'Pandemi online yemek siparişi veren yaş grubunu genişletti'
Koronavirüs salgını sebebiyle tüketici alışkanlıklarında değişiklik olduğuna dikkat çeken GetirYemek CEO’su Batuhan Gültakan, "Kısıtlamaların kalkmaya başlaması ve restoranların açılması ile sosyalleşmeler başlayacak. Bu dönemde farklı yaş ve kesimden pek çok insan paket sipariş alışkanlığı edindi. Pandeminin ardından da bu talebin belli bir noktada dengeleneceğini düşünüyoruz" dedi.
GetirYemek CEO’su Batuhan Gültakan, "Pandemiyle gelen kısıtlamaların uzun bir süreye yayılması, online yemek siparişi veren yaş grubu skalasını genişletti. 50 yaş üstü kullanıcılar da online yemek siparişi vermeye başladı" diye konuştu.
Henüz çok genç bir markasınız. GetirYemek’in hikayesinden kısaca bahseder misiniz?
GetirYemek olarak Şubat 2019’da sektöre genç ve dinamik bir oyuncu olarak girdik. Mevcut düzene göre ezber bozan bir yaklaşımla ‘restoranlar var oldukça biz var oluruz’ anlayışıyla bu işe girdik. İlk günden beri, tek komisyon uygulaması, siparişin ertesi günü restoranlara ödeme yapılması da bu karşılıklı gelişim anlayışımızın bir göstergesidir. Pandemiyle birlikte sektörün içinden geçtiği zorlu günleri “Bi Mutluluk Hareketi”mizle destekledik. Sadece 24 ayda Türkiye’nin 81 iline ulaşan, hatta 11 iline ilk kez online yemek siparişini tanıştıran platform olduk. Böylece restoranların da tercihi olduk. Şu anda sistemimize kayıtlı 30 bine yakın restoran bulunuyor.
İkinci yaşınızda tüm Türkiye’de faaliyet gösteriyorsunuz. Büyüme stratejinizi açıklar mısınız?
İkinci yaşını henüz doldurmuş bir marka olarak, bugün Türkiye’nin 81 ilinde faaliyet göstermekten son derece gururluyuz. Henüz online yemek siparişi ile tanışmamış 11 şehrimize GetirYemek ile ulaşmayı başardık. Ardahan, Artvin, Bayburt, Bitlis, Gümüşhane, Hakkari, Kars, Kilis, Muş, Şırnak ve Tunceli’deki restoran ve müşteriler ise ilk kez online bir yemek platformu ile tanışmış oldu.
'KOL KOLA YÜRÜMEMİZ GEREKTİĞİNİN FARKINDAYIZ'
Bu hızlı gelişimimizde kuşkusuz restoranlarımızla kurduğumuz iletişimin büyük ölçüde payı var. Çünkü hizmete başladığımız günden bu yana restoranların talep ve hassasiyetlerine kulak verdik. Çok ulaşılabilir olduk. Her türlü gelişim ihtiyaçlarını anlamaya ve çözüm odaklı olmaya önem verdik. Aynı geminin yolcusu olduğumuzun ve kol kola yürümemiz gerektiğinin son derece farkındayız. En büyük hedefimiz sürdürülebilir ve restoranlara katma değer sağlayabilecek iş birlikleri kurmak.
Pandemide en çok zorlanan sektörlerden biri olan yeme-içme ile entegre çalışıyorsunuz. Restoran ve lokantalar online sipariş ve paket servisle ayakta kalmaya çalışıyor. Siz dönem olarak siparişlerde karşılaştırdığınızda nasıl bir artış görüyorsunuz?
Pandeminin ilk dalgası Mart ayında bireyler dışarıdan yemek yeme – içme konusunda oldukça hassas ve temkinli davrandılar. Ancak bir süre sonra güvendikleri restoranlarla başlayarak tekrar paket servis hizmetleri artmaya başladı. Devamında ise gerek evde düzenli yemek yapmanın verdiği sıkılma, gerekse dışarıda yemek yemenin verdiği alışkanlıkla siparişlerde artış yaşandı.
Yalnızca paket servisle ayakta kalmaya çalışan restoran ve lokantalar için hayata geçirdiğimiz ‘Bi mutluluk hareketi’ projesi de bu artışı destekledi. Pandemiyle gelen kısıtlamaların uzun bir süreye yayılması, online yemek siparişi veren yaş grubu skalasını genişletti. 50 yaş üstü kullanıcılar da online yemek siparişi vermeye başladı. Yeme alışkanlıklarında burger, sonra lahmacun ve pizzanın tercih edildiğini görüyoruz. Ancak farklı bir kategori olarak ele alınan mezenin, evde tüketimini canlandırarak iş kaybı yaşayan restoranlara destek olmak için “Evde Meze” çatısı altında meze servisi yapan tüm noktaları uygulamamızda ön plana çıkardık. Meze satışı yapan 550’den fazla restoranın Ocak ayı içerisinde meze satışları, işbirliği öncesine göre 2 katına çıkarken, 2 milyon TL’nin üzerinde ek ticaret hacmi gerçekleşti. 1 Mart’ta açıklanan kademeli normalleşmenin, restoran ekosistemi için oldukça sevindirici bir gelişme olduğuna inanıyoruz.
Peki bireylerin online sipariş ve paket servis alışkanlığı pandemi sonrasında da devam edecek mi? Öngörü ve beklentiniz nedir?
Kısıtlamaların kalkmaya başlaması ve restoranların açılması ile sosyalleşmeler başlayacak. Bu dönemde farklı yaş ve kesimden pek çok insan paket sipariş alışkanlığı edindi. Pandeminin ardından da bu talebin belli bir noktada dengeleneceğini düşünüyoruz.
Bu süreçte restoran ve lokantalara bulunduğunuz desteklerle adınızdan söz ettirdiniz. ‘Bi mutluluk hareketi’ sektörde nasıl karşılandı? Sektöre ne kadar katkı sağlandı?
Pandeminin en çok sekteye uğrattığı sektörlerin başında yeme – içme sektörü geliyor. Mart ayında ilk dalgadan sonra maalesef restoranların %25’i açılamadığını gördük. GetirYemek olarak biz de, restoranlara destek için harekete geçtik. İkinci dalgayla birlikte, Aralık ve Ocak ayları boyunca yönlendirme hizmeti komisyonu almadık.
'6 KATINA ÇIKARDI'
Konuya ilişkin toplumsal farkındalık sağlamak amacıyla hayata geçirdiğimiz ‘Bi Mutluluk Hareketi’ reklam filmimizle, hangi platformu kullandıklarının önemi olmadan herkesi restoranlardan sipariş vererek destek olmaya davet ettik. Çağrımız yanıt buldu ve 10 Aralık’tan sonra restoranların siparişleri iki katına çıktı.
Pandeminin başında kapanan ve bir süre kapalı kaldıktan sonra ikinci dalgada sokağa çıkma kısıtlamaları dolayısıyla açılamayan ve paket servis ile yeniden faaliyete başlayan yaklaşık 1500 restoran ise sipariş sayılarını geçtiğimiz döneme göre 6 katına çıkardı. Proje çerçevesinde kaldırılan komisyona ek olarak üye restoranlara verilen reklam destekleri ve indirimlerle birlikte doğrudan ve dolaylı olarak sektöre tam 50 milyon TL değerinde destek sağlamış olduk.
Peki sektöre sağladığınız farklı destekler var mı?
Hizmete başladığımız günden bu yana restoranların talep ve hassasiyetlerine de kulak vererek sektörde pek çok ilki ve iyileştirmeyi hayata geçirdik. Bunlardan bazılarını ise şöyle açıklayabilirim; • Restoranlar için düzenli nakit akışının önemini dikkate aldık. Bu nedenle sektörümüzde bir ilk olarak restoranların kazançlarını hiçbir vade uygulamadan, ertesi gün öğlene kadar hesaplarına gönderiyoruz.• Platform listelenmeleri ve kampanya katılımları gibi süreçler için herhangi bir ek ücret talep etmiyoruz. • Paket servise olan talebin artırılması için restoranlara kampanya desteği sağlıyoruz. Bu kampanyalarda, restoranların verdikleri indirimi paylaşıyoruz. Böylece işini artırmaya çalışan restoranlarımızın yanında duruyoruz.• Restoranlarımıza güçlü reklam içerikleriyle milyonlarca TL değerinde reklam yatırımı yapıyoruz. Böylece üye restoranlarımız hem görünürlük elde ediyor, hem de kazançlarını artırıyor. • GetirYemek’te Getir kullanıcılarına ‘Getir getirsin / restoran getirsin’ seçeneği sunuyoruz. Böylelikle paket servis hizmeti olmayan restoranlara ve kendi servisi ile paket servise yetişemeyen noktalara kuryelerimiz ile paket servis yapabilme desteği sağlıyoruz.
İki yılda tüm ülkede faaliyet göstermeye başladınız. Gelecek büyüme hedefleriniz arasında neler yer alıyor?
GetirYemek’in de yurt dışı planları var mı?GetirYemek olarak önümüzdeki süreçte üye restoran sayımızı artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. 2 sene gibi çok kısa bir sürede tüm Türkiye’de faaliyet göstermeye başladık. Kısa vadede bu büyüme hızımızı, üye restoran sayılarımızı artırarak devam ettirmek istiyoruz. Yalnızca zincir markalar için değil özel lezzetleri barındıran tekil işletmelere de platformumuzda yer vermek için çalışıyoruz. Örneğin GetirYemek’in GetirGetirsin hizmeti ile kurye hizmeti bulunmayan kruvasan, bowl, taco gibi şehrin yeni trendleri de ilk defa paket servis hizmeti alarak ciddi iş hacmi yakaladı. Yeni tatlarla birlikte yakaladığımız bu hacmi sürdürülebilir kılmak, sektöre destek olmak için adımlar atıyoruz.