SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

2022’de şirketlerin ajandasında ne var?

İş dünyasının önde gelen yöneticileri, DataExpert katkılarıyla BMI Business School tarafından yürütülen ve finans, pazarlama ve insan kaynakları alanlarını kapsayan araştırmada, şirketlerinin 2022’de odaklanacağı öncelikli alanları değerlendirdi. Yöneticilerin öncelik sıralaması, çalışma alanlarına ve sektörlerine göre farklılık gösterdi.

|

AYLİN RANA AYDİN

Araştırmada 3500 üzeri C-Level şirket yöneticisine “2022 ajandanızda önem açısından ilk 3 sıradaki başlıklar neler?” sorusu yöneltildi. Finans yöneticilerinin öncelik sıralamasında ‘dijital dönüşüm’ açık ara öne çıkarken, insan kaynakları yöneticileri arasında ise ‘esnek çalışma modelleri kapsamında çalışan deneyimi adaptasyonu’ sayıca üstün bir farkla ilk sırayı aldı. Pazarlama yöneticilerinin tercihinde ise her iki başlık da hemen hemen aynı önem sırasına sahip olarak ilk sırayı aldı.

Öncelikler farklı farklı

Finans ve pazarlama yöneticileri için ikinci öncelik ‘sürdürülebilirlik’ konusu olurken, insan kaynakları yöneticileri, ‘iş gücü ve yetenek dönüşümü’ başlığını daha önemli buldu. Yöneticilerin şirket odaklarını ve yönetim önceliklerini değerlendirerek yanıtladıkları araştırmada üçüncü öncelik, finans alanında ‘şirket kârlılığı ve EBITDA değerleri’ olarak belirlenirken, İK alanında ise ‘çalışan bağlılığı’ oldu. Pazarlama alanı gelecek odaklı bir yönelim gösterdi ve üçüncü öncelik ‘yeni iş modellerinin oluşturulması’ oldu.

FİNANS

1. Dijital dönüşüm

2. Sürdürülebilirlik

3. Şirket kârlılığı, EBITDA değerleri

İNSAN KAYNAKLARI

1. Esnek çalışma modelleri kapsamında çalışan deneyimi adaptasyonu

2. İş gücü ve yetenek dönüşümü

3. Çalışan bağlılığı

PAZARLAMA

1. Dijital dönüşüm ve esnek çalışma modelleri kapsamında çalışan deneyimi adaptasyonu (eşit)

2. Sürdürülebilirlik

3. Yeni iş modellerinin oluşturulması

Dijitalleşmeyle hız ve çeviklik

-SOCAR Türkiye Rafineri ve Petrokimya İş Birimi Mali İşler Başkan Yardımcısı Elchin Ibadov:

“Dijitalleşme süreçlerimizi hızlandırmayı ve altyapımızı yenilikçi dijital çözümlere entegre etmeyi önemsiyoruz. Dijitalleşme, dünyayı ve tüm iş yapış şekillerini belirlemede yıkıcı bir etkiye sahip. Verimli ve sürdürülebilir üretim için katma değer alanımızı genişleten dijitalleşme çalışmalarımızda, yeni anlaşmamızla sahip olacağımız altyapı desteğiyle SOCAR’ı dönüşüm yolunda daha güçlü bir konumda tutacağız. Dijitalleşme yatırımlarımızla faaliyetlerimiz büyük bir hız ve çeviklik kazanacak, dünyanın yarınlarına artı değer ve ekonomik fayda sağlayabileceğiz.”

Denge için konfor alanı

-P&G Türkiye-Kafkasya ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Onur Yaprak

“P&G olarak sürdürülebilir bir büyüme için çalışanlarımızın mutluluğu ve genel iyilik hallerinin korunmasının çok önemli olduğunu düşünüyoruz. P&G’lilerin hem iş hem de özel hayatlarında denge kurabilmelerini sağlamak, konfor alanlarını oluşturabilmek bizim için çok değerli. Bu aynı zamanda şirketimizin ticari sürdürülebilirliği açısından da önem arz ediyor. Çalışanlarımız en önemli değerlerimiz, bu sebeple onların sağlığı, konforu ve mutluluğu bizim için her zaman en başta geliyor. Dijital dönüşümle birlikte esnek çalışmada çalışanlarımızın adaptasyonu çok önemli. Bunların yanı sıra çalışan verimliliği ve iş verimliliği hedefleri için sürdürülebilirlik ve yeni iş modellerinin oluşturulması da ayrıca önemli...”

Tükenmişlik sendromu

-Kale Holding İnsan Kaynakları Direktörü Selda Seçkinler Oba:

“Çalışan deneyimi, tüm kurumların kucağındaki en sıcak konulardan bir tanesi. Riskleri çok yakın takip etmek ve çevik davranarak doğru kararlar alıp zamanında hayata geçirmek çok daha kritik bir hal aldı. 2022 yılı için en büyük risk bence tükenmişlik sendromu. Çok fazla stres ve uyaranın olduğu, birbirinden farklı problemlerle boğuşan çalışanlar için pozitif bir iklim yaratmak ve içsel motivasyonlarını yukarıda tutmak giderek zorlaşıyor.”

Başarı sadece ciro ve kâr değil

-Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı:

“Bir şirketin başarısı artık sadece cirosu ya da kârıyla ölçülmüyor. İnsan odaklı ve çevik çalışma yetkinliğine sahip, bulunduğu topluma değer katan, dünyamızın sürdürülebilirliği yolunda sorumluluk alan şirketler daha başarılı kabul ediliyor ve itibarı artıyor.

Özellikle sigorta sektörü gibi bireye doğrudan dokunan ve yapılan işin toplumsal etkisinin yüksek olduğu bir sektörde; müşteri ile her an iletişimde olmak, onların değişen ihtiyaç ve alışkanlıklarına hızlı çözümler üretmek şirketleri rekabette öne çıkarıyor.”

© Copyright 2024

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.