Toplumsal cinsiyet eşitliği odağımızda
.
En önemli güçlerinin insan kaynağı olduğu bilinciyle hareket ettiklerini ifade eden CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu “Toplumsal cinsiyet eşitliği, toplumların gelişiminde anahtar rol oynuyor. Bu noktada kadın erkek dağılım dengesinin şirketimize kattığı değerin farkında olarak, kadın istihdamını artırmak için önemli adımlar atıyoruz. CarrefourSA’da 2021 yılında atanan yöneticilerimizin yüzde 44’ünü kadın yöneticilerimiz oluşturmaktadır. Toplam 10.400 çalışanın yüzde 37’si, mevcut yöneticilerimizin de yüzde 26’sı kadın. İş süreçlerimizde eşitlik ilkesine inanıyor; görev dağılımı açısından kadın -erkek eşitliğini önemsiyoruz” dedi. CarrefourSA yalnızca kendi çalışanları için değil, Türkiye’nin dört bir yanındaki üretici kadınları da destekliyor; emeklerinin reyonlardan müşterilere ulaşmasına fırsat tanıyorlar. Çalışma hayatında cinsiyet eşitliğinin sağlanması yönünde yapılacak örnek uygulamaların vazgeçilmez bir gereklilik olduğuna inandıklarını belirten Kartallıoğlu şöyle konuştu: “Kadınların ekonomik hayatta güçlenmesi, ülkelerin toplumsal kalkınmasının temel unsurlarından biri. 2021 yıl sonu itibarıyla yatırımcısı ve yöneticisi kadın olan 13 adet bayimiz bulunmaktadır. Bu bayilerlerle, CarrefourSA olarak, ticarete atılarak kendi başarı hikayelerini yazmak isteyen girişimcileri bayilik sistemiyle destekliyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliği adına yeni projeler geliştirmeye ve daha çok kadına iş imkânı sağlamaya devam edeceğiz.”
Sürdürülebilir bir yaşam için
CarrefourSA, çevresel ve toplumsal duyarlılıkla yola çıkarak birçok uygulamayı hayata geçiriyor. CarrefourSA marketlerinde yılda 137 milyon kişi alışveriş yapıyor. CarrefourSA, müşterilerini Sıfır Atık inisiyatifine dahil edebilmeye gayret ediyor. Kendi Kabınla Alışveriş uygulaması başlatan CarrefourSA, belirlediği marketlerde müşterilerine kasap, balık, pasta, ekmek, şarküteri, bakliyat ve kuruyemiş reyonlarında kendi kaplarıyla alışveriş imkânı sunuyor. Tüm marketleri için “Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi” başvurusu yapan CarrefourSA, ilk etapta 220 markete sıfır atık belgesi almış. Marketlerinde atık değeri taşıyan kâğıt, cam, metal, plastik, bitkisel yağ, pil vb. ürünleri ayrıştırarak toplayıp lisanslı geri dönüşüm firmalarına iletiyorlar. Geçen sene yaklaşık 10 ton atık yağ toplayıp biodizele dönüştürülmesini sağlamış. Atık yağların geri dönüşümünden elde edilen gelir Tohum Otizm Vakfı’na bağışlanmış. Taze sebze meyve reyonlarında geri dönüştürülmüş kâğıtlardan üretilen, meyve ve sebze ile temasa uygun, doğa dostu ve yerli üretim viyol tabaklar kullanarak 30 ton plastiğin atık olmasının da önüne geçilmiş.
Bayilik sistemi
2020 yılında başlayan bayilik sistemiyle, özellikle bu sektörde iş kadınlarını görmeyi hedefleyen CarrefourSA, marketlerde daha fazla kadın yönetici olması için çalışmalarına devam ediyor. Bunlara ek olarak, kadın üreticilerin kurucusu olduğu iş ortaklarıyla Kadın Üreticiler etkinliği düzenliyor; 8 Mart’ta bu etkinliğin dördüncüsünü yapmayı planlıyorlar. Bir başka örnek ise Heybeliada’dan... Heybeliada’lı kadınlar tarafından el emeği ile üretilen fileleri Acıbadem Hiper, İstinye Hiper, Ortaköy Gurme ve Heybeliada Mini’de satışa sunuluyor. Filelerin satışından elde edilen gelir, Heybeliadalı kadınlara ekonomik destek olarak geri dönüyor.