Japonya'da süpermarket satışları artış gösterdi
Japonya'da zincir marketlerin ciroları Şubat ayında yaşanan sınırlı düşüşün ardından, Mart ayında yeniden yükseliş trendine girdi.
Japonya Zincir Mağazalar Birliği (JCSA) tarafından yapılan açıklamaya göre, Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre satışlar karşılaştırılabilir verilerle %2,2 arttı. Bir önceki ay satışlarda yıllık %0,3 düşüş yaşanmıştı.
Satışlar bir önceki aya göre ise %14,4 artış gösterdi. Böylece zincir mağazaların cirosu 111,2 milyar yene geldi. Karşılaştırılabilir verilerle yıllık bazda gıda ürünleri satışları %4,1, ev eşyası ürünleri satışları %0,8 artarken, giyim ürünleri satışları %3,7 arttı.
Rakamlar 47 şirketin 9 bin 479 mağazasının fiyatlarından oluştu. Mağaza sayısı Mart ayında bir önceki aya göre 34 adet artarken, geçen yılın aynı ayına göre 1.441 adet düşüş yaşandı.