Dev İhalede Ertelemeye Gidildi
Boğaziçi’nin silüetini değiştirecek ihalede ertelemeye gidildi
|
Eğik olan askı halatların dikey hale getirileceği Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarımı ve yapısal takviyesi için daha önce 5 Eylül olarak açıklanan ihale tarihi 25 Eylül’e ertelendi.
İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olacak. İhaleye teklif verecekler, ihale dokümanını 1.200 lira karşılığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nden satın alacak. İstekliler tekliflerini, anahtar teslimi götürü bedel üzerinden verecek. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle anahtar teslimi götürü bedel sözleşme imzalanacak. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecek.
236 halat yenilenecek
Boğaziçi Köprüsü’nün hizmete girişinin 40. yılı dolayısıyla yapılacak ağır bakım çalışmaları, ihale sonrası başlayacak. Köprüdeki büyük bakım, onarım, yapısal takviye ve askı halat değişimi çalışmaları 2014’te tamamlanacak. Söz konusu çalışmalar kapsamında 236 halat değiştirilecek.
1973 yılında hizmete giren Boğaziçi Köprüsü’nün bakım çalışmalarında dünyada kullanılan en ileri teknoloji ürünleri kullanılacak. 40. yıl bakım çalışmalarının ardından köprünün en az 40 yıl daha hizmet vermesi bekleniyor.
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki ana halatlara ve ankraj bloklarına, Japonya’da da kullanılan son teknoloji ürünü nem alma sistemi kurulacak. Sistemle kuru hava verilecek halatların çürümesi önlenecek.
Gündüz trafiğe açık
Bakım ve onarım çalışmaları sırasında zorunlu haller dışında gündüz saatlerinde Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapatılmayacak. Askı halatların değişimi sırasında trafiğin tamamı kapatılmayacak.
Kabloların tabliye bağlantıları sırasında, trafiğin en aza indiği gece saatlerinde kenardaki birer şerit kapatılarak bu çalışmalar yapılacak.
Köprünün askı halatlar tarafındaki kenar şeritleri ise 22.00 ile 06.00 saatleri arasında trafiğe kapatılacak.
Asfalt Amerika’dan gelecek
En son 1991 yılında değiştirilen köprü üzerindeki asfalt yenilemesi de yapılacak. Köprünün asfaltında düşük penatrasyonlu gölden çıkarılan kaya asfaltı kullanılacak. Söz konusu asfalt, Amerika’da küçük bir devlet olan Trinidad Tabogo’dan geliyor. Bütün dünyaya buradan pazarlanıyor. Petrol ürünü bir asfalt değil. Göl asfaltı yani gölde tabii olarak bulunan bir asfalt. Bu asfalt ile normal yollarda kullanılan asfalt karıştırılarak sert, yüksek mukavemetli ve 4 santimetre kalındığında mastik asfalt uygulaması yapılacak