Türkiye pazarında iki kat büyüyecek
ThyssenKrupp Materials Turkey, Türkiye pazarında hızla büyüyor.
Alman ThyssenKrupp Materials International’ın Türkiye’deki şirketi ThyssenKrupp Materials Turkey, yapılacak yeni yatırımlarla Türkiye pazarında iki kat büyüyecek. Gebze OSB’deki tesislerine 2 milyon Euro’luk kapasite artırım yatırımı yapan şirket, 2017 yılında karbon çelik işleme tesisi kurarak Türkiye’de endüstrinin tedarik merkezi olmayı hedefliyor.
Paslanmaz ve Karbon çelikler başta olmak üzere, Aluminyumdan Plastiğe kadar endüstrinin tüm ihtiyaçlarına yönelik ürünleri ile yıllık 13,7 milyar Euro ciroya ve 30 bin çalışana sahip ThyssenKrupp Materials International’ın Türkiye’deki yapılanması olan ThyssenKrupp Materials Turkey, Türkiye pazarında hızla büyüyor. 1997 yılından bu yana faaliyette olduğu Türkiye pazarında geçtiğimiz yıl 55 milyon Euro ciro yapan şirket önümüzdeki üç yıl içinde yeni yatırımlarla büyümeyi planlıyor.
ThyssenKrupp Materials Turkey CEO’su Haluk Bayraktar, 27 bin ton paslanmaz çelik işleyerek geçtiğimiz yıl 55 milyon Euro ciro yapan ThyssenKrupp Materials Turkey’in 2017’de yapılması planlanan karbon çeliği yatırımı ile cirosunu iki katına çıkarmayı planladığını söylüyor.
Thyssenkrupp’un Türkiye’yi büyümede öncelikli ülkeler arasına alıp 2013 sonunda ThyssenKrupp Holding’in Türkiye Bölgesel Ofisi’ni kurduğuna dikkat çeken Bayraktar, “ThyssenKrupp Materials Turkey, 2 milyon Euro’luk kapasite artırım ve yeni ürüne yönelik yatırımının meyvelerini bu yıl toplayıp yüzde 20 büyüyecek. Karbon çeliği işlemek üzere fabrika yatırımı yapıp ciromuzu 110 milyon Euro’ya çıkarmayı hedefliyoruz” diyor.
Gebze OSB’deki tesise yatırım
Şirketin Gebze OSB’de 30 bin m2 açık, 20 bin m2 kapalı alana sahip fabrikasında 2014 yılına kadar sadece yassı paslanmaz çelik işleyen şirketin, yıllık 36 bin ton olan üretim kapasitesini makine yatırımı ile 50 bin tona çıkarmak mümkün. Haluk Bayraktar, 2014 başında yapılan 2 milyon Euro’luk yatırım kapsamında; yassı paslanmaz çelik işleme kapasitesini yüzde 30 artırdıklarını, yassı paslanmaz çeliğe geçtiğimiz yıl boru profili, bu yıl da devreye alınacak alüminyumu ekleyip yüzde 20 oranında büyüyeceklerini söylüyor.
2014 yılında cirolarının yüzde 5’inin Kuzey Afrika ülkeleri ile Doğu Avrupa’ya yapılan ihracattan geldiğini belirten Bayraktar, ürün çeşitliliğinin artması ile bu yıl toplam satışın yüzde 20’sinin ihracattan geleceğini vurguluyor.
Türkiye’de olmayan konsept
ThyssenKrupp Materials Turkey’in Avrupa’da ve dünyanın çeşitli ülkelerinde örnekleri olan ‘tek elden tedarik’ merkezi yatırımını Türkiye’de hayata geçireceğini söyleyen Haluk Bayraktar, bu yatırım ile birlikte grubun plastikten çeliğe farklı yelpazede 150 bin çeşitten oluşan ürününü endüstriyel müşterilerine kolay ve hesaplı şekilde tedarik etme fırsatı sağlayacaklarını vurguluyor. Yeni sistem ile satışa sunulacak ürünlerin bir kısmının yapılacak yatırımlarla Türkiye’de üretilmesi planlanırken, üretimi yapılmayacak ürünlerin de grubun Almanya da var olan tesislerinden temin edilmesi planlanıyor.