SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Koşar adım dünyaya yayılacak

“Türkiye genelinde 63 mağazaya ulaştık. 3 yıl içinde 100 mağazaya ulaşmak hedefimiz var. Sneaks Up bayrağını önce yakın coğrafyadan başlayarak yurt dışında da dalgalandırmak istiyoruz. 5 yıl içinde 10’a yakın ülkede olmayı hedefliyoruz.”

|

DUYGU ERDOĞAN-  Mağazalarında kahve içiliyor, basketbol oynanıyor, spor ayakkabıların üzerine resimler çiziliyor. Spor ve moda perakende markası Sneaks Up müşterilerine sadece alışveriş değil, ‘deneyim yaşama’ imkânı sunarak hızlı büyümesini sürdürüyor.

Sneaks Up Kurucu Ortağı ve CEO’su Mustafa Ünal 3 yıl içinde Türkiye’de 100 mağazaya ulaşmak gibi bir hedefleri olduğunu belirterek, “Bir taraftan Türkiye’de büyümeye ve yayılmaya devam ederken, bir yandan yurt dışında da bazı hayallerimiz ve çalışmalarımız var. Sneaks Up bayrağını önce yakın coğrafyadan başlayarak yurt dışında da dalgalandırmak istiyoruz. 5 yıl içinde ise 10’a yakın ülkede olmayı hedefliyoruz” diyor.

Mustafa Ünal 10. yıllarında yatırımları, büyüme planları ve alışveriş deneyimi üzerine sorularımızı yanıtladı.

Sneaks Up 2014 yılında kurulmuş olsa da, arkasında Ünal Group’un perakende sektöründeki deneyimi var. Spor ve sokak modası markası Sneaks Up’ı kurmaya nasıl karar verdiniz ve 11 yıllık süreçte hızlı büyümenizi geçmiş deneyimleriniz nasıl etkiledi?

Biz bir perakendeci aileyiz. Ticaretimize başladığımız zaman perakendeye de başladık ve kendi hayallerimizin, tutkumuzun peşinden koşma isteğimiz, aile olarak hayata tutunma isteğimizle ticarete başladık. Her zaman kendi markamızı kurma hayalimiz vardı. 2008 bu anlamda bizim için önemli bir yıl oldu, ticarete de adım attığımız yıl oldu. Önce Nike Türkiye ile tanıştık ve onun monobrand yani tekli marka olarak bildiğiniz mağazalarını açmaya başladık. Sonrasında ise Türkiye’nin bu alandaki büyüme potansiyelini görüp çok markalı şekilde yola devam etme kararı aldık. Kendi markamızı kurma hayaliyle ve klasik mağazacılık anlayışının ötesine geçme hedefiyle 2014 yılında bir Ünal Group markası olarak Sneaks Up’ı kurduk ve bugün de 10. yılımızı kutlamanın heyecanı içerisindeyiz.

Nike Türkiye ile eskiye dayanan bu iş birliğimiz, sonrasında stratejik bir iş birliğine döndü ve bugün hâlâ Sneaks Up olarak Nike’ın dünya genelindeki 27 stratejik ortağı arasında yer alıyoruz. 11. yılımıza girerken Türkiye’nin önde gelen spor moda perakende markalarından biri olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

Şu anda kaç mağazayla hizmet veriyorsunuz? Kaç markayla çalışıyorsunuz ve istihdamınız nasıl? Yurt dışına açılma planlarınız var mı?

Nike, Jordan, Adidas, Puma, Champion, New Balance ve Les Benjamins gibi hem yerli hem de globalde aklınıza gelebilecek 40’tan fazla markanın koleksiyonlarını Sneaks Up çatısı altında tüketicilerimizle buluşturuyoruz. 

Bu ay itibariyle Türkiye genelinde 63 mağazaya ulaştık. Mağazalarımızın büyük çoğunluğu kendi mağazalarımızdan oluşuyor. Pandemi, mağaza stratejimizi yeniden kurguladığımız bir dönem oldu ve aynı dönemde Anadolu’daki varlığımızı da hızlı bir şekilde artırmaya başladık. Bugün, spor moda perakendesinin öncülerinden biri olarak yarattığımız ekosistemi Türkiye genelinde daha da büyütmeyi arzuluyoruz. Bir yandan kendi mağazalarımızla büyümeye devam ederken bir yandan da 3 yıl içinde Türkiye’de 100 mağazaya ulaşmak gibi bir hedefimiz var.

Elbette yeni mağazalarımız sayesinde istihdamı artırma fırsatı da yakalıyoruz. Bugün genel merkezimizde 250, sayısı 60’ı aşkın Sneaks Up mağazalarımızda ise 650 olmak üzere toplam 900 kişiye istihdam sağlıyoruz. Kadın çalışan sayımız merkez ofisimizde yüzde 65, mağazalarda ise yüzde 50 bandında gidiyor. Sadece 2025 yılı içerisinde 450 milyon TL’lik bir yatırım yaparak bu yatırımları yeni mağazalarımızın yanı sıra dijital altyapı ve müşteri deneyimi gibi alanlara yönlendirmeyi planlıyoruz. Bir taraftan Türkiye’de büyümeye ve yayılmaya devam ederken, bir yandan yurt dışında da bazı hayallerimiz ve çalışmalarımız var. Sneaks Up bayrağını önce yakın coğrafyadan başlayarak yurt dışında da dalgalandırmak istiyoruz. 5 yıl içinde ise 10’a yakın ülkede olmayı hedefliyoruz.

2024 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti? Neler olumlu, neler olumsuz etkiledi? Bu yıl nasıl başladı, öngörüleriniz neler?

2024 yılı hem büyüme hedeflerimize ulaştığımız hem de spor modası ve sneaker alışveriş alışkanlıkları konusunda birçok değişiklik olduğunu gözlemlediğimiz bir yıl oldu. Sneaker ve spor giyim tutkusunun giderek artması, sneaker’ların her kombine uyum sağlaması, insanların artık daha sportif bir giyim ve yaşam tarzını benimsemesi bizim için önemli bir fırsat yaratıyor. Sneaks Up’ın Anadolu’da yayılmasıyla sneaker ve spor giyim kültürü Anadolu’ya da taşındı ve Türkiye’nin dört bir yanında hatırı sayılır bir hedef kitleye ulaştık. 50 mağazayla başladığımız 2024 yılını 63 mağazayla tamamlayarak 2024 yılında TL bazında yüzde 100 büyüme sağladık. 2024 yılında 60’ın üzerine çıkardığımız mağaza sayımızı 2025 yılı itibariyle 80’e yükselterek 200 yeni istihdam yaratmayı ve TL bazında yüzde 50 büyümeyi öngörüyoruz.

Spor mağazacılığı bir yandan tek markalı, bir yandan ‘çok markalı’ büyüyor. Siz her iki alanda da faaliyet göstermiş bir grup olarak her iki alanın artıları ve eksileri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Aslına bakarsanız her ikisinin de kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Tek markalı mağazalarda marka kimliğinin oluşturulması, kalite kontrolü, fiyatlandırma stratejileri ya da ürünlerin tanıtımının yapılması gibi süreçlerde odağın tek markada olması kolaylık sağlarken, diğer taraftan ürün çeşitliliğinin az olması ve tüketici taleplerini karşılama konusunda sınırlar zorlayıcı olabiliyor.

Çok markalı mağazacılığa gelecek olursak, tüm markaların üstünde güçlü bir çatı marka kurmak ve bu markayı doğru şekilde yönetmek zorlu bir süreci beraberinde getiriyor. Örneğin markaların kampanyalarının yıl içerisinde dengeli şekilde yönetimi, baştan bir marka yaratma ve tedarik süreçlerini izleme gibi zorlukların yanında; daha geniş müşteri kitlesine daha geniş bir ürün yelpazesi sunulması veya başarının tek bir markaya bağlı olmaması gibi artıları bulunuyor.

Biz Sneaks Up olarak çok markalı bir yoldan devam etmeyi tercih ettik çünkü bugünün tüketicisi farklı markaların sunduğu en özel koleksiyonlara tek bir çatı altında kolaylıkla ulaşabilme beklentisini taşıyor. Ve burada önemli bir potansiyel olduğunu gördük. Öte yandan, biz mağazalarımızda bu çeşitliliği geniş ürün seçkimizle sağlarken markaların da kendi hikayelerini en iyi şekilde anlatmalarına olanak tanıyacak bir platform sunmuş oluyoruz.

Spor modasının bazı ürünlerini mağazalarınızda tasarlama ve kişiselleştirme imkânı sunuyorsunuz. İlgi nasıl?

Sıradışı bir alışveriş deneyimi yarattığımız birçok mağazamızda tüketicilerimize satın aldıkları ürünleri kişiselleştirme fırsatı sunarak, her müşterinin tercihlerine ve ihtiyaçlarına göre ürünler ve deneyimler sağlıyoruz. Mağaza içlerinde yarattığımız kişiselleştirme alanlarında nakış makinesi ve heat press gibi araçlar sunuyoruz. Mağaza içerisindeki ilgili ekiplerimize düzenli olarak eğitimler veriyoruz, böylece çalışanlarımız müşterilere en iyi şekilde yardımcı olma ve her bir kişiye özel çözüm üretme konusunda yetkinlik kazanıyorlar. Müşterilerimiz kişiselleştirme alanlarının olduğu mağazalarda özgürce çalışmalar yapabilirken zaman zaman tasarımcıların liderliğinde gerçekleştirdiğimiz özel atölyelerle özgün ve sanatsal dokunuşlar katıyoruz. Örneğin geçtiğimiz yıl Elif Alkan, Duru Ekşioğlu, Leventcan Ülkebay gibi genç tasarımcılarla çalışarak Dünya Günü veya Sevgililer Günü için onların özel olarak tasarladığı desenlerle kişiselleştirme atölyeleri düzenledik.

Alışverişi ‘etkinlik’ haline getirdi: Deneyim iz bırakıyor

Sneaks Up mağazalarınızda müşterilerin kahve içtiği ve basketbol oynayabildiği alanlar oluyor. Alışverişin adeta bir etkinlik haline gelmesini müşteriler nasıl buluyor?

Basketbol, müzik, dans, sokak ve sneaker kültürü Sneaks Up’ın DNA’sının ayrılmaz parçası. İnsanlar yalnızca aynı sneaker’ları giymeyi veya trendleri takip etmeye değil, kendileriyle aynı tutkuları paylaşan ve aynı dili konuştukları topluluklar arıyor.  Biz de tam bu nedenle müşterilerimize sadece alışveriş yapmanın çok ötesinde, sunduğumuz marka deneyimini çok önemsiyoruz. Deneyim yaratarak müşterilerimizde iz bırakmaya önem veriyoruz.

Müşteri deneyimini, teknolojinin bize sunduğu fırsatlardan yararlanarak hem online satış kanallarımızda, hem de deneyim alanları yarattığımız mağazalarımızda üst noktada tutuyoruz. Campus mağazalarımızla alışverişin ötesinde bir deneyim sunarak tüketicilerimizin sosyalleşebileceği, eğlenebileceği ve kendilerini ifade edebileceği alanlar oluşturuyor; çift potalı basketbol sahası, gaming alanı, ürün kişiselleştirme alanı, mini kaykay rampası ve DJ performans alanı gibi alışverişte ezber bozan birçok yenilik sunuyoruz. Yakın zamanda sneaker ve kahve tutkunlarını bir araya getirdiğimiz yeni Akaretler mağazamızda da Härman Coffee ile yaptığımız iş birliği bunun başka bir önemli örneği.

Kariyer yolculuğunuzda kilometre taşlarınız, kırılma noktalarınız neler oldu? Sizde en çok iz bırakan ‘yol öykülerinden’ birini paylaşabilir misiniz?

Sneaks Up’ın 10 yıllık başarı hikâyesinde birçok dönüm noktası yaşadık. Nike Türkiye ile başlayan stratejik ortaklığımız Marmara Forum’da açtığımız ilk mağaza ile çoklu marka mağazacılığına dönüştü ve bu gelişme bizim için güzel bir başlangıç oldu. En büyük sıçramayı ise 2018 yılında açtığımız Zorlu Center mağazamızla yaşadık.

Radikal bir kurumsal kimlik değişimiyle markamızı yeniden tanımladık. Bundan tam 1 yıl sonra ise İzmir’de açtığımız mağazamızla İstanbul dışına açılarak ulusal arenada iddialı bir oyuncu olacağımızın sinyallerini verdik. Anadolu’daki yayılımımız hızla sürerken geleceğe daha güçlü adımlarla ilerlememizi sağlayan ilk konsept mağazamızla hayalimizdeki alışveriş deneyimini gerçeğe dönüştürdük.

Diğer bir sıçramayı ise mobil uygulamamızı ve sadakat programımızı hayata geçirip dijitalde açtığımız yeni ufuklar sayesinde yaşadık. Yeniliğe ve deneyime odaklanan hizmet anlayışımızla spor modasının kalbinde öncü markalardan biri olmaya devam edeceğiz.

© Copyright 2025

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.