Lüks sektöründe neler öne çıkacak?
Müşterilerinin temel değerleriyle örtüşen, yapay zekayı kullanan kişiye özel deneyimler, 2025'te lüks markaların ve işletmelerin yükünü üstlenecek. İşte öne çıkan trendler...
ÇAĞDAŞ ERTUNA- 2023 ve 2024'te dünyanın önde gelen lüks markaları, sürükleyici deneyimlerin ve teknolojik inovasyonun öneminin farkına vardı. Böylece kişiselleştirme, sürdürülebilirlik ve etik girişimlerle öne çıktılar. Z kuşağı ve Y kuşağı, lüks tüketicilerin en büyük hedef kitlelerinden biri haline geldikçe, bu eğilim 2025'te daha da yoğunlaşacak. Lüks sektörü kapsayıcılık ve çeşitliliğe yönelik modern bir yaklaşım benimsemek zorunda.
Müşterilerinin temel değerleriyle örtüşen, yapay zekayı kullanan kişiye özel deneyimler, 2025'te lüks markaların ve işletmelerin yükünü üstlenecek.
2025 yılında lüks markaların tüketicileri karmaşık bir grup olacak. Yeni tüketiciler, markalardan etik kaynak kullanımı, üst düzey standartlar ve çevresel sorumluluk talep ediyor; bu da şeffaf üretime doğru önemli bir değişime yol açıyor.
Aslında etik satın alma sadece geçici bir akım değil. 2023 lüks trendlerinde de gördüğümüz gibi, tüketici davranışı ve kalıplarının arkasında öne çıkan bir itici güç.
Lüks ürünler pazarının yüzde 45'i Y kuşağından oluşuyor ve Z kuşağı geri kalan müşteri demografisine katkıda bulunuyor.
Her iki grubun da markalara yatırım yapacak sermayesi olduğundan lüks pazarının, sunduğu ürünlere etik ve çevresel uygulamaları, kişiselleştirmeyi ve sürdürülebilirliği dahil etmeye başlaması gerekiyor.
Bugün neredeyse her lüks marka, ürünleri tüketicilerin önüne sermek yerine, ilgili içerikler aracılığıyla ürünlerine karşı doğal bir ilgi yaratma peşinde.
5 lüks trendi...
Sürekli değişen tüketici harcama alışkanlıkları ve temkinli satın alımlarla birlikte sınırlı pazarlama bütçeleri, 2025'in lüks trendleri karşısında en büyük zorluklardan biri haline geliyor. Peki ama 2025 ve sonrasının yükselen 5 lüks trendi neler olacak?
1.Kitlesel üretilen lüks kavramı artık geçerli değil: 2025 yılında lüks markalar, segmentlere ayrılmış hedef kitlelere kişiselleştirilmiş deneyimler sunmaya odaklanacak. Lüks tüketicilerin %70'i artık üstün kaliteli ürünlerin kişiselleştirilmiş tasarımını bekliyor.
2.Metaverse ve yapay zeka daha da öne çıkıyor: Yapay zeka ve son derece kişiselleştirilmiş deneyimler lüks sektörünü ileriye taşıyor. 2025, yapay zekanın lüks sektörünün önemli bir unsuru haline geldiği yıl olacak. Bazı markalar kullanıcılarının eğlenceli oyunlar oynayabileceği, aynı zamanda sanal gardıroplarını oluşturup deneme seansları yapabilecekleri bir Metaverse moda topluluğu başlatıyor.
3.Çevreye duyarlı işletmeler kazanacak: 2025 yılında tüketiciler markaların sürdürülebilirliğe yönelik nasıl aksiyon aldığını bilmek istiyor. Aslında tüketicilerin yüzde 60'ından fazlası bir markanın sürdürülebilirlik uygulamaları, sorumlu kaynak kullanımı, çevre dostu ambalajları ve yerel zanaatkârları destekleme konusunda ne kadar şeffaf olduğunu sorguluyor.
4.Z kuşağı ve Y kuşağı lüks piyasasını dönüştürüyor: Yıllar boyunca yapılan çalışmalar, Y kuşağının ve Z kuşağının 2025 yılına kadar lüks pazarını dönüştüreceğini öngördü. Bu konuda en çok bu nesilleri etkileyecek yeni fikirler ve stratejik işbirlikleri gerekiyor. Burada da dijital öncelikli deneyimler ve kampanyalar önemli rol oynuyor.
5.Hiper-yerel ve ultra dijital yükselişte: 2025'te lüks pazarının itici gücü 'erişim üzerinden güncellik' olacak. Bu durumda hiper yerelleştirme bir zorunluluk. Bu, herkese uyan tek bir pazarlama stratejisinin artık lüks bir marka yaratmada işe yaramadığı anlamına geliyor. Yerel pazarlardan yararlanmak, farklı bölgelerdeki tüketicilerin davranışlarını ve eğilimlerini tanımak gerekiyor. Kültüre özel etkinlikler, pop-up butikler, yerelleştirilmiş alışveriş deneyimleri ve müşteri tercihlerine göre ürünler sunmak, lüks bir markanın dünyanın farklı bölgelerindeki tutunmasını güçlendirmek için çok önemli.