Kıtaları aşacak, her ilde olacak
Dedeman’ın 2025 yılına kadar büyüme stratejisi hem Türkiye’de 81 ili, hem de dünyanın farklı kıtalarında yeni yatırımları kapsıyor. Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, dünyanın en güçlü turizm ülkelerinden Türkiye’nin marka gücünü dünyaya yaymakta kararlı
DUYGU ERDOĞAN- Pandeminin en çok etkilediği sektörlerin başında hiç kuşkusuz turizm var. Sis yavaş yavaş da olsa dağılırken turizm sektörü hızlı toparlanmanın planlarını yapıyor. Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, 2025 yılına kadar hem tüm Türkiye’yi kapsayan hem de farklı kıtalara yayılan bir yatırım atağının sinyallerini veriyor. Dedeman’la hem büyümeyi, hem sadeleşmeyi içeren planlarını konuştuk.
Pandemi sonrası şekillenen yeni tüketici talepleri otellerinize nasıl yansıyor?
Kovid-19 pandemisi tüm dünyada birçok değişime neden oldu. Kuşkusuz bu süreç turizm sektörünü de önemli ölçüde etkiledi, misafirlerimizin beklentilerini de değiştirdi. Her geçen gün dijitalleşen dünyaya pandemi bir ivme kazandırdı. Özellikle turizm sektöründe misafirlerimizin talepleriyle paralel olarak temassız çözümlere geçişimize hız kattı. Dijitalleşme, özellikle son 3 yıldır ana gündem maddelerimizden. Teknolojiyi süreçlere ve uygulamalara yansıtmak, kaynakları daha verimli kullanmak, özellikle pandemi döneminde büyük önem kazanan temassız hizmeti sürekli hale getirmek, daha iyi ve güvenli bir misafir deneyimi sunmak için çok sayıda proje geliştirdik. Misafirlerimizin temas etmeden işlemlerini gerçekleştirmeleri için talebini hayata geçirdiğimiz online check-in ve check-out uygulamamız, Yeni Nesil Dedeman Dijital Toplantı Platformumuz, Dedeman Hotels mobil uygulamamız bunlardan bir kaçı. Pandemi insanların tatil tercihlerinde de değişikliklere sebep oldu. Önemli sayıda bir misafir kitlesi yaz ayları için deniz, kum ve güneş tatilini tercih ederken pandemiyle birlikte kültür turizmi de yaz için alternatif olmaya başladı. Şu an mevcut otellerimizle daha çok şehir otelciliğine odaklanmış bir zinciriz; kültür ve doğa noktalarına yakın otellerimizde bu değişimi artan doluluk oranlarımızdan net olarak gözlemliyoruz.
Dünyadaki hem salgın, hem savaş ortamını göz önüne aldığımızda Türkiye’nin bu ortamda 2022 yılını turizm açısından nasıl geçireceğini düşünürsünüz?
Turizm sektörü, pandemi gibi global bir krizi atlatıp yeniden büyüme eğilimine geçti. Bundan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Yakın coğrafyamızda yaşanan savaş, Rusya ve Ukrayna’dan 2022 yılı içinde ülkemizi ziyaret etmesini beklediğimiz misafirlerin sayısını elbette düşürdü. Ancak farklı coğrafyalardan gelen ziyaretçi sayılarında büyük bir artış olduğunu gözlemliyoruz. Bu sene eğer beklenmedik bir gelişme olmaz ise 2019 yılındaki başarıyı yakalayacağımızı düşünüyoruz. Doluluklarımız da şu an bunu destekler nitelikte.
Şehir otellerinde bir toparlanma kendini gösteriyor mu, bulunduğunuz şehirlere olan talep 2019 seviyesine ulaştı mı?
Pandeminin etkilerinin azalmasıyla, kısıtlamaların kalkması ile iş dünyasında bir hareketlenme oldu. Kongre, toplantı ve diğer etkinliklerin artık fiziksel olarak yapılabiliyor olması şehir otelciliğini olumlu yönde etkileyerek talepleri artırdı. Aynı zamanda oluşan talep artışında kültür turizminin de büyük etkisi olduğunu gözlemliyoruz. Pandemi ile birlikte hem ülkemizde hem de dünyada kültür turizmine yönelik ilginin artmış olması şehir otellerinin dolduklarını olumlu yönde etkiledi. Hatta İstanbul, Konya, Zonguldak gibi şehirlerimizde doluluk oranlarımızın 2019 yılını aştığını görüyoruz.
Dedeman Hotels & Resorts International’ın stratejik hedefleri ile yurt içi ve yurt dışındaki yeni yatırımlarla ilgili bilgileri paylaşır mısınız?
Yerli ve milli bir marka olarak hem global hem de ulusal standartları tüm otellerimizde uygulayarak uluslararası seviyeye ulaşmayı stratejik bir hedef olarak belirledik. Mevcut 19 otelimize ek olarak 2022 yılı sonuna kadar 6’sı imzalanmış 4’ü imza aşamasında olan 10 yeni otel projesini zincirimize eklemeyi planlıyoruz. Aynı zamanda başta Ankara, Antalya, İzmir, Bursa, Edirne, Kars, Ordu, Mardin ve Sinop olmak üzere Türkiye’nin 81 iline Dedeman markasını taşımayı arzu ediyoruz. Elbette sadece yurt içindeki değil, yurt dışındaki varlığımızı da büyütmeyi hedefliyoruz. Moldovya, Özbekistan, Bulgaristan, Suriye ve Rusya gibi geçmişte otellerimizin olduğu ülkelerden edindiğimiz tecrübelerle bugünlere geldik. Farklı coğrafyalarda dünya markaları ile rekabet ediyoruz. Bugün Kazakistan ve Kuzey Irak’taki otellerimizde, Türk misafirperverliğinin, güler yüzlü hizmetin ve aşkla çalışmanın örneğini temsil etmekten dolayı büyük gurur duyuyoruz. Önce bölgesel sonra dünya çapında bir marka olma vizyonu ile başta Balkanlar, Orta Doğu ve Afrika olmak üzere farklı coğrafyalarda filizlenmeyi hedefliyoruz. Tüm bu kısa ve orta vadeli planlarımızla 2025 yılına kadar; otel ve oda bazında büyümemizi yüzde 100, çalışan sayımızı yüzde 70 artırmayı, yönettiğimiz ciroyu 5 katına çıkarmayı hedefliyoruz
Dedeman’ın sektöre kazandıracağı yeni markaları ve kategorilerini anlatır mısınız?
Yurt içinde ve yurt dışında kontrollü büyüme stratejisiyle hareket ederken, misafirlerimizin farklı beklenti ve ihtiyaçlarına da cevap verebilecek şekilde markalarımızın arasına yenilerini ekliyoruz. Dedeman Hotels & Resorts International çatı markamızın altında hâlihazırda Dedeman ve Park Dedeman markalarımız ile hizmet veriyoruz. “Dedeman”; misafirlere yüksek standartlarda hizmet ve konaklama imkânı sunan üst sınıf otellerimizken, “Park Dedeman” modern ve konforlu çizgisiyle dinamik konaklama ihtiyaçlarına cevap veren markamız. Şimdi bu iki markamıza dört yeni marka daha ekliyoruz. “Dedeman Suits & Residences” markamızı, akıllı sistemlerle donatılmış ev konforunu Dedeman hizmet kalitesi ile buluşturan lüks tesisler olarak konumlandırdık. Teknolojinin maksimum olarak kullanılacağı ve tüm beklentileri yeni nesil bir vizyonla yeniden tasarlayacağımız “Smart by Dedeman” ile yeni dünya gezginleri için misafirperverliği baştan tanımlayacağız. Özel mimari yapıya sahip “Dedeman Collection” markamızla misafirlerimize yüksek standartlarda hizmet ve konaklama sunarken kendi ismini veya markasını korumak isteyen ancak otel operasyonunu uzmanına devretmek isteyen yatırımcılar için de “Managed by Dedeman” konseptini hayata geçireceğiz.
SADELEŞME STRATEJİSİ...
Gelecekte nasıl bir Dedeman bizi bekliyor, oteller ve yönetim sisteminize dair planlarınızı paylaşır mısınız?
Gelecekte de bugün olduğu gibi, 56 yıllık tecrübesini günün gereksinimlerine uygun olarak şekillendiren ancak değerlerinden, kültüründen ve geleneksel “Dedeman Misafirperverliği”nden asla ödün vermeyen genç, dinamik, büyüme stratejisi olan bir Dedeman bekliyor bizleri. Dedemiz merhum Mehmet Kemal Dedeman ve markamızı bugünlere taşıyan babamız merhum Murat Dedeman’dan devraldığımız değerlerimiz bizim en büyük gücümüz; bu deneyimi ve değerleri genç, dinamik bir yaklaşımla harmanlayarak büyüyoruz. Misafirlerimizin, yatırımcılarımızın markamıza olan güveni, takım arkadaşlarımın emeği, Dedeman ile gönül bağı olan, desteğini esirgemeyen tüm dostlarımızın katkıları ile gelişmeye de devam ediyoruz ve edeceğiz. Dedeman Holding’in 3. kuşak temsilcileri olarak devraldığımız sadeleşme stratejisini devam ettirecek, sektörümüze odaklanmayı sürdüreceğiz. Bu stratejiyle eskiye göre daha hızlı karar alabiliyor ve kaynaklarımızı çok daha verimli kullanabiliyoruz. Önümüzdeki dönemlerde bunun etkisini çok daha fazla görebileceğimize inanıyoruz.
SIFIR ATIK HEDEF
Dedeman Hotels & Resorts International için geçtiğimiz yıl bir ilke imza attık ve ilk kez franchise işletme modelini uygulamaya başladık. Kısa sürede bu modelle işletilen otel sayımızı üçe çıkardık. Yerli ve yabancı yatırımcıdan da talep alıyoruz. Bu model, management işletme modelimiz ile birlikte gelecekte de büyüme stratejimizde önemli bir rol oynayacak. Sürdürülebilirlik ve ekoturizm ana gündem maddelerimiz olmaya devam edecek. Ekoturizmin bir tür “sorumlu turizm” olduğu bilinciyle hareket ediyoruz. Ülkemizin sahip olduğu potansiyeli tüm dünyaya tanıtmaya devam edecek, gelecek nesillerin de bu güzelliklerden yararlanabilmesini sağlayacak projelere imza atmayı sürdüreceğiz. Aynı zamanda sürdürülebilir bir dünya yaratma misyonuyla hayata geçirdiğimiz doğal gıda hizmeti sunma, yüzde yüz yenilenebilir enerji kullanımı, sıfır atık gibi yenilikçi uygulamalarla sektörümüze örnek olmaya ve önderlik yapmaya devam edeceğiz.
ARKEOLOJİYE İLGİSİ BÜYÜK
Sizin için İstanbul, Türkiye ve dünyada en sevdiğiniz, mutlaka ziyaret ettiğiniz turizm alanları ya da müzeler hangileri?
Ülkemizde gezilecek ve keşfedilecek birçok yer var. İş dışında seyahat için pek fırsat bulamasam da genel olarak arkeolojik alanlara özel bir ilgim var. Son ziyaret ettiğimiz Zonguldak Filyos kazı alanını, Balıkesir Erdek’teki Zeytinli Ada’yı örnek verebilirim. Müzeler arasında ise dünyanın sayılı müzelerinden olan, 19. yüzyılda Osman Hamdi Bey tarafından kurulan İstanbul Arkeoloji Müzesi’nin beni çok etkilediğini söyleyebilirim. Tarih dolu ve kültür zengini Anadolu’da yaşama ayrıcalığına sahip olduğumuz için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Dilerim gelecek nesillere de bu mirasın önemini aktarabiliriz.
OKUL MİSYONU ÜSTLENDİ
Eğitim ve kadın istihdamı öncelikli hedefleriniz…
Dedeman, yolu bizimle kesişmiş tüm arkadaşlarımız için bir okul… Bu geçmişte de böyleydi, gelecekte de böyle olmaya devam edecek. Bu sorumlulukla nitelikli insan kaynağımızın yetkinliklerini kesintisiz eğitimlerle güçlendirmeyi sürdürüyoruz. Dedeman Academy ile otellerimizde her seviye çalışanımızın gelişimini sürekli olarak sağlayacak, mesleki becerilerini geliştirecek ve yeni yönetici kadroları yetiştirecek projeler geliştirmekteyiz. Özellikle kadınların iş hayatında daha fazla yer almaları için yeni istihdam olanakları yaratmaya devam edeceğiz. Mevcut insan kaynağımız için hayata geçirdiğimiz iç transfer yönetimi gibi modelleri de geliştirmeye devam edeceğiz.