SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Influencer bir markanın başarısını etkiler mi?

Bir influencer'ın samimi olması güven oluşturmasına yardımcı oluyor. Bir fenomenin ücretli marka işbirliği seçimi, güveni ya artırır ya da bozabilir. Bir marka için de fenomenleri seçmek bir kampanyayı ya başarıya taşıyabilir ya da bozabilir...

|

ÇAĞDAŞ ERTUNA- Gönderiler, hikâyeler ve bloglar... Bu sayede takipçiler, içerik yaratıcıların hayatlarına yakından şahit oluyor. Sabah içtikleri kahveden yaptıkları spora, eş ve dostlarından gezdikleri yerlere, bir sosyal medya fenomeni ne kadar çok paylaşımda bulunursa, hedef kitlesi de o kadar telefon ekranının diğer tarafındaki kişiyi tanıyormuş gibi hissediyor. Böylece 'parasosyal' bir ilişki oluşuyor. Bir influencer'ın sosyal medya kariyerinde hangi aşamada olursa olsun samimi olması takipçileriyle bağlantı kurmasına ve güven oluşturmasına yardımcı oluyor. İlişkilendirilebilirlik, influencerların kendilerini arkadaş gibi hissetmesini sağlıyor. Bir araştırmaya göre tüketicilerin yaklaşık yüzde 75'i, içerik yaratıcılarının kişisel günlük yaşam hikâyeleri aracılığıyla ürün ve marka değerini özgün ve anlamlı bir şekilde aktarabilme becerisi nedeniyle içerik yaratıcısı videolarını izliyor. Influencer kavramı aslında sosyal kanıta dayanıyor. Sosyal kanıt, insanların başkalarının eylemlerine dayanarak seçimler yaptığı psikolojik bir olgu.

Sosyal medyanın ötesi

Bir arkadaşımızın, ailemizin veya meslektaşımızın övgü dolu tavsiyesi üzerine bir ürün satın almamız işte buna örnek. "Y kuşağının ve Z kuşağının yüzde 66'sı için, bir içerik yaratıcının tavsiyesine göre aktif olarak alışveriş yapmak, en yakın arkadaşlarının tavsiyesine uymakla eş anlamlı" deniliyor. Tavsiyenin daha etkili olması, başkaları tarafından saygı duyulan bir kişinin neyin en havalı olduğunu bilebileceği fikrinden kaynaklanıyor. Her şey aslında temelde ait olma arzumuza dayanıyor. Aynı şeyleri giyen veya aynı ürünleri satın alan insanlardan oluşan çevrimiçi bir sosyal çevrenin parçası olmak, çoğumuza onay duygusu veriyor. Bu, özellikle de takip ettiğimiz fenomenler platformlarda başarılı olunca daha da artıyor. Bir sosyal medya fenomeninin popülaritesi arttıkça, başından beri onu takip edenler, dijital arkadaşlarının başarısından dolayı gurur duyuyor. Aslında tüketicilerin bir kısmı içerik yaratıcısı içeriğini sosyal medyanın ötesinde, TV, mağazalar ve reklam panolarında görmek istiyor. İşte o yüzden artık TV reklamlarında da ünlüler ve influencerlar yer alıyor.

Uzun vadeli işbirliği

Bu platformlar arası entegrasyon, en sevdikleri fenomenin gelişimini izleyen izleyiciler tarafından olumlu karşılanıyor ve bu da işbirliğinin başarılı olmasını sağlıyor. Bir takipçi ile onu etkileyen kişi arasındaki ilişki sadık ve destekleyici olsa da, tamamen sarsılmaz değil tabii. Hiçbir şey, bir fenomenin orijinalliğini ve güvenilirliğini, kendisine tam olarak uymayan bir marka işbirliğinden daha hızlı kaybetmesine neden olamaz. Bir fenomenin ücretli marka işbirliği seçimi, çok çalıştığı güveni ya artırır ya da bozabilir. Aynı şekilde bir marka için de fenomenleri seçmek, çok çalışılmış bir kampanyayı ya başarıya taşıyabilir ya da bozabilir. Çünkü artık takipçiler, içerik yaratıcıların hangi marka işbirliklerinde samimi, hangilerinde gerçek dışı olduğunu hemen görebiliyor. İşte o yüzden tek seferlik işbirlikleri yerine uzun vadeli işbirliklerinin daha etkili olması şaşırtıcı değil.

© Copyright 2024

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.