Sanal dünya ‘Second Life’, ABD’de grup terapilerinde kullanılıyor. Hastaların daha açık sözlü olduğu sanal terapileri tamamlayanların oranı yüzde 95’i buluyor
Popular Science’ın son sayısında bir haber var; terapistler sanal dünya Second Life’ı hastalarıyla iletişim kurmak için bir araç olarak kullanmaya başlamış.
Terapist Brenda Bryan, öfke yönetimi grubunu ne zaman toplamak istese, hastalarını duygusal patlamaların serpildiğini hatırlatacak bir volkana davet ediyor.
Sanal dünya terapisti Bryan, Missouri’de bir sağlık merkezinde çalışıyor. ‘Avatar terapisi’ adını verdiği yöntem, bildiğimiz terapi uygulamasının sanal bir ortamda gerçekleşmesinden ibaret. Birkaç yıl önce çok popüler olan çoklu oyunculu sanal dünya ‘Second Life’ın kodları kullanılarak yaratılan ortamlar, bire bir ya da grup terapisinde kullanılıyor.
Avatar terapisi popülaritesini ve kredibilitesini her geçen gün artıyor; yüzlerce hasta şimdi sanal terapistlerde derman arıyor.
Yapılan bir araştırma hastaların sanal terapi seanslarında, fiziki seanslardan daha açık olduğunu gösteriyor. Bryan’ın uyuşturucu bağımlılarıyla yaptığı bire bir ancak sanal programları tamamlayanların oranı yüzde 95’ken, fiziki seanslardaki oran yüzde 37’de kalmış.
Sanal tedavi yöntemine, düzenli olarak terapi seanslarına katılma şansı olmayan çok seyahat edenler, ücra yerlerde yaşayanlar ve engelliler için ‘kurtarıcı’ gözüyle bakılıyor.
Yönetimin bazı zorlukları da var. Vücut dili veya ses tonundaki değişimler hasta hakkında önemli ipuçları verebilir. Sanal terapide doktor bunlardan feragat etmek zorunda. Ancak hastalar sanal terapide daha rahat, sorunları hakkında daha açık sözlü oluyor; fiziki bir terapide anlatmayabilecekleri durumları rahatça doktora aktarabiliyor.
Yöntemin artıları, eksilerinden fazla gibi; ne dersiniz?
ONLINE ALIŞVERiŞ REKORU KIRILDI
Galiba yakın gelecekte hayatımızı iyice ‘online’ bir şekilde sürdüreceğiz. comScore’un rakamlarına göre 13-19 Aralık haftasında ABD’de internet üzerinden gerçekleştirilen alışverişte rekor kırılmış; online mağazalar tam 5.5 milyar dolar ciro yapmış. Tatil, kutlama, bayram, indirim vs. dönemini işaret eden 1 Kasım-19 Aralık periyodunda internetten 28 milyar 360 milyon dolarlık alışveriş yapılmış, ki bu rakam bir önceki yıl aynı periyoda göre yüzde 12’lik bir artışı işaret ediyor.