplerinden farklı kılan teknik ve tasarımsal özellikleri neler?
HTC One, hem benzeri görülmemiş tam metal gövde tasarımı hem de cep telefonu deneyimini yeniden keşfeden ve akıllı telefonlar için yeni bir standart belirleyen HTC Sense 5, HTC BlinkFeed, HTC Zoe ve HTC BoomSound gibi inovasyonları bir arada sunuyor. HTC BlinkFeed sayesinde kullanıcılar kendi ana ekranlarında kişisel canlı akış deneyimi yaşayacak. Bu deneyim; sosyal medya, eğlence, popüler içerik güncellemeleri, haber ve fotoğrafları tek bir ekranda canlı akışla gösterebiliyor.
HTC Zoe’yla kullancılar mükemmel bir ultrapiksel kamera deneyimi yaşayacak; yüksek çözünürlüklü ve üç saniyelik hareketli fotoğraflar çekebilecek. HTC Boomsound’sa mobil telefonlarda bugüne kadarki en iyi ses deneyimi. Özel amplifikatöre sahip çift ön stereo hoparlörler inanılmaz bir ses sunuyor. Bu arada kullanıcılar tüm videolarını Full HD ekranda izleyebilecek.
*HTC’nin dünyada ve Türkiye’de pazar hedefi nedir?
HTC Türkiye olarak 2012’yi akıllı telefon markaları arasında dördüncü sırada tamamladık. Pazara girdiğimiz günden beri üzerinde durduğumuz tüketici deneyimleri ve tavsiyeleri bizim için çok önemli. 2012’de yüzde 78 müşteri tavsiye edilme oranıyla ikinci sırada yer alırken, Android işletim sistemli akıllı telefonlarda ilk sıradaydık.
2013’ün ilk yarısı için HTC One, amiral gemisi ürünümüz ve odağımız olacak. Hedefimiz müşteri memnuniyetini odağımızda tutarak akıllı telefon pazarında ilk üçte yer almak.
NETTE ALIŞVERiŞ EVRiM GEÇiRiYOR
Son aylarda, adeta bir sosyal ağ gibi faaliyet gösteren alışveriş sitelerindeki artış dikkat çekici. Bunlardan biri de Netlence. Netlence, üyelerinin hem kendileri için alışveriş yapmalarını hem de arkadaşlarına hediyeler almalarını sağlayan bir sosyal alışveriş platformu.
Netlence.com’da etkinlik ve özel günler için hediye listeleri oluşturabilir, arkadaşlarla paylaşabilir, ortaklaşa hediyeler alabilirsin. Netlence’ye, üyelerinin ilgi alanlarından beğenilerine, marka deneyimlerinden arzu ettiklerine kadar birçok sosyal alışveriş bildiriminde bulunmalarını sağlayan bir platform diyebiliriz. Alışverişi eğlenceli hale getiren Netlence’nin ürün portföyü her geçen gün katlanarak artıyor; göz atmanızı öneririm.
Kazandıran alışveriş
Netlioo.com’sa davetiyeyle üye kabul ediyor. Sitenin özelliği, alışveriş yaptıkça puan kazanmak. Platforma üye yapılan kişilerin alışverişleri de kaynak kişiye puan olarak dönüyor. Sistem şöyle işliyor; Netlioo üzerinden giderek bir siteden alışveriş yaptın ve komisyon (Netlioo sayfasında firma logosunun yanında belirtilen oranda) kazandın, kazancın sosyal ağınla paylaştırılıyor. Senin davet ettiklerin ve onların sayesinde üye olanların alışverişinden de sana komisyon geliyor. Kazancını bankana havale edebiliyorsun.
TEKNO ŞOK!
Geçenlerde masamda bulduğum ve üzerinde ‘Test Ürünüdür’ yazan bir kutuyu açtığımda içinden çıkan, şok dalgasına neden oldu. Teknokask’ın gönderdiği kutuda ekranı paramparça bir Galaxy Tab’le yüzleşince fırsatı kaçırmadım. Ofisboyumuz Ayhan’a, “Kutuyla top mu oynadınız” deme ve onun surat ifadesini görme zevkinden kendimi mahrum etmedim. Teknokask ve cepkask, tablet, dizüstü bilgisayar, cep telefonları gibi ürünlere 1 yıllık kasko sunan bir hizmet. Birçok ‘tekno afet’i kapsayan teknokask, bence günümüz şartlarında bir zaruret.