Viyana Havalimanı’ndan şehre giderken, yolda ilk dikkatimi çeken, Katy Perry’nin afişleri oldu. Yol boyunca her tarafta şarkıcının 4 Haziran’da Viyana Wiener Stadthalle’de vereceği konserin duyurusu vardı.
Otele gidince, Perry’nin bilet fiyatlarına, ‘Witness Tur’ kapsamında sahne alacağı ülke ve şehirlere baktım, Türkiye var mı diye?
Maalesef İstanbul yok…
İnternetten satışa sunulan biletlerden 400 euro’luk VIP bölüm çoktan tükendi. Şarkıcının satışı devam eden konser biletleri ise 50-289 euro arasında.
Perry’nin internet sitesine girip, nerelerde konser vereceğine baktım. 2017’de Kalifornyia’da çıkan orman yangını ve seller sonrasında mağdur olanlara yardım eden vakıflar yararına Amerika’da bir dizi konser veren şarkıcı, Avrupa turuna 23 Mayıs’ta Köln’de başlayacak.
Avrupa’nın birçok şehrinde sahne alacak 33 yaşındaki Perry, 6 Haziran’daki Lizbon konserinden sonra Afrika, ardından da Avustralya’ya geçecek. Sanatçı, Sidney’in ardından 21 Ağustos’taki Yeni Zelanda konseriyle ‘Witness Tur’u tamamlayacak.
Amerikalı şarkıcı, 92 günde üç kıtayı dolaşıp, tam 41 konser verecek.
EKONOMİ UÇANA KİŞİYE ÖZEL YEMEK
Birçok havayolu şirketi, bilhassa iç hat uçuşlarında yiyecek ve içecek ikramını azalttı. İkramı kaldırıp, yiyecek ve içecek hizmetini paralıya çevirenler de var. Yakın gelecekte uçaklardaki yiyecek-içecek işi kişiye özele dönecek.
Türk Hava Yolları (THY) ve Pegasus gibi Türk şirketlerinin yanı sıra Emirates, Etihad, Qatar, British Airways, Cathay Pacific, Avusturya Havayolları ve LOT-Polonya Havayolları’na catering hizmeti veren Do-Co’nun sahibi Attila Doğudan’ın öngörüsü bu…
4 bini Türk olmak üzere, 15 bin çalışanıyla 15 ülkede 60 havayolu şirketine hizmet verdiklerini söyleyen Doğudan, “Çok değil,
2-3 yıl içinde yolcu, uçağının kalkmasına 3-4 saat kala parasını ödeyip, menüden istediği yiyecek ve içeceği seçecek. Uçağa binince siparişi koltuğunda hazır olacak” dedi.
Catering hizmeti verdikleri havayolu şirketlerine müşteri memnuniyetini artırıp, ödüller kazandırdıklarını vurgulayan Doğudan, şöyle konuştu:
“Havayolu şirketlerinin çoğu, yakın gelecekte iç ve dış hatlarda ekonomi bölümünde ikramı kaldıracak. Yolculara ikramlı ve ikramsız bilet seçeneği sunulacak. Yolcular internetten check-in yaparken, 15-20 seçenekli menüden istedikleri yemeğin de siparişini verecek ve yolcuya özel yemek servisi dönemi başlayacak. Bunun için tüm hazırlıklarımızı yaptık. Dokuzu Türkiye’de olmak üzere dünyanın
31 noktasında mutfağımız var. Yakında Los Angeles, Seul, Madrid ve Paris’te de devreye girecekler.”
FUTBOL KULÜPLERİNE YENİ GELİR KAYNAĞI
Dünyaca ünlü birçok futbol kulübünün önemli gelir kaynaklarından biri, futbol okulları… Barcelona’dan Juventus’a, Manchester City’den Bayern Münih’e markalaşmış futbol kulüplerinin dünyanın pek çok yerinde futbol okulları var…
Almanya’nın ünlü futbol kulübü FC Bayern Münih, futbol endüstrisinden daha fazla pay alabilmek için yeni bir yönteme başvurdu.
Bayern Münih ile merkezi Viyana’da olan Do&Co, dünyanın her yerindeki taraftarları için doğum günü pastası satacak.
Do&Co’nun sahibi
Attila Doğudan, “Yaptığımız anlaşma uyarınca Bayern Münih taraftarları, internetten kulübün arması ve renklerini taşıyan pastalardan seçip, istedikleri ismi yazdıracak. Biz de 24 saat içinde pastalarını taze olarak onlara ulaştıracağız. Pastanın içinde kişinin adına yazılı, tüm futbolcuların imzasını taşıyan kartpostal da olacak” dedi.
GÜNÜN SÖZÜ
Elinden geldiği kadar bir gönlü perişan etmemeye çalış. Çünkü bir ‘ah’ cihanı alt üst eder. (Sadi Şirazi)