21.09.2018 - 15:33 | Son Güncellenme:
Erdem İpekçi kimdir, biraz bahsedebilir misiniz?
Saint Benoit Lisesi’nin ardından Galatasaray Üniversitesi’nde eğitim hayatımı tamamladım. Lisedeyken, düzenlemeye başladığım tur ve etkinliklerle bugün 19 senelik bir geçmişle kendimi turizm ve etkinlik sektöründe kendini geliştirdim. Bugüne kadar kendimi her zaman girişimci olarak gördüm ve ilklere imza atmaya çalıştım. LifeGroup Entertainment ile İstanbul’un en geniş davet ve etkinlik mekanı zincirini kurdum. Öncesinde, Unilife Organizasyon ile 2004 yılından beri yüzlerce konser ve festival organizasyonunu gerçekleştirdim. Enrique Iglesias, David Guetta, Tiesto, Scorpions, Katy Perry, Cranberries, Buena Vısta Social Club, Pitbull ve Lmfa gibi ünlü isimleri Türkiye’ye getirdim. Müzik ve etkinliklere olan tutkum dışında, gastronomi ve bahçe peyzajı ile de ilgileniyorum.
Life Group’tan bahseder misiniz, markaları nedir, ne kadarlık bir yatırım ile kuruldu?
LifeGroup Entertainment davet ve etkinlik mekanlarından oluşan bir gruptur. Grubumuz bünyesinde, İstanbul’un önde gelen davet mekanı Qubbe markası ve yine İstanbul’un en geniş açık hava parkı olan Lifepark markası yer alıyor. Lifepark markası içerisinde de Qubbe Bahçe, Hint Bahçesi, Narbahçe ve Izoletta markaları var. Her yıl toplamda 500’ün üzerinde düğün, nişan, kına gibi bireysel davetlere ve piknik, lansman ve toplantı gibi kurumsal etkinliklere ev sahipliği yapıyoruz.
Gayrettepe Dedeman Hotel’in roof katında faaliyet gösteren Qubbe Gayrettepe, özel ve şık tasarımıyla şimdiden birçok kişinin hayallerini süslemeyi başardı. Bahçeköy Sarıyer’de 250 dönüm bir doğa ve tabiat parkında yer alan Lifepark ise, 2013 yılından beri her yıl kır düğünlerinden şenliklere festivallere kadar pek çok aktiviteyle, 200 bin kişinin üzerinde misafire ev sahipliği yapıyor. 2017 yılında MICE ödül töreninde Türkiye’nin en iyi davet ve etkinlik mekanı seçilen Lifepark, mutlu günlerin ve kutlamaların önde gelen adresi olmaya devam ediyor. Grup mekanlarımızda şu ana kadar mutlu günlerini kutlayanlar arasında; Fahriye Evcen, Burak Özçivit, Bergüzar Korel, Ahmet Kural, Demet Akalın, Deniz Seki, Rüzgar Erkoçlar, Kerimcan Durmaz ve Emine Ün gibi pek çok isim yer alıyor.
Sektördeki büyüklüğünüz nedir?
Bugün, 'Kır düğünü yapmak istiyorum' diyen her çift Lifepark mekanlarından mutlaka teklif alır. Ya bütçe, ya da tarih nedeniyle bir diğer seçeneğe geçer. Kına ve 150 kişiye kadarki düğün nişan gibi butik davetlerde ise yine Qubbe markasının algısı önceliklidir. Festival ve konserler konusunda ise Lifepark, 15 bin kişilik katılımlara ev sahipliği yapabilecek İstanbul’daki tek adres.
Hedefleriniz neler?
Biz, insanların mutlu günlerine ev sahipliği yapıyoruz. Her zaman bunun bilinciyle hareket ettik, bu nedenle her zaman kendimizi yenilemeye devam ederek çalışmalarımıza devam ediyoruz. Önümüzdeki yıllarda öncelikle yurt dışına yayılacağız. İtalya'da, Floransa, Toskana ve Como Gölü’nde kiralayacağımız tarihi bina, şato ve malikanelerde oluşturacağımız davet mekanlarıyla sadece Türkiye'den değil, bütün dünyadan gelecek düğün talepleri ve özel kutlamalara ev sahipliği yapacağız. Ayrıca, Türkiye’de daha fazla uluslararası düğün ve davetin gerçekleşebilmesi üzere uluslararası tanıtım çalışmalarında ve iş birliklerinde bulunup, İran ve Hindistan başta olmak üzere hedef pazarlara yöneleceğiz. Qubbe markası için ise Türkiye’de 10 yeni mekan açmayı planlıyoruz. Anadolu Yakası, İzmir, Ankara, Bodrum ise önceliğimiz olacak.
Önümüzdeki sene düğün trendleri neler olacak?
Düğün trendlerinde kalabalık geniş düğünler, gitgide yerini daha butik daha kompakt davet trendlerine bırakmış durumda. Eğlence içeriği çok önem kazanıyor. Davetler, güzel müzikle ve güzel resimlerle hatırlanmak istiyor. Dekorasyonda gösterişli düğünler, avizeler, cam ve ayna uygulamaları her zaman tercih edilmeye devam ediliyor. Alternatif süslemeler olarak, vintage süslemeler ve doğal objeler de çok talep görüyor. Örneğin, masada orta obje olarak ananas, limon gibi meyveler görebilirsiniz. Palet kasalardan, doğal çiçek uygulamaları gibi ahşap objelerle ve saman salıncaklar gibi dekorlarla misafirlerine doğal ve farklı ortam hazırlamak isteyen gelinlerin sayısı artıyor.
Türkiye'de yılda kaç çift dünyaevine giriyor?
İstanbul, dünyanın en fazla düğün daveti yapılan şehri olarak birinci sırada yer alıyor. Yılda 150 bin kutlamayla, Las Vegas’ı geçmiş durumda. Yılda ise 600 bin çift, Türkiye’de evleniyor. Hint ve zengin düğünlerin yani 1 milyon dolar bütçenin üzerinde gerçekleşen düğünler, yılda 300’ün üzerinde gerçekleşiyor. İstanbul Boğaz hattı, bu davet taleplerinin yüzde 90’ına ev sahipliği yapıyor.
Düğün turizmi konusunda ne düşünüyorsunuz? Bunun ülke ekonomisine ne gibi katkıları olur?
Düğün turizmi, turizm kollarında en çok telafuz etmemiz gereken bir dal. Bir yabancı çiftin düğününü ülkemizde yapmasına karar vermesi demek, en az 150-200 misafirinin ülkemize gelmesi demek. Otel, uçuş, konaklama, transfer hep ek ülkemize olacak katkıları. Keza düğün davetinin organizasyonu ve tedariği konusunda süsleme, dekorasyon, ses, teknik, müzik, show, ikram gibi en az 10 farklı tedarikçinin de ekonomik değer kazandığını dikkate alırsak, çok önemli bir dal. Misafirlerin, düğün sonrasında da şehirde mutlaka en az 1-2 gün kalması, turistik gezilere de bireysel katılmaya devam ediyor. Türkiye’nin bu açıdan düğün destinasyonu konusunda popüler olması, çok ciddi bir ekonomik değeri de beraberinde getirecektir. 2017 senesinde Hindistan’a yapılan ziyaret içinde, 100 iş adamı içinde yer almıştım. Sayın Cumhurbaşkanımızın himayesinde yapılan bu ziyarette, Hindistan’a düğünleri için Türkiye’ye gelme çağrısında bulunmuştuk. Sayın Cumhurbaşkanımızın yaptığı çağrı çok önemliydi. Hindistan nüfusunun yüzde 5’ine denk gelen sadece 80 milyonun milyarder olduğunu ve düğün kültürü için inanılmaz bütçeler harcadığını dikkate alırsak, ne kadar önemli bir ekonomik potansiyelden bahsettiğimizi düşünebiliriz. Bizim grubumuz, yılda en az 30 yabancı çiftin düğününe ev sahipliği yapıyor. En çok İranlı çiftlerimiz tercih ediyor.
Bugüne kadar organizasyonlar konusunda sıra dışı bir istekle karşılaştınız mı?
Her davet sahibinin şüphesiz farklı dileği isteği olabiliyor. Bu konuda özellikle mekana giriş seremonilerinde, farklı farklı istekler oluyor. Atla giriş yapan, motor konvoyuyla gelen, fayton isteyen misafirler geliyor. Dekorasyonda açık hava mekanda ağ filelerle örüp, masaların üstünü boydan boya çiçeklerle süsleyen bir misafirimiz olmuştu. Sıra dışı olmaması için çok uğraştığımız bir istek de, bir misafirimizin fil isteğiydi. Ama fil konusunda elimiz kolumuz bağlı kaldı.
Mekanlarınızda düzenlediğiniz konser ve festivallerden bahsedebilir misiniz? Ne kadar sıklıkta oluyor?
Lifepark’da yılda 10’un üzerinde konser ve festival oluyor. Lifepark`ın geçmiş beş yılında akla gelen önemli etkinlikler arasında Chillout Festivali, Armin Van Buuren, Jason Mraz, Europe, Patricia Kaas, Ekşifest, Carnaval Latino ve Mini Şenlik yer alıyor. Bu sezon için, yeme-içme ve konsept işlere yöneldik. 8-9 Eylül’de Vegan Festivali, 15-16 Eylül’de İstanbul 2. El Festivali’ni gerçekleştirdik. 29-30 Eylül’de ise Adanafest’e ev sahipliği yapıyoruz. Her bir festivalde 10 binden fazla katılım bekliyoruz.
Life Group çatısı altında kaç kişi çalışıyor? Toplamda kaç kişi istihdam ediyorsunuz?
Grubumuzda 45 kişi tam zamanlı çalışıyor. Davet, konser ve festivallerde etkinliğin büyüklüğüne bağlı olarak yarı zamanlı yüzlerce kişi çalışabiliyor. Örneğin, 10 bin kişilik bir festivalimizde en az 400 kişi görev alıyor. Bunlar arasında güvenlik elemanından, temizlik personeline, yemek ve içecek üniterinde görev alan personel ve hosteslere kadar farklı görevlerde pek çok istihdama ev sahipliği yapıyoruz.