‘Çoklu kanal stratejisine yatırımımızı artıracağız’
Türkiye’de 30’uncu yılını kutlamaya hazırlanan CarrefourSA, bir yandan mağaza ve bayilik yatırımları yaparken diğer taraftan e-ticaret kanallarını güçlendiriyor.
CarrefourSA Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burçin Çelik, 2023 ve sonrasında çoklu kanal stratejisine daha çok yatırım yapacaklarını ve iş ortağı portföyüne daha farklı pazar yeri uygulamalarını entegre edeceklerini söylerken, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik projelerine de desteklerinin devam edeceklerini vurguladı. Avrupa’nın lider, dünyanın en büyük ikinci perakende zinciri Carrefour Grubu ile Türkiye’nin en köklü topluluklarından Sabancı Holding ortaklığında kurulan CarrefourSA, 2023 yılında Türkiye’de 30. yılını kutlamaya hazırlanıyor
E-ticaret hacmi büyüyor
‘Doğrusu’ söylemi ve ‘Yeni Nesil Market’ vizyonuyla sektörde oyun kurucu görevini üstlenen şirket, müşterilerine en rahat ve konforlu alışveriş deneyimini sağlamak üzere bir yandan e-ticaret kanallarını güçlendirirken, diğer yandan mağaza ve bayiliklerine yatırım yapmayı sürdürüyor. Türkiye’de 43 ilde 850’den fazla mağazası ve 11 binden fazla çalışanıyla yılda 160 milyon müşteriyi mağazalarında ağırlayan CarrefourSA ‘Yaşam İçin Doğrusu’ adına sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk projelerinde de çalışmalarına devam ediyor. 2023 ve sonrasında çoklu kanal stratejisine daha çok yatırım yapacaklarını ve iş ortağı portföyüne daha farklı pazar yeri uygulamalarını entegre edeceklerini söyleyen CarrefourSA Tedarik Zinciri, E-Ticaret, CRM ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burçin Çelik, erişilebilirlik kadar dijital dönüşüm ve CRM alanına yaptıkları yatırımları da çok önemsediklerinin altını çizerken, marketlerdeki alışveriş deneyimini daha kolay bir hale getirebilen hızlı kasa, temassız ödeme sistemleri, Alo Sipariş gibi uygulamaları yaygınlaştırdıklarından da bahsediyor. CarrefourSA’nın gücünü insan kaynağından alan bir şirket olduğunun da altını çizen Çelik, “Hem fiziksel hem de online kanallarımızda müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak doğru ekipleri kuruyor ve doğru iletişim kanallarını kullanıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz 360 derece pazarlama ve iletişim çalışmalarıyla birlikte 2022 yılının ekim ayına kadar 1.8 milyon yeni müşteri kazandık. E-ticaret kanallarımızda ise 2021 yılının ekim ayına göre 316 bin yeni müşteri online alışverişleri için CarrefourSA’yı tercih etti. Bugün itibarıyla kartlı müşteri sayımız ise 8.5 milyona ulaştı. Bu da alışverişlerin yüzde 70’inin kartlı alışverişlerle yapıldığını gösteriyor” diyor. 30’uncu yaşlarını kutlayacakları 2023’ün pazarlama ve iletişim çalışmalarına hız ve ivme kattıkları bir yıl olacağını aktaran Çelik, odaklarında ise sadece ticari başarılar ve klasik reklam çalışmalarının yer almadığını, çevresel ve toplumsal duyarlılıkla hayata geçirdikleri uygulamalar ve sosyal şirket olma vizyonuyla hayata geçirecekleri sürdürülebilirlik çalışmalarına da ağırlık vereceklerini ifade ediyor. “Odağımızda yer alan sürdürülebilirlik kavramını ise sadece çevreye verdiğimiz zararı minimuma indirgemekle sınırlandırmıyoruz” diyen Çelik, sözlerine şu şekilde devam ediyor: “Kalkınmanın temel taşlarından olan toplumsal cinsiyet eşitliği için çalışmalarımız devam ediyor. Bugün itibarıyla CarrefourSA’nın 11 bini aşkın çalışanı içerisinde kadın çalışanlarımızın oranı yüzde 40. Ayrıca İcra Kurulumuzun da yarısı kadın yöneticilerimizden oluşuyor. Kadın - erkek dağılım dengesinin şirketimize kattığı değerin farkındayız ve kadın istihdamını artırmak için çalışıyoruz. Kadının Gücü CarrefourSA’nın Gücü çatısı altında ‘Geleceğin Kadın Kasap/Balık Reyon Görevlisi’, ‘Güçlü Kadın Mağazalar’, ‘Yeniden Kariyerim CarrefourSA’da’, ‘Türkiye Down Sendromu Derneği +1 Mutluluk’ ve ‘Esnek Çalışma Modeli’ projeleriyle tüm ekosistemimizin merkezinde de kadınları destekliyoruz.”
Kadın üreticilere büyük destek
“Türkiye’nin dört bir yanındaki girişimcileri desteklemek amacıyla yola çıktığımız bayilik sistemimizde de bulunan 170 bayimizin 25’i kadınların yönetiminde” diyen Burçin Çelik şu bilgileri paylaştı: “Öz markalı ürünlerimizde de kadın üreticilerimizi destekliyor ve ürünlerini raflarımıza taşıyoruz. Her yıl 8 Mart’ta kadın üreticilerden oluşan iş ortaklarımızla İstinye’deki hipermarketimizde Kadın Üreticiler Pazarı etkinliği düzenliyoruz. Heybeliada’da kadınlar tarafından el emeği ile üretilen alışveriş filelerini de marketlerimizde satışa sunuyor ve elde edilen geliri kadınlar için ekonomik bir desteğe dönüştürüyoruz. Farklı STK’lar ile iş birlikleri hayata geçiriyoruz. 2015’ten beri HayKonfed ile birlikte hayata geçirdiğimiz ‘Dosta Hareketi’ projesi kapsamında sokak hayvanları için mama desteğimiz devam ediyor. Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda okuyan öğrencilerin tasarladığı çantaların satışından elde edilen gelirle öğrencilerin eğitimine destek oluyoruz. 2015 yılından beri UNICEF ile de çeşitli projelerde iş birliği içerisindeyiz. 20 Kasım Dünya Çocuk Günü’nde çocukların haklarını öğrenmeleri için mağazalarımızda boyama kitapları dağıtarak eğlenceli şekilde haklarını öğrenmelerini sağladık. Ayrıca bu kitabı online ortamda herkesin erişimine açtık. Sabancı Holding tarafından 2021'de başlatılan Cumhuriyet Seferberliği kapsamında da CEO’muz Kutay Kartallıoğlu öncülüğünde çalışanlarımızla birlikte yine sahadaydık. Gıda Kurtarma Derneği ile Gemlik ve İzmir’de 10 ton gıdayı kurtararak ihtiyaç sahiplerine ulaştırırken, ÇEVKO Vakfı iş birliği ile düzenlediğimiz çevre temizliği etkinliğinde 1 ton atığı geri dönüşüme kazandırdık.”
‘Ödüller büyük bir motivasyon kaynağı’
‘Doğrusu CarrefourSA’da’ gibi iddialı ve öncü bir sloganı kullanan şirket, geçtiğimiz dönemde bunun iletişimini de en az onun kadar güçlü yaptı. Bu doğrultuda şirket, 2022 yılının ekim ayına kadar olan süreçte pazarlama ve iletişim alanında pek çok ödül aldı. Kadın Dostu Markalar 2022 Farkındalık Ödülleri, Şikayetvar.com A.C.E Awards, Sales & Service World Awards, Stevie International Business Awards, 2022 Küresel İş Mükemmelliği Ödülleri ve en son Kristal Elma’da 7 farklı kategoride alınan ödüller bunlardan bazıları. Burçin Çelik, perakende, iş dünyası, müşteri deneyimi ve kadın gücüne değer katan çalışmalarıyla layık görüldükleri bu ödüllerin hem çalışanlar hem de kendileri için büyük bir motivasyon kaynağı olduğunun altını çiziyor.