Sorumluluk sahibi şirketlerin devri
Artık bir şirketin sadece kendi alanında lider ya da başarılı olması yetmiyor. Aynı zamanda dünyaya ve çevreye karşı sorumlu ve bilinçli davranarak işindeki kaliteyi desteklemesi şart.
ÇAĞDAŞ ERTUNA/ Milliyet Gazetesi Yazarı / cagdas.ertuna@milliyet.com.tr - Markaların sadece alanlarında iyi olması yeterli mi? Başarılar tesadüf eseri olmuyor. Bir aile şirketinin Türkiye kadar dinamiklerin hızlı değiştiği bir ülkede 133 yıl ayakta kalabilmesi önemli bir başarı. Ama tabii bir şirket 100 küsur bir yıllık geçmişe sahip olsa da günümüze adapte olabilmesi gerekiyor. Bunun için de her markanın artık izlemesi gereken bir yol var. İşte İtalya'da mobilya endüstrisini yakından ilgilendiren SICAM fuarını gezerken bunu düşünüyorum. 133 yıllık Yıldız Entegre'nin pazarlama ve ürün geliştirmeden sorumlu genel müdür yardımcısı Melike Alkan ile tanışıyorum. Kendisi ailenin genç kuşak temsilcisi. Köklü aile şirketlerinde genç kadın yöneticiler görmek değil Türkiye'de, dünyada da az rastlanan bir durum. Aslında zamanın ruhuna uyum sağlamak için önemli bir adım. Melike Alkan ile konuşurken bir kez daha görüyorum, artık bir şirketin sadece kendi alanında lider ya da başarılı olması yetmiyor. Aynı zamanda dünyaya ve çevreye karşı sorumlu ve bilinçli davranarak işindeki kaliteyi desteklemesi gerekiyor. Bu hangi sektörde olursa olsun böyle. Peki ama Yıldız Entegre bunun için neler yapıyor? Önce sürdürülebilir üretime geliyor konu. Tesislerin güneş panelleriyle desteklenerek elektriğin bir kısmının yenilenebilir enerjiyle sağlanması için yapılanları anlatıyor Melike Alkan. Bir diğer önemli konu da geri dönüşüm.
Tasarruf vizyonu şart
Atıklardan geri kazanım ve bu sayede enerji ve hammaddeden tasarruf sağlamak da önemli adımlardan biri. Yine bunları konuşurken Orman Yönetim Konseyi Forest Stewardship Council (FSC) tarafından, doğanın ekolojik dengesini bozmadan hammadde üretimi yapan, kaçak orman kesimlerini önleyici hammadde temin eden ve doğaya duyarlı firmalara verilen FSC belgesinden haberdar oluyorum. FSC'li odun ve kâğıt kullanımı da yine günümüzün önemli konularından biri. Tabii markaların tüketiciyle kurduğu ilişkide çevreye ve doğaya saygılı olmanın yanı sıra bir de sosyal sorumluluk projelerini desteklemek önemli.
Topluma fayda sağlamak
'Sürdürülebilir İyiliğin İzinde' hareketiyle 6 Şubat'ta yaşanan ve 11 ilimizi etkileyen depremin ardından bölgede yaraların sarılması ve iyileşmenin hızlanması için deprem bölgesindeki otizmli çocukların iyi eğitimle buluşabilmesi için Hatay'ın Defne ilçesinde bulunan konteyner kentte oluşturulan Hatay Otizm Eğitim Merkezi'ne destek sağlanması da bunun bir örneği. Ayrıca Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı'na forma sponsoru olduklarını da açıklıyorlar. İşte bütün bunları alt alta koyunca aslında günümüzde bir şirketin eskiden olduğu gibi sadece işini iyi yapmasının artık yetmediğini ve bunun dışında topluma nasıl fayda sağladığını da kanıtlaması gerektiğini bir kez daha görüyoruz. Umalım, sorumluluk sahibi şirketler daha da artsın. Ve tabii Türkiye'de bundan sonra 100 küsur yıllık daha çok şirket ve marka görelim.