04.09.2013 - 20:05 | Son Güncellenme:
Fotoğraf: Yunus Dalgıç
Türkiye Ralli Şampiyonası 6-7 Nisan tarihlerinde İzmir’de start verdi. Eskişehir, Bursa, Kocaeli, İstanbul, Kıbrıs ve Hitit yarışlarından oluşan şampiyona, 23-24 Kasım’da sona erecek. 2011’den beri ralli sporuyla ilgilenen Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Hakkı Ağaoğlu ve co-pilotu Nehir Yılmaz’la konuştuk.
Yarışlar start aldı. Birincilik bekliyor musunuz?
Hakkı Ağaoğlu: Elbette birincilik istiyoruz. Hedefimiz 2013 sezonu sınıf 3 birinciliği. Asfalt zeminde gerçekleşen ilk üç yarışın ikisinde üçüncülük puanı aldık ama maalesef son Bursa yarışında birinci giderken yaşadığımız problemle yarış dışı kaldık ve puan alamadık. Geriye kalan beş yarışın özelliği toprak zeminde yapılacak olması. Bu yarışların hepsindeki hedefimiz birincilik olacak. Toprak zeminli yarışlar hem arabamıza hem de bize daha çok hitap ediyor. Bu sebeple kendimizi biraz daha avantajlı görüyoruz.
Bu tutkunuz nasıl başladı?H.A.: Doğa tutkunu ve doğayla mücadeleyi seven bir insan olarak 2004 yılıında off road ile motorsporlarına ilk adımımı attım. Çeşitli başarılara imza attım ve bir noktadan sona iyi bir yerde bırakma kararı aldım. Her ne kadar günlük hayatımda güçlü otomobiller kullansam da bu kararı almamda aslında hız tutkum etkili oldu. Böylece 2011’de ralliye geçiş yaptım.
Nehir Yılmaz: Benim ilk startım 2002 yılı. Aslında doğa rehberiyim ben. Doğa turlarıma gelen iki pilot arkadaşım vardı. Biri, “Sen askiyonu çok seviyorsun. Benim co-pilotum olur musun?” dedi. “Co-pilot ne iş yapar ki?” derken kendimi yarışlarda buldum. Her yarışta ilk yarışım gibi heyecan duyuyorum.
Birlikte yarışmaya nasıl karar verdiniz?H.A.: Pilot co-pilot uyumu bu işte çok önemlidir. Nehir’le hiçbir sıkıntı yaşamadan üç yarışımızı yaptık. İkimizin de Oflu olması ve arkadaşlığımızın daha önce de belirttiğim gibi eski yıllara dayanıyor olması uyum açısından
etkili oldu. Zaten takımın oluşmasındaki en büyük etkenlerden biri de aile kimliğine bürünmesi. Gp
Garage 2002 yılında Süheyl Polatoğlu tarafından kuruldu. Ben ve Cüneyt Göz’le birlikte, Gp Garage My Team ismiyle de yeni bir kimliğe büründü.
Takımınızın 2014 yılı için hedefleri neler?
H.A.: Bu sene takımızda üç otomobil yer alıyor. İki Mitsubishi Lancer Evo IX ve bir Citroen C2. Ancak C2 geçen yarışta ağır bir kaza yaptı. Onun yerine 1979 Ford Escort marka klasik bir otomobille devam ediyoruz. Böylelikle takımımız sadece Türkiye Ralli Şampiyonası’nda değil, Türkiye Historic Şampiyonası’nda da yarışacak. 2014’te hem Türkiye Ralli Şampiyonası’nda hem de Historic Şampiyonası’nda ikişer otomobille start alacağız. Bunun için 1979 model Fiat 131 ve 1979 model Ford Escort otomobilerin gerekli restorasyon işlemlerine başladık. Böylelikle yeni sezonda GP Garage Myteam ’in altında bir de My Team Historic takımı oluşmuş olacak.
Lüks araba tutkusu aileden geliyor
Otomobil günlük hayatınızda ne kadar yer alıyor? Amcanız Ali Ağaoğlu gibi sizin de lüks araba tutkunuz var mı?H.A.: Aileden geliyor zaten. Garajda bir sürü araba var: Lamborghini, Bentley... “Ama kullanıyor musun?” dersen, iş ve ev arasında yarış otomobilimin bir üst modeli olan Mitsubishi Lancer Evo X kullanıyorum. Hafta sonları ve özel davetlerde sadece garajdan bir otomobil çıkartıyorum.