Kadın liderlere ışık, markalara örnek olmak...
“Kadın liderlerin doğmasına ve büyümesine ışık olan bir marka olarak diğer markalara ve bütün topluma da doğru bir örnek olduğumuza inanıyorum.”
Kellogg Türkiye Genel Müdürü Burcu Yazıcı, “Dünyanın bir numaralı tahıl gevreği üreticisi Kellogg Türkiye olarak özellikle son yıllarda attığımız her adımda cinsiyet eşitlikçi politikalar yürütmeye özen gösteriyoruz. İzlediğimiz eşitlikçi ve kapsayıcı adımlar sayesinde son 5 sene içinde kadın çalışan sayımızı yüzde 60 artırırken yönetici kadromuzda kadın çalışan oranımız yüzde 85’e yükselmiş durumda” dedi. Kadın çalışan sayısını mühendis kadrosunda yüzde 40, tüm personelde yüzde 50 seviyesine yükselttiklerini dile getiren Burcu Yazıcı, şöyle devam etti: “Kellogg Türkiye’nin hikâyesini kadınların sesiyle, emeğiyle yazmaktan kıvanç duyuyoruz. Kadınların iş dünyasında varlığını yürütebilmesi, özellikle karar verme aşamalarında bir rolünün olması toplum adına da önemli bir gelişme. Toplumsal cinsiyet eşitliği kavramını daha objektif bir şekilde tanımlayabilmemiz için, markaların üzerine de düşen büyük bir sorumluluk var. Kadın liderlerin doğmasına ve büyümesine ışık olan bir marka olarak diğer markalara ve bütün topluma da doğru bir örnek olduğumuza inanıyorum.”
‘Z kuşağını dinliyoruz’
Z kuşağına da değinen Yazıcı şunları söyledi: “Z kuşağı harika bir jenerasyon; bir markaya destek verirken, o markanın topluma, dünyaya, doğaya kattıklarını görmeye ihtiyaç duyuyor. Bu markadan bir şey satın alarak büyümesine destek olacağım ama benim, insanlığın ve doğanın geleceği için bir şeyler yapıyor mu ve bunu samimiyetle yapıyor mu diye bakıyor. Bu anlamlı bakış açısı ise markaları faydalı projeler yürütmeye itiyor. Biz de Z kuşağının sözünü dinliyor ve gelecek nesillere daha umut dolu bir dünya bırakabilmek için elimizden geleni yapıyoruz.”
Sürdürülebilir tarıma odaklanıyor
Global çapta yürüttükleri ‘Better Days’ projesi kapsamında gıda desteği, enerji kaynaklarının verimli kullanılması gibi birçok sosyal sorumluluk projesini mevcut olduğunu vurgulayan Burcu Yazıcı şunları kaydetti: “Sağlıklı ekosistemler ve doğal çevrenin insanların ve diğer organizmaların hayatta kalmaları, devamlılıklarını sürdürebilmeleri için önemli rol oynamaktadır. Bu yüzden verimlilik ve işlenebilir tarım arazileri de bizim için çok önemli. Projemiz kapsamında özellikle kadın çiftçilere verdiğimiz desteklerle sürdürülebilir tarıma da odaklanıyor, bu kapsamda çalışmalarımızı dünya genelinde sürdürüyoruz. Bu amaçtan yola çıkarak dünyada 1 milyon çiftçiye ulaşmak istiyoruz. Türkiye’de de bu konuda çalışmalara başladık.
Eğitime destek
Ayrıca Better Days projesi kapsamında Türkiye’de de eğitim alanında faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. “Eğitimde Fırsat Eşitliği” projemiz kapsamında, çocukların ve bir toplumun gelişiminde en önemli etkenlerden biri olarak eğitimi görüyoruz. Geçen sene Migros ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile iş birliği gerçekleştirerek ihtiyaç sahibi çocukların eğitimine ve öğün ihtiyaçlarına katkı sağladık. Bu kapsamda, 1000 çocuk ile 1000 adet tablet ve 15 bin öğünü ihtiyaç sahipleriyle buluşturduk. Bu sene de yine TEGV ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği kapsamında ‘Gelecek Onların Elinde’ sloganımızla, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı öncesi, TEGV Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Eğitim Parkı’nda çocuklar için şenlik düzenledik. Gaziantep’in yanı sıra Türkiye’nin 21 farklı şehrinde de düzenlediğimiz etkinliklerde yaklaşık 26 bin çocuğumuzu Kellogg ürünlerimizle buluşturduk.”