Mehmet Tez’in Milliyet Kültür Sanat’taki köşesinde ‘Adele ile Ajda’nın aynı haftaya denk gelince’ başlıklı yazısının spotu şuydu:
“Adele albümüyle ilgili neredeyse her şeyi biliyorken Ajda Pekkan albümünün arka planını pek bilmiyoruz. Çünkü düzgün bir iletişimcilik 2021 itibarıyla maalesef hâlâ mümkün değil Türkiye’de.”
Yazacak o kadar çok şey var bu konu üstüne...
Şundan başlayayım önce:
Adele’in yeni single’ı ‘Easy On Me’ ile müziğe geri döndüğünü uluslararası haber ajansları servis etti dünya medyasına...
Bizim ulusal haber ajanslarımızdan biri dünyaya değil Türkiye’deki abonelerine Ajda Pekkan’ın yeni bir albüm çıkardığını servis etti mi?
Hayır...
Çünkü ulusal medyamız oldum olası albüm haberlerine hep mesafeli durdu.
Albüm haberinin o şarkıcı ve yapım şirketinin ticari faaliyetine değil, müzik sektörüne, hepsinden önemlisi müziğin tüketicilerine hizmet ettiğinin bilincinde olmadı hiçbir zaman bizde medya.
Sosyal medya hayatımıza girince de PR’cılar, “Nasıl olsa her birinin toplam medya kadar erişimi var” diye fenomenlere yöneldi.
İş zamanla, sosyal medya fenomenlerine yapılan tanıtımlar basın bülteni olarak medyaya servis edilir hale geldi.
Özetle meslekleri ve isimlerinin ilk harflerinin dışında ortak yanları ve eşit olanakları yok Ajda ile Adele’in... Birinin hedef kitlesi 7.3 milyar dünyalı, diğerininse sadece Türkler.
MÜZİKTE ‘RAP’ DEVRİMİ
“Spotify, ‘Hot Hits Türkiye’ listesini güncellemiş. En çok dinlenen şarkıcıların belli olduğu listede Sıla, Demet Akalın, İrem Derici ve Hadise’ye fark atıp, listeye yerleşenler herkesi şaşkına çevirdi!”
Allah Allah!
O ‘şaşkın’ haberi yazan olmasın?
Farkında değilsiniz galiba, epeydir müzikte pop değil, rap moda...
O listedeki Sefo, Ezhel, Efe Balkız, Burry Soprano, Reynmen, Cakal, Madrigal, Yüzyüzeyken Konuşuruz, Uzi, Evdeki Saat, Bedo, Patron, Motive, Murda, Güneş, Sura İskenderli, Ece Mumay, Melek Mosso, Kurtuluş Kuş, Burak Bulut ve Edis, müziği Spotify’dan dinleyenlerin tanıdığı, sevdiği şarkıcılar.
Spotify, birkaç ay sonra listesini güncellesin, bu isimlerden bir kısmı gidecek, yerlerine başkaları gelecek. Gidenler gibi gelenler de müziği internetten takip edenlere ‘tanıdık’, trendlerden bihaberlere yine ‘yabancı’ gelecek.
AZRA AKIN, BİRAZ GEÇ KALMADI MI?
Umudum Olur musun Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Azra Akın, isyan etmiş...
Neden mi?
Bol keseden ödüllerin dağıtıldığı bir törende derneğe bağışlanmak üzere Arzum Onan’la Nurgül Yeşilçay’ın eserleri açık artırmayla satılmış.
Onan’ın heykeli için
verilen 100 bin TL’yle Yeşilçay’ın resmi için verilen 50 bin TL,
21 Eylül’den bu yana yatmamış derneğin hesabına.
Azra Akın, “İnandık ve kandırıldık, çok üzgünüm”, gecenin sunucusu Mustafa Üstündağ ise, “Destek olmak için geceye katıldım, olanlara çok üzüldüm” demiş.
Ödül cenneti oldu Türkiye...
Sabah erkenden kalkan akşama ödül dağıtıyor. Aralarında ödülleri parayla satanlar bile var.
Kimlere hangi kriterlere göre verdiği belli olmayan ödülleri alan bazı ünlüler de ‘Oscar’ ya da ‘Emmy’ kazanmış gibi sosyal medyalarından caka satıyor.
Her “Hıyarım var” diyene tuzlukla koşar, ne idüğü belirsiz insanlara derneğinizin adını kullandırırsanız olacağı bu.
GÜNÜN SÖZÜ
“Kadınlar erkekte iyi bir gelecek, erkekler kadında iyi bir geçmiş arar.” (Oscar Wilde)