Perakendede lezzetli dönüşüm
Değişim ve dönüşüm odağında yatırımlara devam ettiklerini vurgulayan CarrefourSA CEO'su Kartallıoğlu, "Geleceğin perakendesini şekillendirecek projeleri arka arkaya devreye alıyoruz" dedi.
1993 yılında İçerenköy'deki ilk mağazasının açılışından bu yana 30 yılı geride bırakan ve "Yeni Nesil Market" vizyonuyla sektörde öncü ve oyun kurucu konumunu güçlendiren CarrefourSA, değişim ve dönüşüm odağında yatırımlarına devam ediyor. Organize gıda perakende sektöründe uzun yıllar başarının en önemli kriterinin yeni mağaza açarak büyüme modeli olduğunu söyleyen CarrefourSA CEO'su Kutay Kartallıoğlu, "İçinde bulunduğumuz yeni dönemde şirketlerin bir tercih noktası olabilmesi için müşteriye bir anlam ifade etmesi, değer yaratması, hayatını kolaylaştırması gerekiyor. Biz de müşterimize en iyi deneyimi sunmak adına mağaza ve dijital alanlarda önemli yatırımlar yapıyoruz ve geleceğin perakendesini şekillendirecek projeleri arka arkaya devreye alıyoruz. Bu yatırımları istediği zaman, istediği yerden alışveriş yapmak isteyen, fijital deneyim arayan müşterilerimizi gözeterek ve tazeliği, etkin tedarik zinciri yönetimini önceliğe oturtarak planlıyoruz" dedi.
Çoklu kanal stratejisi...
"Yeni yatırımlarımızda odak noktamız çoklu kanal stratejimiz. Artık başarıyı yakalamanız için iyi ürünü, doğru fiyata en hızlı şekilde ulaştırmanız da yeterli değil" diyen Kartallıoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde müşteriler kendilerine özel, beklenti ve taleplerini karşılayacakları hizmetleri tercih ediyor. Bu yüzden sadakat kavramı da daha iyi ve kapsamlı hizmeti veren markayı bulana kadar devam ediyor. Bununla birlikte müşteriler farklı kanallarda alışveriş yapmayı da seviyor. Günümüzde de perakende sektörü, tüketicilerin değişen tercihleri ve yaşam tarzlarıyla birlikte hızlı bir dönüşüm geçirdi. En büyük değişim ise müşterilerin yeme içme trenlerinde meydana geldi. Biz de 2017 yılında Lezzet Arası ile başladığımız bu alandaki yatırımlarımızı CarrefourSA Mutfak'la yeni bir boyuta taşıdık."
Market fiyatına restoran
Biz organize gıda perakende sektöründe yeme içme alanında yatırım yapan ilk markayız. 2017 yılında Şef Vedat Başaran'ın danışmanlığında hayata geçirdiğimiz Lezzet Arası restoranlarımız da bu yatırımların ilk adımıydı. Bugün halen Lezzet Arası restoranlarımızın yatırımları devam ediyor. Lezzet Arası'nda ızgara çeşitlerinden sulu yemeklere ve dünya mutfaklarından seçme lezzetlere kadar birçok yiyecek alternatifini ulaşılabilir market fiyatlarıyla sunuyoruz. Burada bizi farklılaştıran nokta, tüketicilerin reyondan market fiyatına aldıkları et, balık veya tavuk ürünlerini de restoranda pişirip yeme imkanına sahip olmaları. Müşterilerimiz dilerlerse al-götür servisinden de faydalanabiliyorlar."
Online yemek sektörüne yatırım
Müşterilerine sundukları bu gastronomik özgürlüğü sadece mağazalarındaki Lezzet Arası restoranlarıyla kısıtlamadıklarını ifade eden Kartallıoğlu, şunları dile getirdi: "Bunu Bulut Mutfak yatırımımız ile gerçekleştiriyoruz. Bulut Mutfak, çok köklü bir geçmişe sahip olmasa da özellikle son 10 yılın en hızlı büyüme gösteren ve yatırım yapılan alanlarından biri. Bu konsept için hem dünyadaki hem de Türkiye'deki çalışmaları inceledik. Araştırma kuruluşu Precedence Research tarafından yapılan Global Bulut Mutfak araştırmasına göre pazarın global büyüklüğünün 2022'de 57.5 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. 2032'de ise bu rakamın 175 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye'deki pazar hakkında detaylı veriler henüz ortaya çıkmasa da bu alanda yatırımların yapıldığı ve girişimlerin fon aldığını görüyoruz. Fiziksel bir restoranın olmamasıyla markalar için düşük yatırım ve işletim maliyeti sunan bu modele yönelik ilk yatırımımızı biz de 2023 yılında gerçekleştirdik. CarrefourSA Mutfak adını verdiğimiz uygulama bünyesinde BigBowl, Burger Four, Fried Day Chicken, Hasan Usta Köftevi, L'atelier, Le Penne, Pizza Poli, Sushi Four, Tarihi Kazancı Pilavcısı ve Urla Balıkçısı olmak üzere 10 farklı marka bulunuyor. Burada sunulan her yemek profesyonel şefler tarafından hazırlandığı gibi kullanılan ürünlerin tamamı da günlük ve taze olarak seçiliyor. Mağazalarımızda restoran deneyimi yaşamak isteyenler Lezzet Arası Restoranlarımızı tercih ederken, restoran kalitesini evine taşımak isteyenler ise CarrefourSA Mutfak üzerinden siparişini veriyor. CarrefourSA Mutfak bünyesinde yer alan markalardan sipariş vermek isteyen müşterilerimiz Getir Yemek, Trendyol ve Yemeksepeti'nden sipariş verebiliyor. Bu alanda iddialı bir büyüme planımız var. Uzman ve başarılı olduğumuz yeme içme sektöründeki tecrübelerimizi taşıyarak yeni bir yolculuğa çıktığımız CarrefourSA Mutfak konseptimizde gelecek dönem için hızlı ve sağlıklı bir büyüme için çalışmalarımıza devam edeceğiz."