“Boğaz’da nikâh herkesin hakkı” sloga-nından yola çıkan Üsküdar Belediyesi’nin yaptırdığı “yüzen nikâh sarayı” yakında hizmete girecek.
1 Mart 2016’dan bu yana Tuzla’daki Sedef Tersanesi’nde yapımı süren “Üsküdar Valide Sultan” gemisi ilk sefer testini bugün yapacak.
“İstanbul’un denize en uzun kıyısı olan ilçelerinden biriyiz, ama denizi ulaşım dışında yeterince kullanamıyoruz. Üsküdar’ın nüfusu 550 bin. Bu nüfusun yarısı daha denizden geçmedi. Başta Üsküdarlılar olmak üzere insanımıza İstanbul’un güzelliklerini bir de denizden göstermek istiyoruz.
Dünyanın incisi Boğaz’da dünyaevine girmek isteyenler için ‘yüzen nikâh sarayı’, düzenleyeceğimiz turlar ve etkinlikler için de ‘denizde kültür merkezi’ olacak gemimiz. Nikâh ve özel davetler ücretli ama kültür turlarımız ücretsiz olacak.
Gemimizin balina şeklindeki dizaynı Boğaz’a renk katacak. Gemimizin kaptan köşkü camilerin kubbesini, üstündeki direk Kız Kulesi’ni andırdığı için sahile demirlediği zaman silüeti bozmayacak, Üsküdar’ın simgelerinden biri olacak.”
“Üsküdar Valide Sultan”, Boğaz’daki ilk turunu 15 Temmuz’da atacak. Başkan Türkmen, “Üsküdar olarak 15 Temmuz darbe girişiminde 24 şehit verdik. 172 de gazimiz var. O yüzden gemimizin Boğaz’da yapacağı ilk seferde, şehit ailelerini ve gazilerimizi misafir edeceğiz” dedi.
TT OLMAK KOLAY, PEKİ YA REYTİNG?
İnsanların, bir yandan sevdikleri diziyi izlerken bir yandan sosyal medyada o yapım hakkında tweet atmaları canlı canlı reyting demek mi? Özellikle de bir proje televizyonda yayınlanırken Twitter’ın Trend Topic (TT) listesine girmesinin reytingde karşılığı var mı?
Şayet dizinin fanları her yazdıklarını önceden belirledikleri ortak hashtag ile paylaşmışsa ve de “Hadi bol RT ve fav” diye birbirlerini teşvik ederse bir yapımın kısa sürede TT olması mümkün...
Dizinin Twitter’da TT yaptıracak kadar kitlesi yoksa, yapımcı veya kanal bastırıyor parayı, sosyal medyanın profesyonellerine, al sana trend topic!
O yüzden her, “Dizimiz sosyal medyayı salladı” diyene itibar etmemek lazım.
Sosyal medyayı gelir kapısı yapanlar bir yana bazı gazetecilerin yapımcılardan para alıp tweet attığı, video ve görsel paylaştığı bir dönemde hele...
Akşamdan “sosyal medyayı sallayan” işlerin gündüz reytinglerine baktığımızda
farklı bir tablo çıkıyor karşımıza.
Birincisi, TNS/Kantar Media’nın reyting ölçümü yaptığı hanelerle “Twitter ahalisi” farklı.
İkincisi, bildiğimiz kadarıyla reytingde hile hurda yok ama sosyal medyada çok!
GÜNÜN SÖZÜ
Şimdiye kadar hiç kimse doğru yolda kaybolmamıştır. (Osho)