Türkiye’den inovasyon taşıyacak
‘Önümüzdeki dönemde Aras Kargo, inovasyonları sektöre kazandırmaya devam edecek ve aynı zamanda tüm Avusturya Postanesi Grubu için bir inovasyon merkezi haline gelecek’
Aras Kargo CEO’su Carsten Wallmann, şirketin büyüklüğü, performansı ve potansiyeliyle Avusturya Postanesi Grubu’nun en önemli yatırımlarından biri haline geldiğini vurguluyor. Wallmann’a Aras Kargo’yu ve yatırım planlarını sorduk...
Aras Kargo ile ortaklık kararınız nasıl şekillendi? Şirketin gelişimi nasıl ilerledi?
Türkiye sektör açısından daima yatırım için yüksek potansiyeli olan, çok farklı yönlerden avantajlar sunan, dinamik ve büyüyen bir pazar. Uluslararası pazarlarda büyümeye yönelik stratejimiz çerçevesinde köklü kültürü ve başarılı iş modeli ile Aras Kargo ile yollarımız kesişti. 2013’te İş Girişim Sermayesi ve Aras ailesinin yüzde 25’lik hissesini satın alarak ortaklık sürecimizi başlattık. 2 yıl önce ise Aras Kargo’daki hissemizi yüzde 80’e çıkardık. Operasyonel, finansal ve teknolojik büyüme ve yatırım planlarımız kapsamında, Aras Kargo’nun transfer merkezi, şube gibi tüm operasyonlarını içeren dağıtım altyapısına 5 yıllık bir süreçte toplamda 1 milyar TL yatırım planladık. Özellikle pandemi sırasında ve sonrasında yaşanan önemli hacim büyümesiyle birlikte yatırımlarımız daha da hız kazandı.
2013’ten bu yana devam eden ortaklıkta şirketin performansını ve Austrian Post açısından ne ifade ettiğini anlatır mısınız?
Aras Kargo, 40 yıldan uzun bir süredir sektöre öncülük eden bilinirliği çok yüksek bir marka. 28 transfer merkezi, 1000’e yakın şube, 2000’e yakın Aras Burası noktası ve 5 binin üzerinde araçla, her gün dünyanın çevresini 7 tur dönecek kadar mesafe kat ediyor, yılda 200 milyondan fazla kapı çalıyoruz. Aras Kargo büyüklüğü, performansı ve potansiyeli ile Avusturya Postanesi Grubu’nun en önemli yatırımlarından biri haline geldi. Bu nedenle kargo sektörünün geleceğini şekillendiren uçtan uca teknoloji ve müşteri memnuniyeti yatırımlarımızı hızlandırmakta hiç tereddüt etmedik. Hız, esneklik ve kişiye özel hizmet sunmaya yönelik bu yatırımlar, müşterilerin hızla değişen beklentileri ve sektörün dinamik koşullarına cevap veren yepyeni bir kargo deneyimi yaşatıyor. Önümüzdeki dönemde de Aras Kargo, kargo hizmetini mükemmelleştirecek inovasyonları sektöre kazandırmaya devam edecek ve aynı zamanda tüm Avusturya Postanesi Grubu için bir inovasyon merkezi haline gelecek.
Teknoloji̇ye yatırım
Aras Kargo’nun son yaptığı yatırımlardan bahseder misiniz?
Global salgının da etkisiyle online alışveriş alışkanlığı ve sınır kavramının ortadan kalktığı küresel bir tedarik pazarı ile yepyeni bir dünya düzeni oluştu. Aras Kargo, yeni dünya düzeni ile uyumlu yapay zeka, büyük veri, teknolojide giderek yükselen bir trend olan kişiselleştirmenin ön plana çıktığı kaliteli hizmet sunmaya odaklandı. Hizmet odaklılığa teknoloji odaklılığı ekleyerek dağıtım ve teslimat, operasyon ve müşteri deneyimi gibi işimizin tüm aşamalarını artan tüketici beklentileriyle uyumlu hale getirmek için yeniden tasarladık. Dönüşüm programımızı dağıtım ve toplama, operasyon ve müşteri deneyimi olmak üzere 3 ana başlıkta ele aldık ve uygulamaya soktuk. Transfer merkezi yatırımlarımızla saatlik üretim kapasitemizi yaklaşık 250 bin adede çıkardık ve günde 2.5 milyonun üzerinde adrese uğrayabilecek duruma geldik. Müşterilerimiz artık, zamandan ve mekândan bağımsız kargosunu nasıl ve nereden teslim alacağını seçebilmek istiyor. Aras Burası uygulamasını tam da bu ihtiyaca yanıt vermek amacıyla hayata geçirdik. Aras Burası kargo teslimat noktaları müşterilerimizin kolay erişebileceği lokasyonlarda konumlanıyor. Nerede olursanız olun gönderinizi size en yakın esnaf noktasından veya çalışma saatleri dışında olsa bile 7 gün 24 saat kargo dolaplarından teslim almanızı sağlıyor.
E-ticarette pandemiyle rekor
Sektör ve Aras Kargo açısından 2021’i değerlendirir misiniz?
2021’in ilk yarısında pandeminin etkisiyle sektörümüzde önemli bir iş hacmi artışı yaşandı. Halihazırda teknolojiye, otomasyona ve operasyonel dönüşüme yatırım yapmış olan şirketler bu süreçte oluşan yeni tüketici beklentilerine daha hızlı ve iyi karşılık verebildiler. E-ticaret aslında 2019’un son çeyreğinde yükselişe geçmişti. Pandemi ile birlikte e-ticaret sektörünün ekonomideki payı yüzde 100’ün üzerinde bir artış gösterdi. E-ticarette meydana gelen hızlı büyüme sektörümüz için beklenenin ötesinde bir iş hacmine ve yoğunluğa neden oldu. Bu yoğunluk, tam kapanma dönemleri ve kampanya günlerinde zirve yaptı. Uğradığımız adres sayısı 500 binlerden 1 milyonun üzerine çıktı. Hatta geçen yıl mayıs ayında günde 2 milyon gönderi işleyerek sektörümüzde bir rekora imza attık.