Hayli zamandan beri ısrarla yazdım, izdivaçlar için yolun sonunun göründüğünü… Perşembenin gelişi Çarşambadan belliydi çünkü. RTÜK yönetiminin yaptığı sözlü uyarılara, kesilen ‘idari para cezaları’na rağmen, aldıkları yüksek reyting ve de kanallara kazandırdıkları paranın gücüyle ‘Böyle gelmiş, böyle gider’ diyen izdivaçların geldiği nokta ortada...
Zuhal Topal, format değişikliğine gideceğini, Esra Erol ise, insanların izlediği ama şikayetçi olmadığı ‘İlk günkü gibi’ program yapmaya devam edeceğini açıkladı. RTÜK de kararlı. Çocukların izleyebileceği saatlerde evlilik programı istemiyorlar ekranda. O yüzden en küçük bir ihlalde kesecekler aylık reklam gelirinin yüzde 3’ü kadar cezayı. Kanallarla yaptıkları anlaşmalar uyarınca RTÜK cezalarını yapımcılar ödemek zorunda. Hiçbir kanal ve yapımcı katlanamaz bu tür ağır para cezalarına. O nedenle televizyonların gündüz kuşaklarında izdivaç dönemi kapanmıştır.
KOMEDİNİN YILDIZLARI, NİYE HEP AYNI ROLDE?
“Bizim komedi oyuncuları, canlandırdıkları bir tip sinemada iş yapınca, dönüp dönüp o tipin maceralarını çekiyor” deniyor. Doğrudur, ama bardağın sadece ‘dolu’ ya da ‘boş’ tarafına bakmak gibi bir şey bu… Oyuncular başka tiplere de bürünüyor, ama seyirci o filmleri ödüllendirmiyor. Şahan Gökbakar’ın ‘Recep İvedik’ i her filmde gişede rekor kırdı. Gökbakar, ‘Recep İvedik’in dışında da tipler canlandırdı, ama seyirci o filmlere
fazla kredi açmadı.
Aynı durum Cem Yılmaz için de söz konusu. Sinema seyircisi ‘A.R.O.G’ ve ‘G.O.R.A’daki Cem Yılmaz’ları sevdi, ama ünlü komedyenin diğer filmlerini aynı şekilde gişede ödüllendirmedi. İkili olarak çektikleri ilk film olan ‘Çalgı Çengi’ iş yapmayan Ahmet Kural’la Murat Cemcir, ‘Düğün Dernek’ ve ardından ‘Düğün Dernek 2: Sünnet’le rekor kırdı. Gişe rekortmeni Kural ve Cemcir, ‘Çalgı Çengi’nin devamını çekti. ‘Çalgı Çengi 2’, ilkinden çok daha iyi iş yaptı, ama gişesi ‘Düğün Dernek’ kadar olmadı.
Gökbakar, Yılmaz, Kural ve Cemcir’in dönüp dönüp aynı karakterlere bürünüp, film çekmesinin sebebi seyirci… Sinemaseverlerin kendilerine belirlediği rotadan çıktıklarında gişede işler, planladıkları gibi gitmiyor. Onlar da mecburen ‘Tamamen duygusal’ gerekçeyle seyircinin istediğini yapıyor! Komedi yıldızlarının oynadıkları filmlerin gişelerini gösteren tabloya bakınca, net bir şekilde ortaya çıkıyor her şey.
Şahan Gökbakar filmleri ve gişeleri
2017 ‘Recep İvedik 5’: 7.353.073
2016 ‘Osman Pazarlama’: 1.983.777
2014 ‘Recep İvedik 4’: 7.369.098
2013 ‘Celal ile Ceren’: 2.853.628
2010 ‘Recep İvedik 3’: 3.326.084
2009 ‘Recep İvedik 2’: 4.333.114
2008 ‘Recep İvedik’: 4.301.693
2006 ‘Gen’: 173.112
Cem Yılmaz filmleri ve gişeleri
2015 ‘Ali Baba 7 Cüceler’ : 1.828.311
2014 ‘Pek Yakında’: 2.187.278
2010 ‘Yahşi Batı’: 2.323.061
2008 ‘A.R.O.G’: 3.707.086
2006 ‘Hokkabaz’: 1.710.212
2004 ‘G.O.R.A.’: 4.001.711
Ahmet Kural-Murat Cemcir filmleri ve gişeleri
2017 ‘Çalgı Çengi İkimiz’ : 2.784.741
2016 ‘Düğün Dernek 2’ : 6.073.364
2014 ‘Düğün Dernek’ : 6.980.070
2011 ‘Çalgı Çengi’: 59.736
BERLİN ‘MEVLANA GÜNLERİ’NDEN NOTLAR
Büyük İslam alimini tanıtmak, felsefesini insanlara aktarmak, son zamanlarda gerilen Türkiye-Almanya ilişkilerini bir nebze olsun yumuşatmak için Berlin’de gerçekleşen ‘Mevlana Günleri’ renkli görüntülere sahne oldu. Beyoğlu Belediyesi, Kültür Kenti Vakfı ve Berlin Yunus Emre Enstitüsü iş birliği, Konya Büyükşehir Belediyesi iştiraki, Kültür Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürlüğü’nün destekleriyle düzenlenen etkinlik, T.C Berlin Büyükelçiliği’ndeki sema gösterisi ve İsmail Acar’ın Rumi sergisiyle başladı. Törendeki tercüman, “Fâilâtun fâilâtunfâilun” gibi Osmanlıca terim ve sözleri Almanca’ya çevirmekte zorlandı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Konya Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu’nun Sema Mukabelesi ve Acar’ın resimleri, Almanları büyüledi. Sanatçının ‘Derviş Portreleri’, fotoğraf gibi canlıydı çünkü. Sadece Almanlar değil, sergiyi gezen Türklerin çoğu, Acar’ın İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu Semazen ekibinden Muharrem Burak Ecevit’i model olarak kullanıp yaptığı resimleri fotoğraf sanıp, uzun süre inceledi.