Hamburg’da geçen hafta düzenlenen Panasonic Convention’da gördük ki, Japon devi ev ve ofiste kendi eko sistemini sağlam temeller üzerine inşa ediyor. Panasonic’in Avrupa’da çıkardığı ilk akıllı telefon Eluga’yla VIERA televizyonlar arasındaki etkileşim hayranlık verici
Japon Panasonic 2005’te denizaşırı ülkelerdeki cep telefonu pazarından çekilerek, teknoloji dünyasında küçük çaplı bir şaşkınlık depremine neden olmuştu. Piyasadan çekilmeden önce Türkiye’de de hatırı sayılır bir müşteri kitlesi olan Panasonic cep telefonlarıysa Japonya’da başa güreşir pozisyonunu korumuştu. İşte o Panasonic, Avrupa cep telefonu pazarına sağlam bir dönüş gerçekleştiriyor.
Geçen hafta Almanya’nın Hamburg kentinde görücüye çıkan Panasonic Eluga, 4.3 inç qHD OLED ekranı, 103 gramlık hafifliği ve her şeyden öte yarım saate kadar su geçirmezlik özelliğiyle akıllı telefon pazarında kendine pay arayacak.
EV/ofis içinde kendi eko-sistemini oluşturma yolunda akıllı adımlar atan Panasonic’in Android işletim sistemli Eluga’sı ses, video veya internet içeriğini de aynı marka televizyonlara tek bir parmak darbesiyle ışınlama özelliğine sahip.
İncelediğim telefonun ‘Elegant’ (zarif) kelimesinden türetilen Eluga, -adı her ne kadar zor bir isim olsa da- iPhone, Samsung, Nokia, HTC, LG gibi markaların egemenliğindeki pazarda kendine önemli bir yer edinecek.
Eluga’nın bir üst modeli Power, 1.5 GHz işlemci ve 5 inçlik ekranla daha kapsamlı bir teknik kapasiteye sahip. Bunun bedeliyse 30 gram daha fazla ağırlık.
Convention nedeniyle Panasonic özel sayımıza devam ediyoruz.
Panasonic, Greenpeace’e göre dünyanın en çevreci dokuzuncu teknoloji şirketi. Hatta dokuzunculuğu ezeli rakip Sony’le paylaşıyorlar. Şirket 100’üncü yılına denk gelen 2018’de tüketici elektroniğinde dünyanın en inovatif çevreci şirketi olmayı hedefliyor. Konu başlıklarıyla devam ediyoruz:
TV: Televizyon piyasasında özel bir yeri olan Viera serisinin artık en önemli konsepti akıl! Özellikle -cep telefonu ya da tablet- akıllı bir cihazdan TV’ye içerik aktarma ve TV izlerken aynı zamanda sosyal medyada sohbet ön plana çıkıyor. 2012’de Panasonic’in ürün gamında 12 plazma, 21 LED ürün olacak. Bu televizyonların yüzde 80’i 3D. Panasonic’in bugüne kadar yaptığı en büyük LED TV, 55 inç’lik WT50’de yılın yıldızlarından.
FOTOĞRAF MAKİNELERİ: Panasonic Lumix’in 2012’de yıldız ürünleri aynasız fotoğraf makineleri olacak. Tüm giriş, orta ve üst segmentteki ürünler Leica lensli. 2012’de Lumix çok geniş bir lens seçeneği sunacak ve fark yaratacak. Tüm video kameralar HD olacak; standart çözünürlükte makine üretilmeyecek.
DECT: Panasonic, “Elektrik kesildiğinde, sohbetiniz kesilmesin” sloganıyla elektrik kesildiğinde bile 5 saate kadar kullanılabilen ev telefonlarını Türkiye’ye getiriyor.
HOME AV: BDT320 3D Blu-ray Disc oynatıcı, güç tüketimini azaltan Akıllı Ekonomik Sensör özelliğiyle dikkat çekiyor. Ayrıca 2D’den 3D’ye çevrim, internet platformu VIERA Connect, akıllı telefonun uzaktan kumanda olarak kullanılabilmesi ve kullanıcıların ürünlerini diledikleri gibi kişiselleştirmelerine olanak tanıyan çok kullanıcı modu gibi özellikleri var.
5 BiN ÜRÜN, 10 BiN MODEL
Convention’a Türkiye’den katılan gazetecilerle Panasonic Türkiye ürün müdürleri bir akşam yemeğinde buluştuk.
Genel Müdür Ahmet Telatar’ın anlattıklarından bir kısmını satır başlarıyla aktarıyorum:
* “2012’de 250 bin TV, 100 bin fotoğraf makinesi satmayı hedefliyoruz. Dect pazar lideri konumumuzu koruyacağız.
* Türkiye’de beyaz eşyada tek Japon markasıyız. 2011’de toplam ciroda beyaz eşyanın payı yüzde 5’ken 2012’de yüzde 35’lere çıkaracağız.
* 10 bin farklı model ve bunun yarısı kadar ürün üretiyoruz. Taşınabilirlik, kullanım kolaylığı, çevre duyarlılığı ve yüksek performans gibi günümüz dünyasında bir teknoloji ürününün sahip olması gereken niteliklerin tamamı ürünlerimizde var.
* Viera televizyonlarımızdan Lumix fotoğraf makinelerimize, video kameralarımızdan, Home AV ürünlerimize, klimalarımızdan enerji çözümlerimize kadar tüm ürünlerimiz ‘akıllılık’ esasına dayanıyor. 2012 Viera ürün gamımızda da göreceğiniz gibi Smart Viera konsepti, seyir keyfini izole bir ritüel olmaktan çıkarıp sizi tüm dünyaya bağlayan bir deneyime dönüştürecek.
* Dünyada sektör geçen yıl yüzde 6’lık büyümeyle 668 milyar euro’luk hacme ulaştı. Türk halkı geçen yıl teknolojiye 5.1 milyar euro harcadı.”