Buyrun burdan yakın! Bir yandan filmin en can alıcı sahnesinde kahraman sigara içiyor diye ekranı çiçeğe boğanlar! Bir yandan da içki ve uyuşturucu ve belaya olan düşkünlüğü herkesçe bilinen bir yıldızı gençlere yönelik bir markanın yüzü yapanlar!
Kate Moss uyuşturucu kullanırken fotoğrafı yayımlandığında Chanel parfümleriyle olan kontratını kaybetti. Ama moda dünyası Moss’u dışlamak bir yana ona arka çıktı ve kendisi her zamankinden daha çok para kazanmaya başladı. Her gün tabloidleri maceralarıyla süsleyen bir figür olmaya devam etmesine rağmen...
Şimdi benzer bir vaka, ilki bu kış olmak üzere dört sezon boyunca cool İngiliz markası Fred Perry’nin yüzünün Amy Winehouse olmasıyla yaşanıyor. Rakibi Lacoste’a nazaran daha genç bir kitleyi heyecanlandıran bir marka, Fred Perry. Yeni kampanyasında bayıldığımız bir arıza olan Amy Winehouse ile çalışmışlar. Ahlak bekçisi gibi konuşuyor olmayalım ama Amy Winehouse’un gençlere ‘model’ olarak sunulacak tek bir özelliği yok, Allah için. O acayip renkteki sesini muhteşem kullanabiliyor olmanın dışında...
Aslında bu durum hoşuma gidiyor, Fred Perry’yi de konvansiyonel düşünmeyip radikal olabildiği için takdir ediyorum. Ünlülerin hayranlarına ‘model’ olması mitinin modası çoktan geçti. (Benden duymuş olmayın ama ekranı çiçeğe boğarak kimseyi tiryakilikten vazgeçirmek mümkün değil!) Gazeteciler sayesinde en ideal hayatı yaşayanların dahi kusurları; yani insan oldukları ortaya çıkıveriyor. O halde anlamsız kamuflajlara ne gerek var? Gençlerin beğendiği ve kıyafetleri de iyi taşıdığı için seçilen bu ünlü isimlere ekstra misyonlar yüklemek ne kadar gerçekçi?
Amy’nin arıza bir garsonu andırdığı fotoğrafların eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Fred Perry bence cool’luğuna yakışır bir hareket yapmış; kampanyasında daha ne kadar hayatta kalacağı şüpheli, merak uyandıran bir efsaneyi kullanarak!