Ali Eyüboğlu

Ali Eyüboğlu

aeyuboglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Hayli zamandan beri ısrarla yazdım, izdivaçlar için yolun sonunun göründüğünü… Perşembenin gelişi Çarşambadan belliydi çünkü. RTÜK yönetiminin yaptığı sözlü uyarılara, kesilen ‘idari para cezaları’na rağmen, aldıkları yüksek reyting ve de kanallara kazandırdıkları paranın gücüyle ‘Böyle gelmiş, böyle gider’ diyen izdivaçların geldiği nokta ortada...

İZDİVAÇLARIN SONU
Hükümetin çıkardığı KHK’dan sonra Flash TV ‘Desti İzdivaç’ı bitirdi. ‘Kısmetse Olur’un televizyon yayınını bitiren Kanal D, yarışmayı internete kaydırdı.

Haberin Devamı

Zuhal Topal, format değişikliğine gideceğini, Esra Erol ise, insanların izlediği ama şikayetçi olmadığı ‘İlk günkü gibi’ program yapmaya devam edeceğini açıkladı. RTÜK de kararlı. Çocukların izleyebileceği saatlerde evlilik programı istemiyorlar ekranda. O yüzden en küçük bir ihlalde kesecekler aylık reklam gelirinin yüzde 3’ü kadar cezayı. Kanallarla yaptıkları anlaşmalar uyarınca RTÜK cezalarını yapımcılar ödemek zorunda. Hiçbir kanal ve yapımcı katlanamaz bu tür ağır para cezalarına. O nedenle televizyonların gündüz kuşaklarında izdivaç dönemi kapanmıştır.

KOMEDİNİN YILDIZLARI, NİYE HEP AYNI ROLDE?

“Bizim komedi oyuncuları, canlandırdıkları bir tip sinemada iş yapınca, dönüp dönüp o tipin maceralarını çekiyor” deniyor. Doğrudur, ama bardağın sadece ‘dolu’ ya da ‘boş’ tarafına bakmak gibi bir şey bu… Oyuncular başka tiplere de bürünüyor, ama seyirci o filmleri ödüllendirmiyor. Şahan Gökbakar’ın ‘Recep İvedik’ i her filmde gişede rekor kırdı. Gökbakar, ‘Recep İvedik’in dışında da tipler canlandırdı, ama seyirci o filmlere

fazla kredi açmadı.

Aynı durum Cem Yılmaz için de söz konusu. Sinema seyircisi ‘A.R.O.G’ ve ‘G.O.R.A’daki Cem Yılmaz’ları sevdi, ama ünlü komedyenin diğer filmlerini aynı şekilde gişede ödüllendirmedi. İkili olarak çektikleri ilk film olan ‘Çalgı Çengi’ iş yapmayan Ahmet Kural’la Murat Cemcir, ‘Düğün Dernek’ ve ardından ‘Düğün Dernek 2: Sünnet’le rekor kırdı. Gişe rekortmeni Kural ve Cemcir, ‘Çalgı Çengi’nin devamını çekti. ‘Çalgı Çengi 2’, ilkinden çok daha iyi iş yaptı, ama gişesi ‘Düğün Dernek’ kadar olmadı.

Haberin Devamı

Gökbakar, Yılmaz, Kural ve Cemcir’in dönüp dönüp aynı karakterlere bürünüp, film çekmesinin sebebi seyirci… Sinemaseverlerin kendilerine belirlediği rotadan çıktıklarında gişede işler, planladıkları gibi gitmiyor. Onlar da mecburen ‘Tamamen duygusal’ gerekçeyle seyircinin istediğini yapıyor! Komedi yıldızlarının oynadıkları filmlerin gişelerini gösteren tabloya bakınca, net bir şekilde ortaya çıkıyor her şey.

Şahan Gökbakar filmleri ve gişeleri

2017 ‘Recep İvedik 5’: 7.353.073

2016 ‘Osman Pazarlama’: 1.983.777

2014 ‘Recep İvedik 4’: 7.369.098

2013 ‘Celal ile Ceren’: 2.853.628

2010 ‘Recep İvedik 3’: 3.326.084

2009 ‘Recep İvedik 2’: 4.333.114

2008 ‘Recep İvedik’: 4.301.693

2006 ‘Gen’: 173.112

Cem Yılmaz filmleri ve gişeleri

2015 ‘Ali Baba 7 Cüceler’ : 1.828.311

2014 ‘Pek Yakında’: 2.187.278

2010 ‘Yahşi Batı’: 2.323.061

2008 ‘A.R.O.G’: 3.707.086

2006 ‘Hokkabaz’: 1.710.212

2004 ‘G.O.R.A.’: 4.001.711

Ahmet Kural-Murat Cemcir filmleri ve gişeleri

2017 ‘Çalgı Çengi İkimiz’ : 2.784.741

Haberin Devamı

2016 ‘Düğün Dernek 2’ : 6.073.364

2014 ‘Düğün Dernek’ : 6.980.070

2011 ‘Çalgı Çengi’: 59.736

BERLİN ‘MEVLANA GÜNLERİ’NDEN NOTLAR

Büyük İslam alimini tanıtmak, felsefesini insanlara aktarmak, son zamanlarda gerilen Türkiye-Almanya ilişkilerini bir nebze olsun yumuşatmak için Berlin’de gerçekleşen ‘Mevlana Günleri’ renkli görüntülere sahne oldu. Beyoğlu Belediyesi, Kültür Kenti Vakfı ve Berlin Yunus Emre Enstitüsü iş birliği, Konya Büyükşehir Belediyesi iştiraki, Kültür Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürlüğü’nün destekleriyle düzenlenen etkinlik, T.C Berlin Büyükelçiliği’ndeki sema gösterisi ve İsmail Acar’ın Rumi sergisiyle başladı. Törendeki tercüman, “Fâilâtun fâilâtunfâilun” gibi Osmanlıca terim ve sözleri Almanca’ya çevirmekte zorlandı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Konya Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu’nun Sema Mukabelesi ve Acar’ın resimleri, Almanları büyüledi. Sanatçının ‘Derviş Portreleri’, fotoğraf gibi canlıydı çünkü. Sadece Almanlar değil, sergiyi gezen Türklerin çoğu, Acar’ın İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu Semazen ekibinden Muharrem Burak Ecevit’i model olarak kullanıp yaptığı resimleri fotoğraf sanıp, uzun süre inceledi.