18-24 Nisan arasında yayınlanan programlara ilişkin sosyal medyadaki yorumlar bir hayli dikkat çekici. Örneğin 'Survivor'ın 'Ünlüler' grubundan Nihat Doğan, izleyicilerinin gözünden düştü. Onun yerini 'Gönüllüler'den Taner aldı
Nielsen’in her gün açıkladığı reyting listesi, televizyoncuların karnesi gibidir. Ancak TV dünyasında herkes şunu iyi bilir: Reyting denen sistem, ekran karşısındaki insanları sayar. O nedenledir ki reyting, bir programın kaç kişi tarafından izlendiğini ortaya koyar, ama izleyenlerin onu beğenip beğenmediğini göstermez.
The Netfork’un sosyal medya takip aracı Meltwater Buzz’ı kullanarak yaptığı çalışmaysa yayınlanan programların izleyenlerce beğenlip-beğenilmediğini bütün çıplaklığıyla ortaya koyuyor.
18-24 Nisan arasında yayınlanan programlara ilişkin sosyal medyadaki yorumlar o nedenle bir hayli dikkat çekici.
Örneğin 'Survivor'ın 'Ünlüler' grubundan Nihat Doğan, izleyicilerinin gözünden düştü. Onun yerini 'Gönüllüler'den Taner aldı. Taner, hakkında yapılan yorumlar ilk kez Nihat Doğan’ı geçti.
Dibe vurmak böyle bir şey
Önceki hafta 'değinme sıralaması'nda dördüncü olan 'Öyle Bir Geçer Zaman Ki” dizisi, tecavüz sahnesi sayesinde ikinci oldu.
'Behzat Ç.' listede üç sıra atladı, olumlu yorumda da birinciliğini sürdürdü.
Bir önceki haftanın ikincisi olan 'Disko Kralı' düşüşe geçti ve dördüncü sırada yer aldı. Hakkındaki yorumların yüzde 90’ı nötr olan programı 'Beyaz Show' izledi. İzleyiciler, 'Beyaz Show'un kendini tekrarladığını düşünse bile geçen haftaki konukları programın olumlu yorumlarını yüzde 94’e çıkardı.
Değinme sayısına göre son sırada önceki hafta olduğu gibi geçen hafta da 'Bay J ile 101' (yüzde 0,01) yer aldı. Onu aynı oranda değinme sayısı olan 'Dragons’den Türkiye', 'Aklın Yolu Bir', 'Küçük Hanımefendi' ve 'Her Şeye Rağmen' izledi.
"HER ŞEYE RAĞMEN’İNEDEN BIRAKTIM?"
'Her Şeye Rağmen'i beşinci bölümde bırakan yönetmen Ümmü Burhan, diziyle ilgili yazdıklarımdan sonra şöyle bir eposta gönderdi:
“Ali Bey merhaba. ‘Her Şeye Rağmen’ dizisiyle ilgili yazınızı okudum. ‘Kanalın isteği üzerine senaryo ve yönetmen değişikliği’ ifadesi üzerine bir açıklama yapmak gereğini hissettim. Şöyle ki; yıllardır, çok değerli yapımcı, oyuncu ve ekiplerle çok güzel işlere imza attığıma inandığım yönetmenlik mesleğini yürütüyorum. Başladığım her işte senaryosundan oyuncularına, prodüksiyonundan ekibine kadar o diziyi bir bütün olarak düşünüp aynı titizlikle yaklaştım. ‘Her Şeye Rağmen’ dizisi de başından itibaren beni çok heyecanlandıran ve içinde olmaktan son derece mutlu olduğum bir projeydi. Hazırlık aşamasından çekimlerine kadar, dizinin kaliteli bir yapım olarak ekrana gelmesi için tüm ekip, gece gündüz canla başla çalıştık.
Ancak sizin de yakından bildiğiniz gibi, televizyonda bir dizinin ‘tutma’sı için kanalının, yapımcısının, oyuncularının, senaryo ve yönetmenin tam bir bütünlüğü ve uyumu yakalamış olması gerekiyor. Bir ayaktaki aksama bile işe olumsuz yansıyor. Çok iyi bir yapımcıyla, her biri çok değerli oyuncularıyla ve iyi bir kanalla, umutla başladığımız diziden beşinci bölüm itibarıyla ayrıldığım doğrudur. Tam da sözünü ettiğiniz prodüksiyon ve senaryodaki aksamalar nedeniyle, daha üçüncü bölümde, yapımcı firmaya ayrılmak istediğimi, beni bu karara iten nedenlerle birlikte bildirdim. Beşinci bölüme kadar çekmemin nedeni, büyük emek ve zaman harcanan diziyi, yerime yeni bir yönetmen bulunana kadar, yarı yolda bırakmamak içindir. Dolayısıyla diziden, yapımcı şirketle de kanalla da herhangi bir tatsız diyalog yaşanmaksızın; mesleki titizliğim gereği, kendi kararımla ayrıldığımı ve ‘Her Şeye Rağmen'in ekranda kalıcı bir yapım olmasının en çok beni mutlu edeceğini belirtmek isterim.”
MÜZiĞiN HAFIZASI DEVLET KOROSU’NDA
TurkishForum’un Başkanı Dr. Kayaalp Büyükataman, şöyle bir eposta yolladı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, ‘İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti’ projesi kapsamında ‘Türk Müzik Kültürünün Hafızası’ nota arşivini www.devletkorosu.com’da topladı. Müziğimizin bütün türlerine ait 70 bin eserin, 250 bin sayfa hacmindeki bestelerine ve güftelerine insanlar artık bir ‘tık’la ulaşabilir ve bunları en yetkin koroyla orkestralar eşliğinde yapılmış en iyi kayıtlarla dinleyebilir.”
Siteye tıklayıp, şöyle bir turladım ve başarılı buldum. Klasik Türk Müziği sevenlere tavsiye ederim.