SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Yatırım iştahı açık

"12 markamız ve 40'ın üzerinde restoranımız bulunuyor. 2024 yılında öncelikli büyüme hedefimiz Körfez Bölgesi, Avrupa ve Amerika kıtasında olacak..."

|

AYLİN RANA AYDİN- Yeme - içme sektöründe 12 markası ve 40'ın üzerindeki operasyonuyla hizmet veren Akkomarka, yurtdışında büyümeyi planlıyor. 2023'te hayata geçirdikleri online sipariş platformu Yemek Hazır'ın İstanbul dışındaki büyük şehirlerde de operasyona başlaması hedefleniyor. 2024 yılında restoran tarafında öncelikli büyüme hedeflerinin Körfez Bölgesi, Avrupa ve Amerika kıtasında olacağını belirten Akkomarka Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Yeşilyurt, şirketin hedef ve yatırım planlarını anlattı.

Öncelikle faaliyetlerinizi anlatır mısınız?

Akkomarka, yiyecek - içecek sektöründe faaliyet gösteren, 12 markası ve 40'ın üzerinde operasyonuyla hizmet sunan bir restoran topluluğu. Bu markaların içinde farklı mutfaklarda hizmet sunan işletmelerimiz bulunuyor. Çok şubeli restoranlarımız var. Gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında faaliyet gösteren bir restoran topluluğu olarak gastronomi sektörünün önemli aktörlerinden biri olduğumuzu düşünüyoruz.

 Akkomarka olarak 2023 yılı nasıl geçti?

2023 depremin yarattığı derin üzüntü nedeniyle ülkemiz için zorlu bir yıl oldu. Aynı zamanda dayanışmanın yoğun yaşandığı bir yıldı. Biz de Akkomarka olarak elimizden geldiğince ülkemize destek olmaya çalıştık. Ayrıca sürdürülebilir dünya hedefinde üzerimize düşen görevi üstlenmeyi de ihmal etmedik. Sürdürülebilir bir dünya için başlattığımız Sorumlu Restoran Hareketi kapsamındaki çalışmalarımızı da hızlandırdık. Daha çok su ve enerji tasarrufu yaptık, plastik kullanımını bıraktık, gıda israfını aza indirdik. 12 markamız ve 1.5 milyar TL'nin üzerindeki 2023 ciro hedefimizle sektörün en önemli oyuncularından biri olarak bünyemize yeni şubeler kattık. Özellikle Ali Ocakbaşı'nın Barselona'da yeni açılan şubesine olan yoğun ilgiden çok memnunuz. Ayrıca Akdeniz mutfağından lezzetler sunan Bramble Brasserie markamızla Amsterdam'daki dördüncü restoranımızı açmış olduk. Öte yandan bizim için 2023'ün en önemli projesi, uzun araştırmalar sonrasında bu yıl hayata geçirdiğimiz Yemek Hazır uygulaması oldu. Mevcut paket servis platformlarından çok daha farklı özellikler sunan Yemek Hazır'ı daha da büyüteceğiz.

2024 yılına dair hedef ve beklentileriniz nelerdir?

Restoran tarafında 2024 yılında öncelikli büyüme hedefimiz Körfez Bölgesi, Avrupa ve Amerika kıtası olacak. Özellikle Avrupa'da İngiltere, Almanya ve halihazırda faaliyet gösterdiğimiz Hollanda ile İspanya'da yeni operasyonlarımız olmasını hedefliyoruz. Bununla birlikte Köşebaşı markamızla hem Körfez Bölgesi'nde yeniden hızlı bir büyüme yakalamak, hem de Amerika pazarına girmek üzere yatırımcı adaylarıyla görüşmelerimizin neticelenerek operasyonlarımızın başlamasını planlıyoruz. Kafkasya bölgesi ve Türki Cumhuriyetler'de ise Azerbaycan ve Özbekistan'da var olan işletmelerimize, yenilerinin ekleneceğini söyleyebilirim. Türkiye'de de büyükşehirler başta olmak üzere Ege ve Akdeniz bölgesinde yeni operasyon planlarımız var. Özet olarak, 2024 yılında hem özkaynaklarımızla, hem de franchise yatırımlarla 20 dolayında yeni restoran hedefliyoruz. Ayrıca 2023'te hayata geçirdiğimiz online sipariş platformu Yemek Hazır'ın İstanbul dışındaki büyük şehirlerde de operasyona başlamasını amaçlıyoruz.

 

Akkomarka olarak kaç markanız ve şubeniz var?

12 markamız ve 40'ın üzerinde restoranımız bulunuyor. Umberto, İtalyan lezzetleri; Köşebaşı ve Ali Ocakbaşı restoranları ise Adana ve Tarsus yöresi mutfağı sunuyor. Ken Sushi&More ve Yamo Sushi, geleneksel Uzak Doğu lezzetlerini meraklılarıyla buluşturuyor. Diğer markalarımız arasında; sokak lezzetlerini gurme deneyimine dönüştürerek lezzet odaklı ürünler sunan Snob Street Food ile Amsterdam'daki restoranı ve İstanbul'daki paket servis noktalarıyla steak'lerden burger çeşitlerine et ürünlerini hazırlayan Mr. Meat de bulunuyor. Amsterdam'daki 4. restoranımız olarak yeni hizmete sunduğumuz Bramble Brasserie Akdeniz mutfağından lezzetler sunarken, en yeni markamız All Day ise, farklı sektörlerde faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara catering hizmeti sağlıyor.

 Yemek Hazır platformundan bahseder misiniz?

Aslında 2.5 yıldır üzerinde çalıştığımız Yemek Hazır'ı ocak ayı itibarıyla kullanıma açtık. Maalesef yaşadığımız büyük deprem nedeniyle tanıtımlarımızı ötelemek durumunda kalmıştık. Şimdi pazarlama ve tanıtım çalışmalarımıza başladık. Yemek Hazır, beş binin üzerinde üyesi olan, hem iOS, hem Android cihazlara yüklenebilen dijital bir sipariş platformu. Yüzde 50'ye varan indirimlerle farklı restoranlardan verilecek siparişleri bir sepette toplayıp tek ödeme ile teslim alma imkânı sunan sipariş uygulaması.

İstanbul dışına çıkacak

Bu platformda hangi restoranlara hizmet veriyorsunuz?

Şu anda Yemek Hazır'da üye işyeri sayısı 100 civarında. Sayı, her geçen gün artıyor. Ekiplerimiz, yeni üyelere ulaşma çalışmalarını sürdürüyor. Önemsediğimiz ve fark yaratacağını düşündüğümüz bir proje. Restoranların rezervasyonları için de bir altyapı hazırlıyoruz. Çok yakın zamanda onun da başlamasını planlıyoruz. İstanbul'un yaklaşık 20 farklı lokasyonunda hizmet veriyoruz ancak ağımızı sürekli genişletiyoruz. 2024'te İstanbul dışındaki büyük şehirlerde de hizmet vermeye başlayacağız.

 Yemek siparişi ileten firmalarda özellikle yüksek komisyonlar gündeme geliyor. Sizde komisyon oranları nedir?

Yemek Hazır, müşteri dostu olduğu kadar restoran dostu bir uygulama da. Restoranlar için en büyük sıkıntı olduğunu bildiğimiz komisyon oranlarıyla ilgili bir kampanyamız var. Yeni üye iş yerlerine, 2024 sonuna kadar yüzde 50 indirimle, yüzde 3'ten başlayan oranlarda komisyonla uygulamada yer alma fırsatı sunuyoruz. Ayrıca müşterilerine yüzde 20 indirim sağlayan restoranlardan sıfır komisyon alan tek uygulama. Komisyon olarak ödeyeceği miktarın bir kısmını kendi müşterisine indirim şeklinde sunması restoran için müşteri memnuniyeti sağlıyor. Dolayısıyla win-win şeklinde bir durum ortaya çıkıyor.

Pek çok yemek siparişi yapan firma var, sizi ayıran özelliğiniz nedir?

 Yemek Hazır her şeyden önce 'tek sepet' özelliğine sahip. Herkesin dilediği restorandan sipariş vermesine ve ayrı ayrı ödeme yapmasına imkân tanıyan bir platform. 'Ortak Sepet' adındaki özelliğiyle kalabalık grupların sipariş vermesini kolaylaştırıyor.

 

Restoranda 'sorumlu' hareket devrede...

Sorumlu Restoran Hareketi'nden biraz bahseder misiniz?

Gelecek nesillerin iyi yaşam hakkını dikkate alarak Sorumlu Restoran Hareketi'ni hayata geçirdik. Hem 1000'in üzerindeki çalışanımızın, hem de her yıl ağırladığımız 2 milyon misafirin alışkanlıklarında küçük değişiklikler yapabilmeyi ve bu küçük değişikliklerle büyük farklar yaratmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda tüm çalışanlarımızı eğittik. Karbon ayak izimizi düşürmek için tüm aydınlatma sistemlerimizi revize ederek, enerjiyi yenilenebilir enerji kaynaklarından tedarik etmeye başladık. Her işletme IREC sertifikasına sahip. Hepsinin musluklarında fotoselli sisteme geçerek su sarfiyatını azalttık. Yapılan revizyonlarla 200 tondan fazla su ve 2 MW enerji tasarrufu sağladık. Ayrıca paket servis ambalajlarımız geri dönüştürülebilir malzemelerden. Geri dönüşüme kazandırılan her 70 kg kâğıt ile 1 ağaç kesilmekten kurtarılıyor, bu da şube başına her ay 1000 ağaç anlamına geliyor. Menülerimizde ve tanıtım amaçlı çalışmalarımızda yüzde 100 şeker kamışı posasından üretilen kağıtlar ya da toprağa ekildiğinde çiçek, ağaç olarak doğaya dönen tohum kartları tercih ediyoruz. Tüm işletmelerimizde plastik kullanımını yüzde 99 azalttık. Su servislerini cam şişelerle yapıyoruz. Böylece her şubede ayda yaklaşık 3 bin 500 cam şişeyi geri dönüştürmeyi başarıyoruz. Son olarak her ay bin ton dolayında yağ atığını dönüşüme kazandırarak, 1 milyar metreküp suyu kirlenmekten koruyoruz.

© Copyright 2024

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.