İbrahim Tatlıses, şarkıcılığın yanı sıra ticareti de seven bir sanatçı… Tatlıses şimdiye kadar gıda, turizm, inşaat ve medya gibi birçok farklı sektörlerde yatırım yaptı. Şehirler arası otobüs işletmeciliği, otelcilik, radyo-TV ve gazete sahipliği, kebapçılık, çiğ köfte zinciri gibi yatırımlarının kiminde başarılı olan kiminden zarar eden Tatlıses’in alışveriş merkezi yoktu, o da olacak şimdi!
Çünkü Balıkesir, Burhaniye Belediyesi’nin açtığı alışveriş merkezi ihalesini İbrahim Tatlıses kazandı.
DHA’nın haberine göre Burhaniye Belediyesi’nin kapalı zarf usülüyle yaptığı ihaleye en iyi teklifi veren sanatçının şirketi oldu.
Burhaniye Taylıeli Mahallesi’nde 23 bin 761 metrekare alanda üç bloktan oluşacak alışveriş merkezinde 100 iş yeri, yeme-içme, eğlence ve oyun alanları yapılacak. İnşaat 720 günde tamamlanacak. Yap-işlet-devret formülüyle yapılacak AVM’yi yapan şirket 23 yıl işlettikten sonra Burhaniye Belediyesi’ne devredecek.
Burhaniye’nin CHP’li Belediye Başkanı Ali Kemal Deveciler, şeffaf bir ihale yaptıklarını söyledi. Tatlıses ise “Bu proje beni çok heyecanlandırdı. Alnımızın akıyla bunu da gerçekleştireceğiz. Genel müdürüm bana ‘700 kişi bu projede iş sahibi olacak’ dediğinde hemen kabul ettim” dedi.
TÜİK verilerine göre 2021 nüfusu 61 bin 806 olan bir ilçe Burhaniye… Her turizm beldesi gibi yazın mevcut nüfusunun birkaç katı insanı ağırlayan Burhaniye’de alışveriş merkezi bir ihtiyaç ve de karlı bir yatırım mı?
Bilemem…
Ama bildiğim bir şey var ki o da şu: Burhaniye Belediye Başkanı CHP’li değil de AK Partili veya MHP’li olsaydı, kim bilir Tatlıses’in aldığı bu ihalenin ardından ne haberler çıkardı?
ŞUBAT 1990’DA NELERİ İZLEDİK?
Sosyal medyada sörf yaparken çıktı karşıma 1990 yılının şubat ayında sinemalarda en çok izlenen filmler ve en çok satılan VHS kasetlerin listesi…
O yılları yaşayanlar için bu listede yer alan filmler ve VHS kasetlerin özel bir yeri vardır.
32 yıl önce olduğu gibi bugün de vizyona giren filmlerin ne kadar izlendiğini merak edenlerin öğrenmesi mümkün.
Ancak 90’lı yılların modası olan VHS kaset kiralayarak ya da satın alarak film izlemek çoktan tarih oldu. VHS kasetler ve CD’lerden film izlemenin yerini dijital platformlar aldı.
TÜRKİYE VE FRANSA’NIN DİJİTAL REKLAM PASTASI
Fransa’da dijital reklam pazarı 2021’de bir önceki yıla göre yüzde 26 arttı ve 7.7 milyar euro’ya ulaştı. İnternet Şirketleri Sendikası (SRI) Başkanı Sylvia Tassan Toffola, son beş yılda iki kat büyüyen dijital reklam pastasından aslan payını ikisini- alanların Google Meta (Facebook) ve Amazon olduğunu açıkladı.
Fransa’daki dijital reklam pazarının yüzde 18’lik bir artışla 9 milyar euro’ya ulaşacağı tahmin ediliyor. 67.3 milyon nüfusa sahip Fransa’nın dijital reklam pazarındaki bilgiler böyle de nüfusu 84.3 milyon olan Türkiye’de durum ne?
İnternette çeşitli kaynaklardan Türkiye’deki dijital reklam pazarının 2021’in ilk yarısında 7 milyar 906 milyon TL olduğuna dair haberlere ulaştım, yılın tamamına dair bilgiye rastlamadım. Fransa’daki gibi dijital reklam pastasından aslan payını hangi firmaların aldığı belli, ama o bile belli değil bizde.
GÜNÜN SÖZÜ
“Bir insanın gelebileceği en büyük mertebe güvenilir olmaktır.” (Doğan Cüceloğlu)