CaddeDünya markası olma yolunda!

Dünya markası olma yolunda!

17.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Yaptığı satın almalarla restorancılığı ‘sektör’ haline getiren, Türk markalarını dünyaya taşıyan D.ream, bu kez komşudan bir markayı parlatacak. Bir zamanlar sadece mavi tur yapanların bildiği Manos, D.ream operasyonuyla önce İstanbul’a sonra da dünyaya açılmayı hedefliyor.

Dünya markası olma yolunda

Gerçekten bir mavi tur durağıydı Manos. Yunanistan sınırlarının bize en yakın olduğu ada Symi’de... Özellikle Türkler tarafından çok ilgi görmeye başladı. Sonra Ada’ya gelen milyar dolarlık tekneler de markaya müdavim oldu. Yemekleri iyiydi, ama eğlencesi! Tarkan ve Mustafa Sandal şarkıları, Yunan müziklerinin önünde, eğlenceleri, kırılan tabakları Symi’nin sokaklarına her gün taşırmayı başardı.

Haberin Devamı

Sırada İstanbul var

Gece sonunda eğlencenin imzası olarak mekanın kırılan tabakları, yıkılan bir binanın hafriyatına benzer şekilde temizleniyordu. Marka, D.ream’in yatırımı sonrasında Ada dışındaki ilk denemesini karşı koyda, D-Maris’te başarıyla gerçekleştirdi. Şimdi sırada İstanbul var! “Minik ada Symi dışında tutmaz” diyenleri haksız çıkaran marka, İstanbul’da sirtaki sevenlere Boğaz’a sırtını döndürüp, tabak kırdıracak…

Dünya markası olma yolunda

Mikonos, Santorini ve Atina’dan, Türkiye’ye gelen her marka ilk yılında çakılırken, Manos nasıl bu kadar başarılı oldu? Ben de dahil; markanın Symi dışında tutmasını birçok insan pek mümkün görmüyorduk. Fakat restoranda Manos dışında ‘Magkos’ ailesinden birçok kişi olunca, Ada’daki hizmet ve ambiyans Marmaris’te de oluşturuldu.

Haberin Devamı

Bayrağı Yiannis taşıyacak

Manos’un oğlu Yiannis Magkos, Symi’de Los adında dört katlı, kokteyl ve suni bar açtığında çok etkilenmiştim. Neticede babasından farklı bir kurgu deneyip, başarmıştı. Manos’ta oğlunun işletme ve konsept üretkenliğinden her zaman övgüyle bahsediyordu. Türkiye’deki başarının mimarıysa, markayı yarınlara taşıyacak ikinci kuşak Yiannis. Ona başta kuzeni Mixalis olmak üzere, Symi’den akrabaları eşlik ediyor. Basit taverna kurgusundan global bir markaya dönüştürmek için, D.ream ekibi titizlikle çalışıyor. Ferit Şahenk ve CEO Levent Veziroğlu, tüm dünyada ilgi çekeceğine çok emin. Nusret’e yaptıkları yatırım ve başarıyı düşününce, yanılmayacaklarını söyleyebiliriz. Manos’un İstanbul sınavı zorlu olacak çünkü Zuma’nın kendini bulamadığı, Capricorn’un da sessiz sedasız tarihe karıştığı yerde açılacak.

D-Maris’te öne çıkmayan Manos, İstanbul’da görünür olacak. Şimdiden beklenti yüksek!

İKİ YENİ MEKAN

Yaz sezonunun bitmesiyle, peş peşe yeni mekan haberleri geliyor. Eski popülerliğini kaybeden Abdi İpekçi Caddesi sosyalliği, Glens’le tekrar canlanır gibi oldu. Marka roof’uyla yaz sonunu çok iyi geçirdi. Lucca’nın kalıcı başarısında önemli aktörlerden olan Egemen İskender ve Cevat Yıldırım, çevrelerini mekana müdavim olarak kazandırmayı başardı. Şimdi bu hareketliliği kulüp havasına çevirmeye hazırlanıyorlar. Restoranın içinden dev perdelerin arkasına gizledikleri bu konsept,
21 Eylül’de kapılarını açacak.

Dünya markası olma yolunda
Bir başka yeni mekan haberiyse Raşit Karakuş’tan! Klişe tabir ‘eğlence hayatına yön veren isim’ tamlaması ona tam uyuyor! Beş yıldır kendini sektörden çeken Karakuş, Kuruçeşme’de devasa bir projeyle dönüyor. 5 bin metrekarede dokuz işletmeden oluşacak marka, kasım ayında hayata geçecek olan mekanın ismini, uğuru kaçar diye kimseye söylemiyor. Şimdiden Reina’nın boşluğunu dolduracak turistik bir marka olacağını söyleyebilirim.