Uzun zamandır dostlar sitem ediyorlardı, “Şirket gezileri de turizmin bir parçası. Neden bu konuda da bir şeyler yazmıyorsun? Yok mu şirket gezileri ve toplantılar için tavsiye edeceğin makul fiyatlı, zengin içerikli bol eğlenceli destinasyonlar?” diye...
Baktım sayıları artmış, toparlamaya başlamıştım biriken malzemeleri, sevgili Sinem aradı, “Bir kahve içelim” diye... Sinem ise genç nesil turizmcilerden, etkinlik yönetimi ve marka temsilciliği yapan çiçeği burnunda PUB ya da tam adıyla Publicity for Unusual Brands’in kurucusu. PUB daha bir yaşını doldurmadı ama Maçkolik, Super Bowl, Frankfurt’taki Kransberg Şatosu’nun marka temsilciliği ve SEK’in tüketici etkinlikleri derken, son olarak Atina Kongre ve Ziyaretçi Bürosu’yla şehrin Türkiye’de tanıtımını da üstlendi. Atina, M.I.C.E. için inanılmaz seçenekler sunuyor diye söylüyorum yıllardır, onlar da aynısını düşünüp, ACVB ile bu alanda çalışan seyahat acentalarına bir tanıtım gezisi planlamışlar.
Ne demek M.I.C.E. ?
Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions kelimelerinin baş harflerinden oluşturulmuş bir kısaltma M.I.C.E. Türkçe’ye ‘Toplantı, Teşvik Gezileri, Kongreler ve Fuarlar’ olarak çevrilebilir. Turizmin önemli bir kolu esasında.
2017 yılında büyüklüğü 805 milyon dolar olan M.I.C.E. pazarının,
2025 yılında 1 milyar 439 milyon
dolar’a ulaşması bekleniyor. Kısaca turizmin en önemli kollarından biri... Listede ilk sıraları ise Londra, Orlando, Rio, Singapur, Paris, Viyana ve Berlin gibi şehirler paylaşıyordu yılardır.
Ancak yükselen kurlar ve
azalan bütçeler, daha yakın, makul
fiyatlı ama sıra dışı destinasyon arayışına itince yurdum şirketlerini, Atina liste başı olmaya en kuvvetli adaylardan biri oluverdi bir anda!
Eski ve yeni şehir
Atina, fiyatlar bakımından Avrupadaki 24 ülke arasında en makul olan ülkeler listesinde sekizinci sıradayken, M.I.C.E. destinasyonu olaraksa 50 Avrupa şehri içinde ucuzluk açısından 10’uncu sırada.
Yunan, Bizans ve Osmanlı eserleri süslenmiş eski Atina’nın yanı sıra; bir de çekici otelleri, yüksek teknolojiyle donatılmış toplantı mekanları, etkinlik kullanımına açık müzeleriyle yeni Atina mevcut.
Bunlara bir de damak tadı pek bir tanıdık mutfağıyla, lokantalarını, eğlence mekanlarını, Türkçe bilen rehberlerini ve cana yakın insanlarını ekleyin, sonuçta sadece 1.5 saat uzaklıkta mükemmel bir toplantı ve incentive destinasyonu çıkıyor ortaya...
Toplantı mekanları...“Biz otel salonlarını
kullanmıyoruz toplantılar için” diyenlerdenseniz,
İç ve dış mekanlarıyla
Zappeion Megaron
Yunanistan Ulusal Kütüphanesi ve Yunan Ulusal Operası’na ev sahipliği yapan Stavros Niarchos Vakfı Kültür Merkezi’ni
Toplantınızı kültürle
harmanlamak isterseniz,
Vorres Müzesi’ni
Eski gaz dağıtım merkezinden yaratılan Technopolis’i
Sıra dışı mekanlarıyla
Rouf Kültür Merkezi’ni
Helenic Motor Müzesi’ni not ediverin bir kenara.
KonaklamaAtina, birbirinden farklı konaklama seçenekleri sunuyor şirket gezileri, toplantılar
ve kongreler için...
n553 odası ve 35 toplantı salonuyla
Athenaeum InterContinental,
Yunanistan’ın tanınmış yerel zincir otellerinden 471 odası ve 16 toplantı salonuyla Divani Caravel,
342 odası ve 17 toplantı salonuyla
Divani Apollon Palace&Thalasso,
506 odası ve 22 toplantı salonuyla
Hilton Athens,
366 oda ve eskiz toplantı salonuyla
Marriott Athens,
309 odası ve yedi toplantı salonuyla Grand Hyatt,
216 odası ve dört salonuyla şehrin
tam kalbindeki Electra Metropolis ve de
1874’ten bu yana konuklarını ağırlayan şehrin merkezini işaretleyen muhteşem manzaralı 320 odası ve 14 toplantı salonuyla Hotel Grande Bretagne, bunlardan sadece bazıları...
Haftaya tadım turu var!Lezzetli bir aktivite olan tadım turu, tarih ve kültürün peşinde Akropolis Müzesi ve daha nice aktiviteyse önümüzdeki haftalarda konuk edilecek bu köşeye deyip, bir virgül koyalım Atina’yı anlatmaya... M.I.C.E. için sunduğu seçenekleri keşfetmek için Atina’nın altını üstüne getirirken her daim yanımızda olan ACVB- Atina Kongre ve Ziyaretçi Bürosu’nun başarılı müdürü Nikos Alikaris’e de bir kez daha teşekkürlerimizi iletelim unutmadan...