31.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
Orkun Bulut - Altıncı Duyu
Etrafa para saçan, ‘dekor’ peşindeki müşterinin yerine, daha rafine zevklere sahip, ödediği paranın karşılığını isteyen orta sınıfın üstünün sosyalliği domine ettiği bir dönemi gözlemledik. Bu sürdürülebilir olursa, her yıl isim ve işletmeci değiştiren mekanların yerini, yıllanan ve ekol olacak markalar alacak...
2018, Türkiye’nin dünya turizminde eski yerini alacağını gösteren bir yıl oldu. Turist sayısındaki artışın yanı sıra yabancıların çok çeşitli ülkelerden gelmesi, hepimiz adına sevindirici oldu. Uzun zamandır ünlü isimlerin gelmekten imtina ettiği konserler, ardı ardına gerçekleşti. “Kimse gelmez artık” denirken, baya yıldız isimler sevenleriyle buluştu. Dua Lipa, Nick Cave, Tom Jones ve Anne-Marie gibi birçok isim turnelerine Türkiye’yi ekledi.
Şeflerin burger sevdası
Tüm dünyada olduğu gibi şefler için de değişimin en yoğun yaşandığı yıl oldu. O süslü tabaklardan, yoğun mutfak işlerine alternatif üretmek isteyen ünlü şefler, sokak yemekleriyle ilgili konseptlerde öne çıkmaya başladı. Üryan Doğmuş-Cihan Kıpçak ikilisinin Zula’sı, Hazer Ameni’nin Fireroom’u ve Murat Deniz Temel’in Alaf’ı, sokak lezzetlerini bambaşka bir hale getirdi. 2019’da da birçok şef kendisini yine böyle konseptlerle tanımlayacaktır.
Yılın ikinci yarısında döviz kurlarındaki dalgalanma sebebiyle mekanların işlerinin düşeceği öngörüsü boşa çıktı. Turizm Bakanlığı ile TURYİD’in (Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği) yürüttüğü kampanyalarda indirim ve ikramlarla müşteriler mekanlarla bütünleşti.
Konuşulan yeni mekanlar arasındaysa Galvin ve Glens başı çekiyor. Artık demode bulunan İtalyan konseptlerine ilham hikayesi oldu Tayfun Topal’ın Galvin’i. Uzun zaman sonra rezervasyon telaşına girilen bir mekan kazandı şehir. Glens’deki başarı hikayesiyse bambaşka. İyi yemeğin yanı sıra Egemen İskender tüm çevresini kısa sürede müdavimi yaparken, kusursuz servis ve yemekle Abdi İpekçi Caddesi’nin en zor noktalarından birinde başarıyı yakaladı.
Üçüncü nesil kahvenin yıldızı çabuk söndü. Popüler olmayı başaran Moc, Petra gibi markalar, kahve ve şubeleriyle sektörü domine ederken, o dövmeli, sakallı baristalar 2018’te pek göze çarpmadı. Yaz boyunca sahillerde şişelenmiş soğuk kahveler tüketildi. Yeni nesil kahvecilerin yerini çikolatacılar alacak gibi... El yapımı çikolata markaları ve tabii ki pembe yenilik ‘ruby’ önümüzdeki yıl çok fazla ismini duyacağınız seçeneklerden...
Konserlerden sahillere
Eskiden konserler dışında bir yerde sahne almayı red eden sanatçılar, bu yıl beach partilerde kalabalıkları coşturdu. Eski büyük konserler olmayınca ticari bir karar olarak bunu yaşayan şarkıcılar, bu işten keyif aldı. Önümüzdeki yıl da şort, terlik ya da pareoyla şarkı söyleyen isimleri sıklıkla sahillerde göreceğiz.
Bu yıl duygusal hayatımızı en etkileyen astrolojik olay kanlı ay oldu. Bütün ilişkilerin yer değiştirdiği, farklı mutluluklar ve üzüntülerin ortaya çıktığı bir etkiyi herkeslerden dinledik. Ne yalan söyleyeyim; bu kanlı ay mağdurlarından biri de benim!