'Pupa Yelken' büyüme yolda
Les Benjamins İpek Yolu'nu geri getirme vizyonuyla seneye Türkiye ve Ortadoğu'da yeni mağazalar açacak. Sadun Boro'nun 1965 - 1968 arası Kısmet'le yaptığı ve Pupa Yelken adıyla kitaplaştırdığı dünya turundan ilhamla tasarlanan İlkbahar Yaz 2024 'Kismet Voyage' koleksiyonu da yolda...
AYLİN RANA AYDİN- 2011 yılında Bünyamin Aydın tarafından kurulan Les Benjamins koleksiyonlarını oluştururken müzikten, sanattan, el işçiliğinden, filmlerden, kültürden, insanlardan ve özellikle Japonya'dan ilham alıyor... Tüketicilerin artık sadece bir giyim markası değil, bir yaşam tarzı arayışında olduğuna dikkat çeken Les Benjamins Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bünyamin Aydın ve Les Benjamins Yönetim Kurulu Üyesi Fethi Sabancı Kamışlı ile markanın hikâyesini ve gelecek hedeflerini konuştuk.
Les Benjamins olarak kuruluş hikâyenizi anlatır mısınız?
Bünyamin Aydın: 2011 yılında Les Benjamins'i kurarken her zaman bir moda tasarımcısı olmayı hayal etmiştim. Fotoğrafçılık, tasarım, müzik ve sokak kültürüne olan tutkum markanın DNA'sının bir parçası haline geldi ve kendi kişiliğimin bir yansımasıdır. Les Benjamins, klişeleri yıkarak Doğu'nun hikâyelerini anlatıyor. Kapalıçarşı ve babamın halı ve kilim koleksiyonu, Les Benjamins Halı Monogramı'nın ilham kaynağı. Koleksiyonlar ve topluluk oluşturma yoluyla Les Benjamins topluluk üyeler ile hikâyeler anlatıyor.
2023 yılı sizin için nasıl geçti? 2024'e dair hedef ve beklentileriniz nelerdir?
Fethi Sabancı Kamışlı: Yatırım yaptığımız zamandan beri, bu sene de yüzde 100 büyüme gerçekleştirerek 32 milyon dolar ciroya ulaştık. Planlarımız dahilinde büyümeye devam ediyoruz. İzmir Alsancak, Bodrum Mandarin Oriental, Akasya'da ikinci mağaza, Zorlu Center AVM, Ankara, Seul pop-up ve Dubai'deki ikinci mağaza olmak üzere yeni mağazalar açtık. Ayrıca, MasterCard ile Şampiyonlar Ligi finali için yaptığımız iş birliği oldukça ses getirdi.
Sürpriz kategori yolda
2024'te yine yüzde 100 büyüme hedefliyoruz. İpek Yolu'nu geri getirme vizyonu doğrultusunda ana pazarlarımızdan olan Türkiye ve Ortadoğu'da toplam 4 veya 5 mağaza açmayı planlıyoruz. Bu büyüme hızına uyum sağlayabilmek için büyük bir lojistik yatırımımız var. Aynı zamanda ekibimiz ve teknik alt yapımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz.
Yeni koleksiyonlar var mı?
B.A.: Ürün kategorisi genişleyecek. Herkesin beklediği sürpriz bir kategori gelecek. 1965'ten 1968'e kadar Sadun Boro'nun dünya yelken turundan ilham alınarak tasarladığım Les Benjamins İlkbahar Yaz 2024 'Kismet Voyage' koleksiyonu çıkaracağız. Bu koleksiyon, yelkencilik ile sokak kültürünü çağdaş bir bakış açısı ile bir araya getiriyor. Les Benjamins kadın çanta kategorisi çok büyüdü ve bu alanda daha yeni tasarımlar hazırlıyoruz. Ayrıca 2024 yılında bazı yeni sürpriz kategorilerimiz de çıkacak.
Fethi Sabancı Kamışlı - Bünyamin Aydın
Koleksiyonları oluştururken nelerden ilham alıyorsunuz?
B.A: Les Benjamins koleksiyonlarını oluştururken çok yönlü bir ilham kaynağından besleniyorum. Müzikten, sanat ve el işçiliğinden, filmlerden, kültürden, insanlardan ve özellikle Japonya'dan ilham alıyorum. Farklı kültürlerin etkileşimi, tasarımlarımızın benzersiz ve çeşitli olmasını sağlıyor. Koleksiyonlarımızla, dünyadan aldığımız ilhamı, çağdaş bir bakış açısıyla harmanlayarak, her bir parçanın kendine özgü bir hikayesi ve anlamı olmasına önem veriyoruz.
Yeni projeler ve iş birlikleriniz olacak mı?
B.A.: Evet çok heyecanlı olduğumuz 3 tane global iş birliğimiz var, bir tanesi Avrupa'nın en önemli moda evlerinden birisi ancak şu anda bu iş birliklerini maalesef açıklayamıyoruz.
Nerelerde mağazalarınız var?
B.A. - F.S.K: İstanbul'da 4, İzmir'de 1, Ankara'da 1 mağazamız var. Dubai'de 2 ve Seul'de bir pop-up mağazamız bulunuyor.
Güney Kore'ye açıldınız. Orada işler nasıl gidiyor?
B.A.: Bizim için yeni bir pazar, Les Benjamins'e bir mağaza açmadan önce mutlaka önce bir kültürü ve şehri bizzat kendim tanımam gerekiyor. Japonya ve Güney Kore'de bu yıl neredeyse 3 ay geçirdim. Hayalim ileride Tokyo ve Seul'de mağazalar açarak topluluklarımızı genişletmek.
'Yavaş lüks' yükselişte, e-ticaret fırladı...
E-ticaret tarafında işler nasıl?
F.S.K.: E-ticarette bu sene müthiş bir performans sergiledik ve ciromuzu 2.5 kat artırdık. Dijital platformlarda sunduğumuz ürün ve hizmet çeşitliliği, müşterilerimiz arasında geniş bir kitleye hitap etmemizi sağladı.
Moda dünyasının geleceğini nasıl görüyorsunuz?
B.A.: Yavaş lüks yükselişte ve sürdürülebilirliğin yakın gelecekte çok önemli olacağını düşünüyorum. Doğu kültürlerine olan ilginin artacağı bir dünyaya doğru gidiyoruz ve bu da Les Benjamins'in geleceği için çok önemli bir unsur.
Z kuşağının da modaya yön verdiği belirtiliyor. Tüketicilerin son dönemde moda dünyasından beklentileri neler?
B.A: Kendi kişiliklerine uygun, gerçek hikâyelerle dolu koleksiyonlar ve iletişimde samimiyet...
Sürdürülebilirlik artık hayatın her alanında. Hızlı moda kavramının yerini yavaş moda kavramına bıraktığını da gözlemliyoruz. Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz? Siz bu alanda ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?
B.A.: Biz her zaman kendi yolumuzda ilerliyoruz. Evet, dünyadaki akımların farkındayız ama kendi yolumuzu çizip tamamen kendimize odaklanıyoruz. Bu da Les Benjamins'i başarıya götüren en önemli unsur.
‘Tutkulu olduğunuz bir alanda iş yapın'
Genç girişimcilere neler önerirsiniz?
B.A.: Genç girişimcilere verebileceğim en önemli tavsiyem, her zaman tutkulu oldukları bir alanda iş yapmalarıdır. Tutkunuz, karşılaşacağınız zorlukların üstesinden gelmenizi sağlayacak en önemli unsur olacaktır. Moda veya başka bir yaratıcı alan seçin, herhangi bir girişimde inişler ve çıkışlar kaçınılmazdır. Ancak bu süreçte düşündüğünüzden daha fazla öğrenecek ve büyüyeceksiniz. Unutmayın ki, her başarı öyküsünde, zorlukları aşan bir tutku ve kararlılık vardır. Yaptığınız işe gerçek bir tutkuyla bağlı kalın, kreatif olun, risk almaktan korkmayın ve her zaman öğrenmeye açık olun. Bu, başarılı bir girişimci olmanın anahtarıdır.