13 ülkede 13 bin kişiyle yapılan ilginç bir araştırma...
Discovery’nin Tapestry Research şirketine Türkiye’nin yanı sıra Güney Afrika, Romanya, İspanya, Polonya, İtalya, ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Rusya, Danimarka ve Hollanda’da yaptırdığı araştırmadan çıkan sonuç şu: Mutluluğun formülü; tutku.
Ankete katılan 10 kişiden dokuzu, tutkuların başarı ve tatmin duygusu getirdiğine inanıyor. Bu da tutkuların insanı gerçekten mutlu ettiğini gösteriyor.
Araştırmaya katılan her 10 kişiden dokuzu, bir tutkuya sahip olmanın günlük yaşamın stresiyle daha kolay başa çıkmada yardımcı olduğuna inanıyor.
Türkler ne diyor?
Türkiye’de dünyayı anlama arzusu, bilgiyi bir numaralı tutku haline getirirken, ikinci sırada yemek, üçüncüde doğa ve yaban hayatı var.
Bir tutkuya sahip olmak, kontrolün bizde olduğu duygusunu veriyor. İnsanların yüzde 89’u en çok tutkularının peşinden gittiklerinde ‘kendileri gibi’ hissettiğini söylüyor. Araştırma, tutku sahibi kişilerin karar verirken, kendilerine güvenlerinin yüzde 43 oranında daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Soyutlanmışlık ve yalnızlık duygularıyla mücadelede yardımcı olan bu his, aynı zamanda başkalarıyla iletişimimizi de kolaylaştırır. İnsanların yüzde 73’ü tutkuların kendilerine aidiyet hissi verdiğine inanıyor. Türkiye’de ise bu oran biraz daha yüksek; yüzde 82... Bu; tutkulu insanların güvenecek iyi bir arkadaş grubuna sahip olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu gösteriyor.
Ailenin önemi
Araştırmaya göre en popüler iki tutku; yemek, doğa ve yaban hayatı olurken, bilgi ve sıra dışı yaşamlar dördüncü ve beşinci sırayı paylaştı.
Araştırmaya göre, tutkularımızı tetikleyen bir numaralı motivasyon kaynağı ebeveynlerimiz. Televizyon ikinci sırayı alırken, üçüncü sırayı arkadaş etkisi alıyor. Televizyon tutkuları tetikleme konusunda YouTube veya diğer sosyal medya mecralarından daha etkili sayıldı.
Tutkuların Top 10’u
1. Spor
2. Yemek
3. Doğa ve Yaban Hayatı
4. Bilgi
5. Sıra Dışı Hayatlar
6. Ev&Dekorasyon
7. Keşif ve Macera
8. Gerçeği Ortaya Çıkarmak
9. Motor&Araba
10. Düğünler ve İlişkiler
GÜLBEN ERGEN’İN ANKETİ
Gülben Ergen, Twitter hesabında bir anket yaptı. Şarkıcının takipçilerine yönelttiği soru şuydu: “Yeni bir şarkı dinleyeceksen ilk tercihin?”
Ergen’i Twitter’dan takip edenlerden 2 bin 324 kişi ankete katıldı. Ortaya
çıkan sonuç şu oldu:
- YouTube yüzde 74
- Spotify yüzde 16
- Fizy yüzde 6
- iTunes yüzde 4
Okuyabilen için bu anketin dediği şu: “Biz YouTube’dayız, bekleriz.”
Peki bu anketi yapanın YouTube’da kanalı var mı?
Ergen’in YouTube’da kanalı var, ama kimsenin haberi yok. Çünkü aktif değil.
VODAFONE TV’NİN İLK KOMEDİ DİZİSİ
Dijital dünyada olan biten artık ‘geleceği öngörmek’ yerine, geleni kimin görüp, gereğini yaptığıdır.
Turkcell’in Turkcell TV+ ile çoktan girdiği dijital içerik pazarına, Vodafone da katıldı. 21 Ocak’ta çekimleri başlayan dokuz bölümlük komedi dizisinin adı ‘Kafa Doktoru’...
Yönetmenliğini ve yapımcılığını Ozan Özcan’ın üstlendiği, senaryosunu Uğraş Güneş’in yazdığı dizinin her bölümünde, farklı oyuncular rol alacak.
‘Kafanız mı bozuk? Gelin düzeltelim’ düşüncesiyle kurgulanan dizide, merdiven altı psikolog ‘Kafa Doktoru’, Bakırköy Mazhar Osman’da başlayan kariyerini, şehir hayatının yorduğu kafası bozukların derdine, kendince çare bularak sürdürecek.
Daralmış ruhlar, yorulmuş beyinler, kırılgan kalpler, sıkılgan hayatlar, 21 Şubat’ta yayınlanacak ‘Kafa Doktoru’yla derman bulacak.
İş ve trafiğin bunalttığı insanların, yaşadıkları sorunlar üzerinden sörf yaparak güldürmeyi hedefleyen bir komedi dizisini çekenler, internetin getirdiği özgürlükleri de kullanarak, iyi bir iş ortaya çıkarırsa, tutar ve yenilerine de kapı açar.
GÜNÜN SÖZÜ
“İnsan evrende gövdesi kadar değil, yüreği kadar yer kaplar.” (Yaşar Kemal)