Cinemasco ekibi bu defa Banker Bilo filmindeki hatayı keşfediyorlar. Filmin final sahnesindeki koltuğun yer değiştirmesi gözlerden kaçmadı. Yeşiçam'ın efsane dizilerinden 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı. Yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı başrolünde Cüneyt Arkın'ın rol aldığı 1973 yılında yayınlanan 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı. Seyyit Battal’ın Bizanslıların elinden babası Battal Gazi’yi kurtarma serüvenini konu alan filmde; Cüneyt Arkın (Seyyit Battal) babasını kurtarmak için yedi ayrı şövalyede bulunan zindanlarının anahtarlarını toplamaya çalışır. Şövalyeleri tek tek öldüren Seyyit Battal, şövalye Boğa Anton (Sönmez Yıkılmaz) ile ormanda geziye çıkar. Seyyit Battal planladığı gibi Boğa Anton'u öldürür ve anahtarı alır. Filmin dikkat çeken detayı ise Boğa Anton'un Seyit Battal ile dövüştüğü sırada bıyıklarının bir kısalması bir uzamasıdır. Saraydan çıkarken ve at üzerindeyken uzun olan bıyıklar dövüş sahnelerinde kısalır. Ama efsane filmdeki tek hata bu değil. Yine aynı sahnede Boğa Anton'un attan düştüğü sırada iki kolunda bulunan bileklerden biri yere düşüyor. Filmin devam sahnesinde ise bileklikler yeniden kolunda görünüyor. Bu hata dövüş sahneleri boyunca dikkatli izleyicilerin gözüne çarpıyor. 'Umudumuz Şaban' filminde Mardinli Arif'in yere gelişi güzel attığı tabancalar, diğer sahnede Ringo Şaban'ın alması için yerde düzgün bir şekilde hazırlanmış. 1979 yapımı 'Umudumuz Şaban' filminde kahvehanede çalışan Ringo Şaban müşteriye ayran gönderirken patronun yüzüne ayran fırlatır. Patronun yüzüne gelmesi gereken ayran, bir set çalışanı tarafından yakından dökülür. Set çalışanının eli kameraya yansıyor. O çekim hatası kameraya böyle yansımış. Yönetmen ve yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı 1984 yapımı 'Postacı' filminde, postacı Adem rolündeki usta oyuncu Kemal Sunal bakkala girdiğinde kapalı olan bisküvi kutuları kamera açısı değişikliği sonrası birden açık oluyor. Postacı Adem'in yemesi için açılan kutu, sahne başında kapalı olarak konulmuş. Yine Postacı filminde, Postacı Adem'in sevgilisi Sevtap'ın Adem'in evine kaçması sonrası ailesinin polis eşliğinde evi basması sahnesinde gece gündüz zamanlama hatası kameraya yansıyor. Evin içinde camlardan dışarısı aydınlık görünürken, dış çekimde gece (sabah karşı) olarak görünüyor. Senaryo yazarlığı ve yönetmenliğini Osman F. Seden'in üstlendiği, 1978 yapımı 'Yüz Numaralı Adam' filmindeki hata fark edildi. Reklam sözleşmesi imzalanıp basın duyurusu yapılması sahnesinde eve gazeteci ve televizyoncular gelmiştir. Usta oyuncu Kemal Sunal, Şaban rolünde babasıyla konuşurken arkada fotoğraf çeken bıyıklı gazeteci fotoğraf makinesinin lens koruma kapağını çıkarmadan fotoğraf çekmektedir. Ayrıca Kemal Sunal'ın berber dükkanında çalıştığı sahnede film çekimini izleyen insanlar kamera açısına girerler. Başrolünü Kemal Sunal'ın oynadığı 1985 yapımı 'Katma Değer Şaban' isimli filmde peşi sıra olan sahneler arasında Şaban'ın saçlarındaki boya yok oluyor. Şaban ile karşılaşma sahnesi ve sokağa gelme sahnesinde boyalı olan saçlar eve girince boyasız (siyah renkli) oluyor. İşte yıllarca izlediğimiz efsane filmlerdeki o hatalar... Kaynak: Cinemasco ?1981 yapımı Hababam Sınıfı Güle Güle filminde Badi Ekrem'in fotoğrafının olduğu çerçevenin fotoğrafı kırılmışken, sonraki sahnede kırılmamış olarak duruyor. İşte sosyal medyada dikkatli izleyicilerin gözünden kaçmayan o hata böyle paylaşıldı. Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1973 yapımı 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filminde yapılan hata yıllar sonra fark edildi. Filmin bir sahnesinde Cüneyt Arkın'ın elindeki kılıçtan kameraman ve yardımcısının görüntüsü yansıyor. Unutulmazlar arasında yer alan 'Çöpçüler Kralı' filminde Ayşen Gruda, terliğini cama atmadan önce camın çatlak olduğu görülüyor. Bu sahnede terlik camı kırmazsa diye düşünülerek, cam önceden çatlatılarak zayıflatılmış. 1974 yapımı 'Mirasyediler' filminde sahneler arasında tezgahın üzerindeki kumaşlar ve müşteri birden yok oluyor. 1975 yapımı 'Ateş Böceği' filminde sahneler arasında Necla Nazır'ın gömleğinin değiştiği görülüyor. İzmir'de çekilen filmdeki bu görüntüler sahneler arasında devamlılık hatası olarak nitelendiriliyor. Necla Nazır'ın üzerindeki beyaz renkli gömlek, Tarık Akan'ın kovalama sahnesi sonrasında mavi renkli olarak görülüyor. Natuk Baytan’ın yönettiği Savulun Battal Gazi Geliyor filminde, Cüneyt Arkın’ı tutan çelik ip net bir şekilde görülüyor. Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1971 yapımı 'Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri' filminin bir sahnesinde arka planda bir araç kadraja giriyor. Otomobillerin icat olmadığı 'Sırp krallığı ve Türkler arasındaki savaş' yıllarındaki hikayeyi anlatan filmde bir aracın görünmesi dikkat çekiyor. Neşeli Günler filminde turşu dükkanında geçen sahnede turşu kavanozlarının arasında bir set çalışanının eli görünüyor. İyi Aile Çocuğu filminde bir set çalışanı kadraja giriyor. Yönetmenliğini Osman Seden'in yaptığı 1978 yapımı İyi Aile Çocuğu filmi Kemal Sunal'ın iki karaktere birden hayat verdiği güzel bir film. Bu filmin soygun sahnesinde Kemal Sunal, adamları kasaya kilitlerken kapı geri açılmasın diye tutan bir el kadraja giriyor. Hababam Sınıfı Tatilde filminde, sınıfta sahneler arasında kapalı olan perdeler açılıyor, zaman gece ve gündüz olarak değişiyor. Hababam sınıfının erkek örencileri kızlardan özür dilerken arka tarafta bulunan pencerelerden zamanın gece olduğu görülüyor. Konuşma sonrasında sınıfa öğretmenin girmesi sahnesinde ise zamanın gündüz olduğu görülüyor. Hababam Sınıfı Tatilde filminde, muhtemelen gece yapılan çekimler, ertesi sabah devam edince böyle bir durum ortaya çıkmış. 1976 yapımı Gülşah Küçük Anne filminde Ayşen Gruda eve girdiği zaman arka aynadan yansıyan kameraman kadraja giriyor. İşte yıllar önce çekilen o filmdeki hata... Senaristliğini ve yönetmenliğini Natuk Baytan'ın üstlendiği 1981 yapımı 'Üç Kağıtçı' filmindeki hata 36 yıl sonra fark edildi. Başrolünü Kemal Sunal'ın üstlendiği filmin bir sahnesinde kadın oyuncunun kıyafeti saniyeler içinde tepeden tırnağa değişiyor. Tarkan Viking Kanı filminde denizin içinde çekilen sahneler İzmir'de bir otelin havuzunda çekilmiştir. Ahtapot ile boğuşma sahnesinde arka planda çekimin yapıldığı havuzun duvarları görünüyor. Türkan Şoray ve Bulut Aras'ın başrolünü oynadığı 1978 yapımı Sultan filminde Adile Naşit'in olmayan başörtüsü sahne açısı değişince birden başında oluyor. Adile Naşit'in, filmdeki adıyla Hatice Abla'nın başında başörtü olmadığı kamera açısı. Koşarak muhtarın oğlu Kemal'in yanına gidiyor. Kemal ile Hatice Abla konuşuyor. Kamera açısı değişince Adile Naşit'in başında başörtüsü olduğu görülüyor. Yönetmenliğini Atıf Yılmaz'ın yaptığı 1977 yapımı İbo ile Güllüşah filminde Kemal Sunal'ın sepettekileri indirdiği sahnede sepetin altındaki bir kişinin sepeti tuttuğu kameraya yansıyor. 1984 yapımı Kader filminde tecavüzcü Coşkun, ilaç attığı bardağı kendi içiyor. Sakar Şakir filminde kovanın dibinin önceden kırık olması kameraya böyle yansıyor. Hababam Sınıfı Uyanıyor filminde yıllar sonra ortaya çıkan hata, işte böyle paylaşıldı. Filmde Ahmet ile Mahmut Hıca vedalaşırken bir set çalışanı da kadraja giriyor. İşte aynaya yansıyan set çalışanı. Hababam Sınıfı Tatilde filminde yıllar sonra keşfedilen detay sosyal medyada dile getirildi. Filmin bu sahnesinde tahtanın sağ üst köşesinde tarih ve saat yazıyor ama... Araya giren sahne sonrasında... ahtadaki yazıların silinmiş olduğu gözlerden kaçmıyor. KOMSER ŞEKSPİR HAPSE GİREN KADİR İNANIR NASIL BAŞKOMSERLİĞE TERFİ EDEBİLİYOR? VİZONTELE DELİ EMİN, TV'Yİ GÖMERKEN TV'NİN ÜSTÜNDE TOPRAK BİR TEPE OLUŞUYOR. ANCAK BİR SONRAKİ ÇEKİMDE TV'NİN ÜSTÜ ESKİ HALİNE DÖNÜYOR. VİZONTELE SENARYOYA GÖRE FİLM HAKKARİ'DE GEÇİYOR. ANCAK FİLMDE KULLANILAN ARAÇLARIN PLAKALARI 65. YANİ FİLMİN ÇEKİLDİĞİ YER OLAN VAN'IN PLAKA KODU. GÜLE GÜLE HAVAALANINA GİDERKEN ZEKİ ALASYA İLE METİN AKPINAR KONUŞUYOR. ZEKİ ALASYA, ARABANIN ÖNÜNDE OTURUYOR VE FLORYA SAHİL YOLU'NDA. METİN AKPINAR, ARKA KOLTUKTA VE BAŞKA BİR YERDE. HER ŞEY ÇOK GÜZEL OLACAKTAKSİCİ, UYUŞTURUCU HAP ALIP SATAN ADAMIN TELEFONUNU CEM YILMAZ'A VERİYOR. TELEFON NUMARASI FİLMİN SPONSORU OLAN TELSİM'E AİT. CEM YILMAZ, BUNU İYİCE BELİRTMEK İÇİN SORUYOR: BAŞI 542 MİYDİ ABİ? UYUŞTURUCU HAP SATANLARIN TELSİM'İ TERCİH ETMESİ İYİ BİR ŞEY Mİ? SÜT KARDEŞLER ŞABAN VE RAMAZAN DAHİL GEMİDEKİ TÜM ASKERLER SIRAYA GİRİYOR. ÖNDEN ÇEKİMLERDE ŞABAN'IN SOLUNDA RAMAZAN VAR. AMA ŞABAN'I ARKADAN GÖRDÜĞÜMÜZDE SOLUNDAKİ BAŞKA BİRİNİN KAFASI. BEKÇİLER KRALI KEMAL SUNAL BİR ÇÖP KAMYONUNU KULLANIRKEN DİREKSİYONUNU ÇIKARIYOR VE YAN KOLTUĞA ATIYOR. AMA SONRAKİ GÖRÜNTÜLERDE DİREKSİYON TAKILI. SAKAR ŞAKİR KEMAL SUNAL, UMUMİ TUVALET SIRASINDA ÖNÜNDEKİ ADAMIN ŞAPKASINA İŞİYOR VE ADAM ŞAPKAYI KAFASINA GEÇİRİNCE SIRILSIKLAM OLUYOR. HEMEN ŞAKİR'İ KOVALAMAYA BAŞLIYOR ANCAK ÜZERİ KUPKURU. BANKER BİLO FİLMDE MAHO YURTDIŞINDAN DÖNÜP BİLO’NUN ALÇAKCA BÜTÜN MALININ ÜSTÜNE OTURDUĞUNU ANLADIĞINDA HEMEN ŞİRKETE KOŞAR. BİLO’NUN HEMEN PEŞİNDEN ŞİRKET BİNASINA GİRMEK İÇİN DÖNER KAPIYLA BOĞUŞMAKTADIR Kİ BÜTÜN ŞİRKETİN İSİMLERİNİ DEĞİŞTİREN BİLO’NUN DÖNER KAPI ÜZERİNDEKİ MAHMUT HOLDİNGİ LOGOLARINI ÇIKARMAYI UNUTTUĞU FARK EDİLİR. EŞKİYA SON SAHNEDE BARAN CEREN ANA TARAFINDAN KENDİSİNE VERİLEN KORUYUCU MUSKAYI DÜŞÜRÜR. BÖYLELİKLE SİLAH KURŞUNUNA KARŞI KORUMASIZ KALIR. DAHASONRA DAMDA YÜRÜMEYE BAŞLAR. POLİSLER ONA ATEŞ ETMEKTEDİR VE MUSKA DA BOYNUNDA SALLANMAKTADIR. NEREDESİN FİRUZE FİLMDE HALUK BİLGİNER’İN ODASINDA YAPILAN ÇEKİMDE SAAT 9:10’U GÖSTERİR. KAMERA AÇI DEĞİŞTİRDİĞİNDE İSE ZAMAN BİR ANDA GERİYE SARAR VE SAAT 8:55 OLUVERİR. ÜÇ KAĞITÇI KEMAL SUNAL, FİLMİN BAŞINDA BİR MİNİBÜSE BİNİYOR. MİNİBÜSÜN ÖNDEN ÇEKİMLERİNDE ARKASI DOLU. YANDAN ÇEKİMLERDE İSE BOŞ. GARİP KASET-ÇALARA BİR KASET KONULUP KAPAĞI KAPATILIYOR. KAPANIR KAPANMAZ PLAY TUŞUNA BASMADAN TEYP ÇALMAYA BAŞLIYOR. HABABAM SINIFI MERHABA FİLMDE EDEBİYAT SINIFINA BİYOLOJİ DERSİ VERİLİYOR.