İşte Türkiye'nin En Etkin 50 CMO'su
Dijitalleşme baş döndürücü hızla ilerlerken tüketici alışkanlıkları da süratle değişim geçiriyor. Yaşanan dönüşüm pazarlama alanında da köklü kırılımlara yol açarak CMO'ların (Chief Marketing Officer) rolünü daha stratejik hale getiriyor. Teknolojik yeniliklerin pazarlamaya entegrasyonu ve müşteri odaklı stratejilerin uygulanması her şirket için kritik önemde.
Teknolojiye hakim olan CMO'lar büyük veri analitiği ve yapay zeka gibi teknolojiler yardımıyla büyük fark yaratıyor. Milliyet Executive'in bu sayısında sizleri sergiledikleri performansla dikkat çeken Türkiye'nin En Etkin 50 CMO'suyla tanıştırıyoruz. İşte DataExpert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen En Etkin 50 CMO Araştırması sonucunda hazırlanan 'En Etkin 50 CMO' listesinde yer alan başarılı Pazarlama Liderleri.
Ahmet Olmuştur - Türk Hava Yolları - Pazarlama ve Satış. Sor. GMY
Marmara Üniversitesi İşletme bölümü mezunu. İşletme yönetimi yüksek lisansını dönüşümlü olarak, Long Island University Brookville (New York), European Business School (London), Pole Universitaire Leonard de Vinci'de (Paris) tamamladı. 2014'ten bugüne Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevinde. Aynı zamanda, Sunexpress Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyesi.
Akın Garzanlı - Beko / Arçelik - Pazarlamadan Sorumlu GMY
Avusturya Lisesi'nin ardından İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi'ni bitirdi. Koç Üniversitesi'nden MBA derecesini aldı. Harvard Business School Kellogg School of Management'ta çeşitli programları tamamladı. Arçelik'te yaklaşık 20 yıl farklı roller üstlendi. Garzanlı CMO olarak geniş bir coğrafyaya yayılmış pazarlama ekibini yöneterek, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi konusundaki tüm süreçlerin sorumluluğunu üstleniyor.
Arzu Uludağ - Nippon Paint Betek - Pazarlamadan Sorumlu GMY
Boğaziçi Üniversitesi Politika Bilimi Bölümü mezunu olan Uludağ, Eczacıbaşı Grubu'nda uzun yıllar VitrA ve Artema markalarını yönetip, en son Yapı Grubu-Banyo Global Pazarlama Direktörlüğü görevini yürüttü. Ardından Emaar Türkiye ve Windom Partners Danışmanlık'ta üst düzey pazarlama rolleri üstlenen Uludağ, 2019 yılından bu yana Betek Boya'da Pazarlamadan Sorumlu GMY ve aynı zamanda Nippon Paint globalde de Strategic Marketing Capabilities Lead olarak çalışmaktadır.
Aslı Önder - PepsiCo İçecek - Kıdemli Pazarlama Direktörü
Pazarlama kariyeri boyunca Pepsico, Frito Lay,Unilever, Danone şirketlerinde görev alan Aslı Önder halen Pepsico İçecek Pazarlama Direktörlüğü görevini yürütmektedir. Yenilikçi ve cesur marka kampanyaları ile toplumsal faydayı birleştiren marka programları yapmaya önem vermektedir. ODTÜ Endüstri Mühendisliği ve University of Michigan MBA mezunudur.
Aysel Aydın - Hayat - Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı
1993'te İTÜ Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra Kurtsan İlaçları'nda Ürün Müdürü olarak iş hayatına başladı. 1995'te Toprak Kağıt'ta Pazarlama Müdürü olarak göreve başladı. 2005'te Temizlik Kağıdı Kategorisi Pazarlama Müdürü olarak görev aldı. 2014-2016'da Temizlik Kağıdı Kategorisi Global Pazarlama Direktörü, 2016'dan itibaren ise Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak Hayat Kimya'nın tüm dünyadaki strateji ve pazarlama faaliyetlerini yürütüyor.
Barış Sönmez - DeFacto - Mağazacılık ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür
Kariyerine Danone Tikveşli'de başladı. 9 senelik bir süreçte şirket bünyesinde marka yöneticisi, marka müdürü ve alternatif kanallar satış müdürü görevlerinde yer aldı. Mayıs 2011'den 2022'ye kadar Yemeksepeti Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı ve şirketin pazarlama ve büyüme stratejilerinden sorumlu oldu. 2022 yılından beri Defacto Mağazacılık ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür olarak görev almaktadır.
Begüm Arş Türk - Logo Grup - Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Başkanı, CMO
Yeditepe Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği mezunu, aynı üniversitede MBA eğitimini tamamladı. Çalışma hayatına 2003'te başladı ve sırasıyla Zorlu Rusya operasyonlarında Pazarlama Müdürü, Turkcell'de Satış ve Pazarlama alanlarında çalıştı. 2016'da Logo Yazılım'a Pazarlama Müdürü olarak katıldı ve 2019'da Pazarlama ve Sadakat Yönetimi Direktörü, 2020'de Pazarlama Grup Başkanı görevinde bulundu. 2023'ten beri Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Başkanı, CMO görevindedir.
Bilge Çiftçi - Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri - CMO
ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu. 1998-2005 arası P&G Türkiye'de görev aldı. 2005'te P&G Avrupa merkezinde çalışmak üzere Cenevre'ye gitti. 2011'de Türkiye'ye dönerek Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü oldu. 2016'da markanın dönüşüm sürecine liderlik etmek üzere Vodafone Birleşik Krallık'ta Marka Direktörü oldu. Mart 2020'den beri Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO'su.
Billur Kaymak Burkutoğlu - Aras Kargo - Pazarlama, Kurumsal İletişim ve Müşteri Deneyimi GMY
Nestle, Danone, Sütaş, Hayat Kimya gibi uluslararası ve ulusal kurumlarda Pazarlama Yöneticiliği yaptı. Farklı kültür ve ülkelerde deneyim kazanan Burkutoğlu'nun tutkusu, dönüşümü ateşleyerek marka ve ekiplerin gelişmesini sağlamaktır. Burkutoğlu; Aras Kargo'da Pazarlama, Kurumsal İletişim, Müşteri Deneyimi GMY olarak çalışmaktadır ve Yönetim Kurulu'nda Kadın Derneği 5. Dönem Mentisidir.
Burcu Civelek Yüce - Akbank - Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler GMY
25 yıllık profesyonel hayatının son 10 yılı aşkın kısmında CxO ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde yer almış, finansal hizmetler, teknoloji ve yönetim danışmanlığı sektörlerinde deneyim kazanmış bir liderdir. 2006'da katıldığı Akbank'ta sırasıyla Strateji Bölüm Başkanı, İK ve Strateji GMY ve Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri GMY olarak görev yapmıştır. Ocak 2022'den bu yana Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler GMY olarak görevine devam etmektedir.
Burçin Çelik - CarrefourSA - CMO
1998'de İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu. CarrefourSA'da İthalat ve Lojistik departmanında yönetici olarak işe başladı. 2012'de Tedarik Zinciri, Kasa Yönetimi, Sistem ve Organizasyondan Sorumlu Direktör oldu. 2013'te Tedarik Zinciri, Kasa Hattı ve Organizasyondan Sorumlu olarak başladığı görevine Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama GMY ve CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi olarak devam etmektedir.
Burçin Gülşen İçağasıoğlu - The Walt Disney Company - Pazarlama, İletişim ve Kreatiften Sorumlu GMY
Koç Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldu. Aynı zamanda lisanslı bir voleybolcudur ve Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı’nın kaptanlığını üstlendiği dönemde birçok şampiyonluk elde etmiştir. The Walt Disney Company bünyesine geçen FNG Türkiye’de; FOX, National Geographic, FOXLIFE, FX, FOXCRIME, 24Kitchen, BabyTV, FOXplay başta olmak üzere tüm markaların konumlandırma, imaj ve iletişiminden sorumlu.
Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu - Orka Holding - Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı
Koç Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. Üniversite eğitimi devam ederken Orka Holding'in bütün departmanlarında görev aldı. Şirkette iş geliştirme, tasarım, dijital pazarlama, strateji gibi birçok alanda etkin görev aldı. Yaklaşık dokuz yıldır Orka Holding'de çalışmaya devam ediyor. Orka Holding Yönetim Kurulu Üyeliği ve Pazarlama Grup Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
Caner Alpaslan - TAB Gıda - CMO
St.Joseph Lisesi ve Bilkent Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nden mezun oldu. Galatasaray Üniversitesi İletişim Stratejileri ve Halkla İlişkiler bölümünde yüksek lisans yaptı. FedEx ve Akademetre'de çeşitli görevler üstlendi. Uzun yıllar çalıştığı Coca-Cola İçecek bünyesinde sayısız proje yürüttü. TAB Gıda'ya 2020'de Pazarlama Direktörü olarak katıldı ve 2023'ten itibaren TAB Gıda CMO'su olarak görevine devam ediyor.
Cem Demiröz - Watsons Türkiye - Pazarlama ve Ticaret Direktörü
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olan Cem Demiröz, Pittsburgh Üniversitesi'nde MBA eğitimi almıştır. 2000 yılı itibariyle sırasıyla Doğan Yayıncılık, Sony Türkiye, Dixons Retail ve Tesco'da üst düzey yöneticilik ve yönetim kurulu üyeliği görevlerini üstlenmiştir. 2018 yılından beri Watsons Türkiye Ticaret ve Pazarlama Direktörü olarak çalışma hayatına devam etmektedir.
Cristina Polini - Penti - CMO
L'Oreal gibi bir pazarlama okulunda başlayan ve sonra giyim sektörüne (Chantelle, Dim, Lovable, Fila ve OVS) odaklanan 37 yıllık bir kariyer. 48 yaşında hayatını değiştirerek Penti CMO'su olarak Türkiye'ye taşındı. Kadın içgörülerindeki derin bilgisi, karmaşıklığı yönetme kabiliyeti, esnekliği ve fikir üretme becerileri, Penti'nin bugüne gelmesinde rol oynadı. Şu anki amacı Türkiye'deki kadınları güçlendirmek için markaya liderlik etmek.
Didem Hiçyorulmazlar - Akiş GYO - Satış ve Pazarlama Direktörü
1998'de Mimar Sinan Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü'nden mezun olmuştur. Kariyerine 1996'da Mert Metal Ltd. Şti.'de başlamış, 2004'e kadar çalışmaya devam etmiştir. 2004-2009'da ise Yapı Kredi Koray GYO A.Ş.'de, 2009'da Akkök Holding bünyesinde bulunan Akiş GYO A.Ş. ekibine katılmıştır. 2009-2017'de Akiş GYO A.Ş.'de Satış ve Pazarlama Müdürü olarak çalışmış olup, 2017 yılından bu yana Satış ve Pazarlama Direktörü olarak görev yapmaktadır.
Duygu Badem Uylukçuoğlu - Vestel - Pazarlama Genel Müdürü
İş hayatına 2010'da Vestel'de başladı. Sırasıyla Pazarlama Uzmanı, Pazarlama Sorumlusu, Pişirici ve Yıkayıcı Kategori Müdürü ve Beyaz Eşya Pazarlama Müdürü görevlerinde bulundu. 2018'de Vestel'de Pazarlama Müdürü olarak başarılı çalışmalara imza atan Duygu Badem Uylukçuoğlu, 2019'da sonunda Vestel Pazarlama GMY görevine getirildi, 2024'te ise yurtiçi ve yurtdışı pazarlama operasyonlarının birleştirilmesiyle Pazarlama Genel Müdürlüğü ve Vestel'in Global CMO'luk görevlerini üstlendi.
Ebru Şapoğlu - Şişecam - Satış ve Pazarlama GMY
İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü mezunudur. Çalışma hayatına 1999'da Şişecam'ın Düz Cam faaliyet alanında Ürün Sorumlusu olarak başlamıştır. 2016'da Düz Cam faaliyet alanı Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcılığı görevine atanmıştır. 2021'de Satış ve Pazarlama Kıdemli Direktörü (DüzCam) olan Şapoğlu, 2022'de Şişecam Satış GMY, 2024'te ise Satış ve Pazarlama GMY görevine atanmıştır.
Ekmel Nuri Baydur - Migros Grubu - Pazarlama İcra Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi İşletme bölümü mezunudur. 1992-1995'te Yapı Kredi Bankası'nda çalışmıştır. 1995'te Migros Ticaret A.Ş.'de göreve başlamıştır. Migros'ta birçok farklı departmanda üst düzey yöneticilik yapmıştır. 2021-2023 tarihleri arasında Pazarlama İcra Kurulu Üyesi olarak görev yapan Baydur, 2023 itibarıyla Migros'ta Migros Grubu Pazarlama İcra Kurulu Üyesi (MigrosGrup CMO) olarak görevine devam etmektedir.
Elif Göktaş - Beymen - Pazarlama GMY
ODTÜ İşletme Bölümü mezunudur. 1995'te Koç Holding'de başladığı kariyerini AC Nielsen, Alman Schöller Dondurma, Danone, Sabancı Holding, Mey Diageo, Doğtaş-Kelebek Mobilya ve McDonald's'ta sürdürdü. 2022'den bu yana Beymen bünyesinde bulunan yabancı markaların ve Beymen Collection, Academia, Beymen Club markalarının yönetimi, kurumsal iletişim ve itibar yönetimi, PR ve Etkinlikler, müşteri deneyimi ve büyüme, sürdürülebilirlik gibi iş alanlarındaki çalışmaları yönetiyor.
Emre Kurtoğlu - Teknosa - Dijital Ticaret ve Pazarlama GMY
Galatasaray Lisesi ve Galatasaray Üniversitesi İşletme mezunudur. 26 yıllık iş tecrübesi bulunmaktadır. Danone, Gıdasa, Kimberly Clark, Mavi, Terra Pizza gibi şirketlerde Satış, Pazarlama, Dijital, E-Ticaret ve Kategori alanlarında üst düzey görevlerde bulunmuştur. 2021'den itibaren Sabancı Holding bünyesindeki Teknosa'da kariyerine devam eden Kurtoğlu Pazarlama, CRM ve Online kanallardan sorumlu GMY olarak çalışmaktadır.
Enis Kurtoğlu - QNB Finansbank - Bireysel Bankacılık ve İşletme Bankacılığı GMY
1999'da Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. Sırasıyla Citibank Türkiye'de, Citibank Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Londra Merkez Ofisi'nde, Finansbank A.Ş.'de çeşitli üst düzey yöneticilik pozisyonlarında görev almıştır. 2014-2015'te Kitle Bankacılığı ve Direkt Satış Direktörü olarak görev yapmıştır. 2016'da GMY olarak atanarak, Bireysel ve Özel Bankacılık GMY olarak görev yapmıştır. 2022 itibariyle Bireysel Bankacılık ve İşletme Bankacılığı GMY olarak görevine devam etmektedir.
Esra Arslanbaş Kaynak - Otokoç Otomotiv - Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri
Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri. 8 ülkeden sorumlu. 20 yıllık deneyime sahip. Kariyeri boyunca E-ticaret, Dijital Platformlar, Müşteri Deneyimi, Omnichannel, KSS konularında birçok projeyi hayata geçirdi. İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri gönüllüsü; TOSFED Kadınlar Komisyonu, NewGen Community üyesidir.
Ezgi Yıldız Kefeli - Mercedes-Benz Otomobil - Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü
Kariyerine 2006'da Daimler AG/Evobus GmbH Stuttgart'ta başladı. 2008'de Mercedes-Benz Türk'e Uluslararası Satın Alma Hizmetleri Proje Yöneticisi, 2012'de Kurumsal İletişim Birim Müdürü, 2015'te CEO Asistanlığı, 2017'de ise Kurumsal İletişim Grup Müdürü oldu. 2020'den itibaren Mercedes-Benz Otomotiv bünyesinde Operasyon Ağı Geliştirme Grup Müdürü olarak görev yaptı. 2023'ten bu yana da Mercedes-Benz Otomobil Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü olarak görev yapıyor.
Görkem Dereli - Hepsiburada - Pazarlama Grup Direktörü
Kariyerine QNB Finansbank’ın Ödeme Sistemleri Pazarlama biriminde başlamıştır. Ardından Forte Consultancy Group’ta Yönetim Danışmanı olarak görev almış ve 7 ülkede 15’ten fazla şirkette Pazarlama ve Müşteri Değer Yönetimi odağında projeler yönetmiştir. Türkiye’ye döndüğünde sırasıyla Garanti BBVA ve Koç Holding bünyesinde Pazarlama ve Growth alanlarında uzmanlaşmasının ardından, Nisan 2021’de Hepsiburada’ya katılmıştır.
Gökçe Kunt - FLO Group - Pazarlama ve Büyüme GMY
2001'de İstanbul Üniversitesi İşletme Yönetimi mezunudur. Aynı üniversitede Pazar ve Pazar Araştırma yüksek lisans programını tamamladı. Pazarlama alanında yaklaşık 20 yıllık bir iş deneyimine sahiptir. Ülker'de Marka Müdür Yardımcısı ve Marka Müdürü görevinde bulunmuştur. Doğadan Gıda'da Pazarlama Direktörü pozisyonunda bulunan Kunt, Atasun Optik'te ve son olarak Danone Water'da Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlenmiştir. FLO Group'ta Pazarlama ve Büyüme GMY görevini devam ettirmektedir.
Gülizar Öcal Doğan - Kerevitaş - CMO
Suny New Paltz Üniversitesi'nde İşletme eğitimi mezunudur. İş hayatına çok uluslu reklam ajansı Leo Burnett de başladı. McDonalds, Milupa, Kelloggs, Sütaş'ta, Yıldız Holding'te görev aldı. 2022'den itibaren Kerevitaş'ın CMO'luğunu yapmaktadır. SuperFresh, Bizim Yağ ve Teremyağ gibi markaların da pazarlama faaliyetlerini ekipleri ile yönetmektedir. Reklam Verenler Derneği ve IAB yönetim kurulundadır.
Hüseyin Necdet Kalkan - Nestlé Türkiye - İçecekler İş Birimi Genel Müdürü
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. Aynı üniversitede MBA derecesi aldı. 2006'da Nestlé ailesine katıldı. 2015'te Nescafé Gold, Nescafé Classic ve Nestlé Coffeemate kategorilerinden sorumlu Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı. Ardından Nestlé Türkiye Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürlüğü görevini üstlendi. Temmuz 2020 itibarıyla Nestlé Türkiye İçecekler İş Birimi Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır.
Meltem Bakiler Şahin - Vodafone Türkiye - İcra Kurulu Başkan Yardımcısı
Vodafone Türkiye'ye 2017'de Kurumsal İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak katılmış, Vodafone'un şirketlerin dijital iş ortağı ve toplam çözüm sağlayıcısı olmasında liderlik etmiştir. 2021 itibarıyla Vodafone Türkiye Bireysel İş Biriminden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcılığını sürdürmektedir. Vodafone'un kişiselleştirilmiş ve müşteri deneyimine odaklı stratejisini bireysel müşterileri için dijital ve perakende kanallarından yönetmektedir.
Murat Çağrı Süzer - Garanti BBVA - Genel Müdür Yardımcısı
Kariyerine 2006'da satış ve ticari pazarlama yöneticiliğiyle başladı. 2017-2020'de BBVA Amerika Bireysel Bankacılıktan Sorumlu GMY, Nisan 2020 itibariyle Garanti BBVA Ödeme Sistemleri A.Ş Genel Müdürü oldu. Temmuz 2022'de Garanti BBVA Ödemeler ve İş Ortaklıkları GMY oldu. Ekim 2023'te Garanti BBVA Ödeme Sistemleri yönetimi ile beraber Garanti BBVA Müşteri Çözümleri ve Dijital Bankacılıktan Sor. GMY oldu.
Murat Çolakoğlu - L'Oréal Türkiye - Dijital ve Pazarlama Direktörü
Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümü mezunu. 2016'da Tüketici Ürünleri Bölümü'nde Kıdemli Dijital Proje Müdürü rolüyle L'Oréal Türkiye'ye katıldı. Sonrasında aynı bölümde 2019'da Dijital Müdürü, 2021'de ise Dijital Direktörü görevlerine terfi etti. Günümüzde kariyerine L'Oréal Ülke Kurumsal Dijital ve Pazarlama Direktörü olarak devam eden Çolakoğlu, ekibiyle birlikte teknoloji ile geleceğin şirketine dönüşme yolunda aynı zamanda geleceğin güzelliğini yaratmayı amaçlıyor.
Mustafa Kabakçı - Ülker - CMO
2022 yılında Ülker CMO'su olarak göreve başladığından beri, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini en doğru şekilde anlayıp doğru ürünlerle bu ihtiyaçları karşılama konusunda önemli pazarlama stratejileri belirledi. Kabakçı, 20 yıllık pazarlama kariyerinde çokuluslu şirketlerde edindiği tecrübe ve vizyonla Ülker markalarının pazardaki konumlarını daha da güçlendirmek için ekibiyle beraber çalışmalarını sürdürüyor.
Natali Kasap - Unilever - Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik ve Sağlık Kategorisi Ülke Lideri, YK Üyesi
Kariyerine 2010 yılında Mey İçki - Diageo'da pazarlama kategorisinde başladı. Unilever ailesine 2012 yılında Marka Müdür Yardımcısı olarak katılarak Clear, Omo, Magnum, Cornetto, Max, Cif olmak üzere birçok farklı kategori ve markaya liderlik etti. 1 Temmuz 2022 tarihinde Unilever'in küresel Compass organizasyon yapılanması doğrultusunda Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik ve Sağlık Kategorisi Lideri olarak atandı.
Nazım Erdoğan - sahibinden.com - CMO
İTÜ Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Aynı üniversiteden MBA derecesine sahiptir. Profesyonel kariyerine Aygaz'da başladı. Beko Elektronik ve Turkcell'de görev yaptı. TEB'de Dijital Bankacılıktan Sorumlu Müdür ve Direktör olarak çalıştı. CEPTETEB'in lansmanına liderlik eden ekipte yer aldı. Alfa Bank görevinin ardından BNP Paribas Cardif'te Pazarlama ve Dijitalden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi oldu 5,5 senedir sahibinden.com'da CMO'luk görevini yürütüyor.
Nilhan Gülbahçe - Şok Marketler - Pazarlama Direktörü & İcra Kurulu Üyesi
Perakende sektöründe 20 yılı aşan deneyime sahip. Ticari pazarlama, müşteri hizmetleri, marka yönetimi ve online ticaret konularını ağırlıklı olarak çalıştı. Müşteri iç görülerini odağa alan yaklaşımla şirketin dijitalleşme çalışmalarına katkı sağlamakla birlikte, marka ve pazarlama strateji ve uygulamalarının doğru zamanda hayata geçirilmesini sağlayarak şirketin iş sonuçlarının geliştirilmesinde önemli rol oynamakta.
Nilüfer Reisoğlu - Türk Tuborg - Pazarlama Başkan Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi
1991'de Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. Profesyonel çalışma hayatına aynı yıl Türk Tuborg'da başlamıştır. 1993 - 2008'de pazarlama departmanında çeşitli üst düzey yöneticilik rollerini üstlenmiştir. 2008-2009'da Pınar Grubu'nda görev yapmış, 2009'da tekrar Türk Tuborg A.Ş.'de çalışmaya başlamıştır. Halen Türk Tuborg A.Ş.'nin Pazarlama Başkan Yardımcılığı ve İcra Kurulu Üyeliği görevlerini yürütmeye devam etmektedir.
Nurçin Koçoğlu - Boyner Büyük Mağazacılık - Pazarlama ve Marka Yönetimi GMY
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden mezun oldu. Fransa'da yer alan Grenoble Ecole de Management Üniversitesi'nde “Dijital İş Yönetimi” yüksek lisans öğrenimini tamamladı. Farklı sektörlerin önde gelen şirketlerinde 25 yılı aşkın tecrübesi bulunuyor. 2020'de Boyner Büyük Mağazacılık ailesine Pazarlama ve Marka Yönetimi GMY olarak katıldı. Boyner'in omnichannel organizasyonunda uçtan uca pazarlama, marka yönetimi, müşteri deneyimi ve analitiği ve kurumsal iletişim fonksiyonlarının liderliğini yapıyor.
Onur Kırcı - Allianz Türkiye - Paz. ve Dijital Sigortalar GMY
Yıldız Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Yüksek lisansını Marmara Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladı. Çalışma hayatına 2002'de Citibank'ta Müşteri Temsilcisi olarak başladı. 2003'te katıldığı Allianz Türkiye bünyesinde yaklaşık 15 sene çeşitli pozisyonlarda çalıştı. 2018'de Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar GMY ve İcra Kurulu Üyesi olarak atandı. Görevde olduğu yaklaşık 6 yıl boyunca birçok ödül ve başarıya imza atan Kırcı, CMO'lara özel gelişim programı "Institutefor Real Growth”a Türkiye'den katılan ilk isim oldu.
Onur Yazgan - Çimsa - Beyaz Çimento ve Özel Ürünler Paz. ve Satış GMY
2005'te Galatasaray Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu. 2010'da Boğaziçi Üniversitesi'nde MBA programını tamamladı. İş hayatına 2006'da Unika Universal Kablo'da başladı. Akçansa'da ve Oyak Çimento'da çeşitli pozisyonlarda üst düzey yönetici olarak görev yaptı. 2019'da Çimsa Entegrasyon Yönetim Ofisi GMY görevine getirilmiştir. 2020'de Entegrasyon Yönetim Ofisi Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonuna ek olarak, Beyaz Çimento Pazarlama ve Satış GMY görevine atanmış ve halihazırda bu görevine devam etmektedir.
Özdeş Dönen Artak - McDonald's Türkiye - CMO
18 yılı aşkın iş deneyimi ile McDonald's, Diageo ve Deloitte gibi şirketlerde çalışmıştır. McDonald's Türkiye CMO'su olarak iş hayatına devam etmektedir. Yaklaşık 10 ülkede çok uluslu ekipler yönetmiştir. Marka yönetim, stratejik planlama, karlı büyüme, portfolyo yönetimi, inovasyon ve dijitalleşmede oldukça deneyimlidir.
Özkan Özyavuz - Shell & Turcas - CMO
Koç Üniversitesi İşletme Bölümü'nde lisans eğitimini tamamladı. Kariyerine 2008'de, Avea'da başladı. Telekom, Turkcell Platinum ve gnctrkcll'in pazarlama alanında etkin rol oynadı. 2017'de Mars Sportif'in tüm pazarlama faaliyetlerini yönetmeye başladı. 2020'de KFC Türkiye'de CMO rolünü üstlendi. KFC'nin, marka konumlandırması, pazarlama iletişimi, e-ticaret, gelir yönetimi ve dijitalleşme alanlarındaki dönüşümüne liderlik etti. 2023 itibarıyla Shell & Turcas Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlendi.
Selin Süzer - Yemeksepeti - CMO
Geleneksel ve dijital iş modellerinde edindiği deneyimle markaların yeniden konumlandırılmasında ve dönüşümünde başarılı sonuçlar elde etmiş bir pazarlama lideri olan Selin Süzer, stratejik düşünme yeteneğinin yanı sıra detaylara verdiği önem ve mükemmeliyete olan bağlılığı ile öne çıkmaktadır. Süzer, teknoloji, hızlı tüketim ürünleri (FMCG), perakende ve finansal hizmetler gibi farklı sektörlerde 15 yılı aşkın pazarlama deneyimine sahiptir.
Selvi Talipoğlu - Hopi - Pazarlama Direktörü
2006'da ODTÜ Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Kariyerine P&G Türkiye'de Pazarlama departmanında adım attı. 9 sene boyunca Orta/Doğu Avrupa ve Ortadoğu bölgelerini de kapsayan sorumluluklar alarak; marka yönetimi, medya ve iletişim planlama, dijital pazarlama alanlarında farklı marka ve kategorileri yönetti. Sonrasında Modanisa, Vodafone, Suwen, D&R / idefix şirketlerinde Pazarlama / E-ticaret direktörlüğü görevini yürüten Talipoğlu, kariyerine bir süre McKinsey&Company'de danışman olarak devam etti. 2023 itibarıyla Hopi Pazarlama Direktörü olarak çalışmaktadır.
Serkan Ülgen - Yapı Kredi - Genel Müdür Yardımcısı
Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden 1998'de mezun oldu. 2001 yılında Yapı Kredi'de Kredi Kartları Pazarlama ekibinde yönetici olarak başladığı görevine, 2018'den bu yana Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu üyesi olarak görevine devam ediyor.
Serpil Berkan - Mavi - CMO
Mavi'deki görevine 1997 yılında Halkla İlişkiler Müdürü olarak başladı. İlk 10 yıllık süreçte pazarlama iletişimini bütünsel bakış açısıyla yöneterek, Mavi'nin; jean odaklı moda markasına dönüşümünde ve en sevilen markalar arasında yer almasında etkin rol üstlendi. 2017'den bu yana CMO görevini yürütüyor. Halen CRM, reklam, görsel iletişim, PR, dijital pazarlama ve sürdürülebilirlik bölümlerinin yöneticiliğini yapıyor.
Sezgin Lüle - İş Bankası - Genel Müdür Yardımcısı
İş Bankası'nın Geleceğin Bankası olma vizyonu doğrultusunda, yalnızca finansal ihtiyaçları karşılamanın ötesine geçerek müşterilerin günlük ihtiyaçlarında hayatlarını kolaylaştıracak yenilikçi ürün ve hizmetlerle yanlarında olmak; müşterilerin değişen beklentilerine hızlı, esnek ve teknolojik çözümler sunmak, dijital teknolojileri tüm süreçlere entegre etmek ve yeni nesil teknolojileri uygulamak konularında üst yönetim desteği veren Lüle, bankanın girişimcilik ekosistemine verdiği desteği, ülkemiz ekonomisinde yaratılacak katma değer açısından öncelikli faaliyet alanlarından biri olarak değerlendiriyor.
Tolga Okan Tezbaşaran - Aksigorta - Genel Müdür Yardımcısı - Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi
Halk Yaşam Sigorta bünyesinde ve Yapı Kredi Emeklilik'te Bölge Müdürlüğü yaptı. Yapı Kredi Sigorta'da Bölge Müdürü ve Grup Başkanı olarak çalıştı. 2011'de Zurich Sigorta'da Bireysel ve Küçük İşletme Segment Grubu GMY ve YK Üyeliği görevlerini üstlendi. Aksigorta'ya 2016'da Bireysel Banka Sigortacılığı ve Sağlık GMY olarak başladı. 2023'ten beri Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi GMY.
Sinem Akgül Yılmaz - LC Waikiki - Müşteri İçgörüleri ve Pazarlama İletişimi GMY
Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldu. Öğreniminin son yılını Panthéon-Sorbonne Üniversitesi'nde aynı bölümde tamamladı. Bilgi Üniversitesi İşletme bölümünde yüksek lisans yaptı. Kariyerine ürün yöneticisi olarak başladı. Daha sonra Turkcell ve Akbank'ın Pazarlama ve İletişim departmanlarını yönetti. 5 yıl boyunca İGA İstanbul Havalimanı’nda görev aldı. 2023’te CEO Yardımcılığı pozisyonunda LC Waikiki’de göreve başladı. Ocak 2024 itibariyle markanın Müşteri İçgörüleri ve Pazarlama İletişimi GMY görevine getirildi.
Tolga Ünvan - MediaMarkt Türkiye - Pazarlama, Kurumsal İletişim ve E-Ticaret Direktörü
Koç Üniversitesi'nde Ekonomi bölümünden mezun oldu. Pazarlama alanındaki kariyerine Procter & Gamble'da (P&G) başladı. Henkel, Coca-Cola, Nestlé, Getir ve Zubizu gibi firmalarda görev aldı. 2023 itibarıyla MediaMarkt Türkiye ailesine katıldı. Onun liderliğinde, MediaMarkt Türkiye'nin pazardaki güçlü konumu daha da pekişiyor. Tolga Ünvan, hem deneyimi hem de yenilikçi bakış açısıyla MediaMarkt'ın geleceğine yön vermeye devam ediyor.
PEKİ BU SEÇİM NASIL YAPILDI?
DataExpert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen “En Etkin 50 CMO” Araştırması kapsamında, Türkiye’de açıklanan 500 listeleri, borsaya kote şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular baz alınarak 800’ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki repütasyonu yönlerinden araştırmaya dahil edilen 800’in üzerinde organizasyonun en üst düzey Pazarlama yöneticisine ulaşıldı. Adaylar belirlenirken, görev süresi 1 yıldan kısa olan ve araştırmada yer almak istemeyen CMO’lar kapsam dışı bırakıldı.
Adaylardan, performans ve iş deneyimlerine ek olarak; pazarlama fonksiyonunun geçirdiği değişim ve sürece nasıl adapte oldukları hakkında sorular soruldu. Temin edilen bilgiler, Danışma Kurulu tarafından analiz edildi. Danışma Kurulu’nun oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken Türkiye’nin En Etkin 50 Pazarlama Yöneticisi belirlendi.
CMO SUMMİT 2024
En Etkin 50 CMO Ödül Töreni, 17 Ekim’de Mandarin Oriental Bosphorus Otel’de Re-Imagining In The Age of AI ana temasıyla düzenlenecek CMO Summit 2024’te gerçekleşecek. Türkiye'nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak CMO Summit 2024'te çok sayıda üst düzey konuşmacı yer alıyor.