Hedefe ulaştıran CV nasıl olmalı?
Meta ve Google’a kabul edilen Andrew Yeung hedefe ulaştıran CV’nin tam olarak nasıl hazırlanması gerektiği konusunda püf noktalarını paylaştı...
Mashable Türkiye- Yeni bir işe ihtiyacımız olduğunda, kurumlarla aramızda bağlantı kuran ilk şey CV’miz oluyor. Meta ve Google’a kabul edilen Andrew Yeung bu işin tam olarak nasıl yapılması gerektiğini gösteren kişilerden.... Peki Yeung’u diğer adaylardan ayıran neydi? CV’sinde püf noktalar var mıydı? Mashable Türkiye’nin BusinessInsider’dan aktardığı bu konuya biraz daha yakından bakalım.
Günümüzde LinkedIn, bir işe girmek için en önemli platformlardan. Buna rağmen CV, hâlâ gerekli olan standart belge olma özelliğini sürdürüyor.
Andrew Yeung, çoğu kişiden farklı olarak, CV hazırlarken asıl motivasyonunun mükemmel bir eğitim ve iş hayatı geçmişi değil, ‘kendisini satmak’ olduğunu söylüyor. Biraz daha açacak olursak, şirketlere kendisini işe almaları için onlara çoğu kişiden farklı bilgiler sunarak bir nevi kendisini ‘cazip’ bir aday konumuna getiriyor. Yeung’un Google, Meta, Amazon, Uber ve Spotify gibi teknoloji devlerinin işe alım süreçlerinde finale kalan, Google ve Meta’dan aynı anda iş teklifi almasını sağlayan CV nasıldı? Hazırladığı CV ile ilgili aşama aşama önemli bilgiler paylaşan Yeung’un, CV’sini dikkate değer kılmak için takip ettiği adımlar sırasıyla şöyle:
Temel bilgilerde uzmanlaşın: Yeung, bir CV hazırlarken önce basit fakat temel olan detayların atlanmaması gerektiğini söylüyor. Örneğin CV’nizi tek sayfalık, siyah-beyaz bir PDF haline getirip başlığında isminizi ön plana çıkarmanız, yeteneklerinizi madde madde sıralayıp bunun için madde sıralama işaretinden faydalanmanız gerektiğini belirtiyor. Tabii CV’nizde yazım hatasının da olmaması gerekiyor.
Bunun dışında LinkedIn profilinizi muhakkak CV’nize ekleyin. Eğer varsa internet sitenizi de ön plana çıkarın ve genel hatlarıyla CV’nizin görünümünün ilgi çekici göründüğünden emin olun. Bu temel bilgilerden yoksun olduktan sonra CV’nizin pek de bir esprisi kalmayacak.
Lider yönünüzü ön plana çıkarın: Herkesin yaptığı hatalardan kaçının ve basit görev tanımları yerine aldığınız sorumluluklardan ve bunları hangi yetkinlikte uyguladığınızdan bahsedin. Örneğin erkek giyim sektöründe çalıştığınızı varsayalım ve aldığınız görevlerle ilgili önemli nüansları ön plana çıkarmayı hedeflediğinizi düşünelim. Yeung, şöyle bir yaklaşımın (her birinde ne kadar iyi olduğunu maddelerin başına ekleyerek), iş başvurusunda bulunduğunuz şirketin ilgisini çekme yolunda kesinlikle işe yarayacağını düşünüyor:
Ortalama: Erkek giyim kategorisi için yeni distribütörlere ulaşmaktan sorumluydum.
İyi: Yeni bir işe sıcak bakmayan distribütörlere ulaşıp onları sisteme dahil ederek erkek giyim kategorisinde satışları artırdım.
Çok iyi: 15 yeni distribütöre ulaşıp her birini yüzde 85’lik bir kapanış oranıyla platforma dahil ederek erkek giyim kategorisindeki satışlarımızı yıllık 10 milyon dolar artırdım.
Kavramları basitleştirin: İşe alım uzmanları, doğal olarak önceki işlerinizde ne gibi deneyimlere sahip oldukları konusunda çok az bilgiye sahip olacak. Özel bir proje üzerinde çalıştıysanız, bu projeye ait teknik kavramları veya kısaltmaları detaylandırmalısınız. Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse:
Spesifik bir açıklama: X şirketine ait GBM FY24 CX girişimini 5.000 EG müşterisi için hizmete aldık ve NPS’imizi yüzde 15, ICSAT’ımızı yüzde 15 artırırken potansiyel müşteri kaybını yüzde 20 azalttık.
Daha basit anlaşılacak bir açıklama: X şirketinin küresel ticari pazarlama hedefimizi gerçekleştirmek için 5.000 kurumsal müşteriye yönelik müşteri deneyimi girişimini başlattık. Sonrasında NPS’mizi (NPS, bir firmanın müşteri ilişkilerindeki sadakati ölçmede kullandığı bir yönetim aracı) yüzde 15, iç müşteri memnuniyeti ölçümlerimizi yüzde 15 artırdık. Müşteri kaybımızı ise yüzde 20 azalttık.
Gördüğünüz üzere basitçe anlaşılması için yapılan bir sonraki açıklama, çok daha anlaşılır düzeyde. Bu da yaptığınız işle ilgili elde ettiğiniz sonuçların daha net anlaşılabilmesinin önünü açıyor.
Mümkün olduğu kadar sayısal verilerden bahsedin: Yeung, profesyonelce hazırlanmış bir CV’yi bir aceminin CV’sinden ayırmanın en kolay yolunun sayısal verilere ne kadar yer verildiğiyle mümkün olabileceğini söylüyor. Acemi olan kişilerin genelde sayısal verilerden bahsetme detayını pas geçtiğini söyleyen Yeung, profesyonel olanlarınsa yaptıkları her şeyin etkisinin ölçülmesi için rakamların ne kadar önemli olduğunun bilincinde olduğunu söylüyor. Bu yaklaşım, bir ölçüm yapmanın öneminin farkında olmanız dışında muhakeme ve eleştirel düşünme gibi yetileri de barındırdığınızı gösterir. Bunun için de analitik yeteneklerinizle birlikte Excel bilginizi bir araya getirip bazı sayısal veriler sunun. Bu yaklaşımınız, işe alım uzmanlarının kesinlikle dikkatini çekecek.